Hrdina v kostce - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
REXhry - logo
Autoři: Keith Matejka
Rok vydání: 2016
Dostupnost: 10 obchodů (cca 987–1083 CZK)
Sdílej: Facebook

První dojmy + sólo hraní

Autor: Kamen42 | 3 hodiny 0 minut | 31.7.2019 | 12

Hra: Hrdina v kostce

Hráči: Kamen42

Přinesl jsem si domů Hrdinu v Kostce. První den nebyl okolo nikdo s kým hrát, tak jsem si řekl, že vyzkouším sólo variantu hry. Otevřu krabici, pokochám se balíčkem se 73 kostkami různých barev. Konečně jich doma pár budu mít. Ale teď se dejme do přípravy. Vylosuji si rasu. Helemese, Drakorozený. Dovahkiin, Dovahkiin, naal ok zin los vahriin... ne, soustřeď se, teď máš jinou hru. Postupně vylosuji povolání, příběh, přesvědčení, dokončím ostatní přípravy a jdu hrát. Dobře, takže budu Drakorozený hraničář, kterému v blízkosti pokladů září tetování a chaoticky balancuje mezi dobrem a zlem. Zajímavý mix.

 

Čekám pohodovou oddychovou hru. Přece jen, když vše závisí na kostkách a člověk hraje sám, tak to nemůže být nijak těžké, že? Co tam máme teď? Před prvním kolem náhodně vytáhněte 6 kostek, hoďte jimi a rozmístěte do vlastností. Hodím a... hm... dobře, jak je rozdělit? Takhle se mi to hodí na plnění karty příběhu, ale už bych pak asi nedokázal splnit hodnotu vlastnosti. Když to poskládám takhle, tak splním potřebnou hodnotu a dokonce budu mít správnou kostku na příběh, ale už bych nikdy nemohl prohodit dvě kostky. Co s tím? A co budu dělat dál, když už teď se nemůžu rozhodnout? No, je to první hra, dám do každé řádky jednu kostku a uvidím co bude dál.

 

První kolo. Musím připravit karty na obchod. Hm, magická zbroj. To se mi hodí k povolání, tu si pak koupím. Před nákupem ale musím hodit kostkami a jednu umístit do vlastností. Hraje se jako ve dvou hráčích, čili z černého pytle náhodně vytáhnu tři kostky a hodím jimi. Helemese, šestka a ještě v barvě mého povolání. Dám si jí do Charisma, vezmu si žeton na levnější nákup a jdu si koupit tu zbroj levněji. Moment, ještě ne. Vybral jsem si kostku s nejvyšším číslem a tudíž mám nakupovat jako poslední. Pro ty případy je ve hře nepřátelská kostka, která simuluje nákup dalšího hráče. Musím jí hodit, abych viděl, co si simulovaný hráč "koupí". Do háje... Koupil si tu zbroj... Co teď? Nic jiného kupovat nechci, ale to bych pak odhazoval ten žeton charisma. Tak si koupím aspoň zbraň. No dobře, jedeme dál.

Nové kolo, nová nabídka. Co tu máme? Hm, tenhle talent vypadá zajímavě. Když budu mít na konci inteligenci 8 a míň dostanu 2 body? To se hodí, v inteligenci mám teď akorát dvojku a i kdybych splnil těch potřebných 14+, tak je z toho jenom jeden bod. Ale nejdřív zase kostky. Hele, dvě šestky. Tak tu v mé barvě dám do nabídky na druhou pozici a když si jí vezmu, tak budu mít jednu... ohó, vlastně díky zbrani už dvě mince. Tak ta zbraň se možná ještě bude hodit. "Koupí" si něco simulovaný hráč? Do háje... sebral mi ten talent, co jsem chtěl. Tak co dělá třeba tenhle? Dva body na konci když budu mít zbraň, zbroj, dovednost a dva talenty. Zbraň už mám a i ten zbytek zní zvládnutelně, tak to zkusím.

Třetí a čtvrté kolo to samé, nepřátelská kostka mi zase sebrala předmět, který jsem chtěl koupit. Pomalu začínám chápat, proč je dobré si vybrat kostku s nízkým číslem a jít nakupovat první. Dobře, teď bych použil tuhle schopnost... to vlastně nemůžu, už mám přesvědčení na kraji. Ale moment, když koupím tenhle talent, tak se mi přesvědčení posune a už tu schopnost použiju. Nebo místo koupě talentu můžu položit tuhle kostku do Moudrosti a posunu přesvědčení díky efektu vlastnosti. To by se mi možná hodilo víc, ten talent až tak nechci. Přijde mi, že už se toho dostávám, ale toho přemýšlení a rozhodování je vážně mnohem víc, než jsem čekal.

 

Postupně dohraji první hru, šťastný z každého dílčího úspěchu, jako třeba správně umístěná barva kostky. Zdaleka to není tak jednoduché, jak jsem před hrou předpokládal. Spočítám body. Nějakým záhadným způsobem nakonec 34 bodů. Škoda, ještě 4 body a byl bych Legenda, ale i tak, na první hru to asi není špatné. Chci hrát dál, začínám okamžitě druhou hru.

 

Opět Drakorozený? Nebudu hrát dvakrát za sebou to samé, vyberu něco jiného. Ork, to je lepší. Bojovník, Mistr meče. To je trochu klasičtější postava než ten mix z minula. Opět 34 bodů. Chci hrát dál, tak ještě jednu! Drakorozený? Zase? Zahazuji. Ork? Vážně? Zahazuji. Elf, to je lepší. Tentokrát jen 28 bodů. Chci hrát dál ale... to už je vážně půl jedné ráno? To už nemůžu začínat další, v 7 musím vstávat do práce.

 

Dohromady jsem tyto tři hry hrál lehce přes tři hodiny a od hry jsem odcházel nadšený. Kvůli kostkám jsem čekal mnohem větší nahodilost a menší schopnost hráče ovlivnit konečný výsledek. Hra je mnohem náročnější na přemýšlení a rozhodování, než jsem si myslel, přesto si ale zachovává jednoduché principy a mechaniky. Už během první hry se dá celkem jednoduše naučit, jak vše funguje. Samozřejmě obrovskou roli hrají kostky, ale všemožné schopnosti a talenty dávají možnost změnit špatné hody nebo z nich dokonce mít prospěch. Důležité je nejen rozhodování jakou kostku kam položím, ale i nákup karet, které dávají hráči široké možnosti a na konci dokáží pořádně zamávat body. Už se těším, až si vyzkouším hru ve více hráčích.

Odehráno v: Plzeň (Okres: Plzeň-město)

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Širé pláně (vo fólii)
Širé pláně (vo fólii)
Akt. cena: 330 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas