Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3–6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | strategická, válečná |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Korea Boardgames |
Autoři: | Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2011 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Houserules
Ahoj,Zajímavé
Velice zajímavé house-rules budeme muset zkusit.
My jediné pravidlo, co jsme párkrát měli bylo, že pokud dojde k souboji a vyjde nerozhodně tak rozhoduje držitel meče místo samotného pořadí.
Maxell
Upřímně, to je hodně blbé pravidlo, se kterým bych já osobně nehrál ani náhodou. Backstabbing je fajn, ale odcamcaď pocamcaď ;)
Naopak to co píše Angri zní rozumně.
homerules
pěšák místo koně při startovním rozestavění u Greyjoye a Baratheona. Z pročítání fór jsem došel k závěru že je to tak nějak obecně přijímaná úprava.
Angri
Jak píšeš, verbovat jako druhý (poslední) je spíše výhodou, ale s jednou výjimkou. Máš neobsazené moře, které sousedí se dvěma městy - v každém je jiný hráč, a ten, kdo je na trůnu výš, si pak toto moře obsadí a druhý hráč už se do něj nemůže dostat... A moře jsou natolik klíčová, že tohle by zase mohla být velká nevýhoda pro prvního hráče, pokud by o tuto možnost přišel.
rules
pro dobytí neutrálních hradů jsme se dohodli, že je třeba je silou převýšit, ne jen srovnat.
Mapa
chystame sa onedlho vyrobit si hru doma, a ked skumam mapu stale mi pride strasne nudna, par lokacii, ciarok, sem tam nejaka riecka. Strasne mi vadi napr nerozmanitost terenu(z taktickeho hladiska hory/priesmyk/sneh/pust/planina). Alebo (ak som to neprehliadol) hrady pri viacnasobnom dobyvani neposkytuju uz ziadne bonusy? pride mi to podivne,predstavoval by som si mozno neriesit stale len tie sudy s korunami ktorych je tam plno, hlavne tych stupnov zasobovania je podla mna zbytocne vela, a mozno by som pridal nejaku inu ikonku, nieco co by ovplyvnovalo boj, neviem. nikoho nikdy nic take nenapadlo? niekoho kto ma s hrou aj skusenosti :)
Tak isto tie boje mi pridu akosi prilis jednoduche.
lord
Asi bys mel hrat jinou hru:-)
Ad Lord Silenoz
Přesně jak píše ValMor.
Respektive zkus si ji první s někým zahrát. A pokud nezměníš názor, tak pak viz. To co píše ValMor
Hra za více rodů
Zdravim, zkoušel jste někdo hrát hru např. ve dvou pro čtyři hráče nebo ve třech pro šest hráčů? Každý by hrál za dva rody a musel by mít pro vítězství dohromady třeba 10 hradů.
1vs.1
zkusit to můžete, ale odpadává to nejdůležitější, spojenectví a zrady, tím ta hra ztratí veškeré kouzlo a asi vás nebude moc bavit ;-)
Hra ve třech hráčích
Je to sice pravidlo pro méně než šest hráčů, ale nebudu zakládat nový topic.:-)
Takový tip pro zpestření hraní ve třech hráčích. Včera jsme zkusili promíchat rody a hráli jsme s Martellem na Lannisterovi, Greyjoem na Starkovi a Tyrellem na Baratheonovi.
Je to zajímavá změna, ale Arianne Martell opravdu dohání hráče k šílenství, zvláště když je zahraná proti seru Lorasovi. :-)
karty rodů
Pro výrazné urychlení hry jsme zrušili možnost prohlížet si karty rodů soupeřů např. před bitvou. Tuto možnost mají hráči jen před zahájením hry a před bitvou je možné si prosvištět soupeřovy použité karty.
prohlížení karet
v jedné herní skupině, se kterou jsem hrál měl každý hráč svoji poradní kartu se všemi kartami všech rodů, takže si karty v ruce nikdo prohlížet nemusel. Nicméně tohle zdržuje jen u prvních her u další už stejně všichni ví jaké karty který rod má a dívat se nemusí.
karty rodů
Pro urychlení hry jsem zakázali prohlížet karty rodů soupeřů.
Jediné co je stále vidět je poslední použitá karta rodu.
Každý hráč si totiž vždy poslední použitou kartu dá na balíček použitých postav a to tak , že je vidět.
Angri
... no, urychlení. Taky to jeden u nás nadhodil, že to přinese víc náhody :-) Oni pak přemýšlelio hodnotách, kdo co už zahrál (déle, než by to prolistovali) a o schopnostech jednotlivých karet neměli ani šajn, narozdíl ode mě. Jestli vám to urychní hru o 10 minut, tak je to až moc :-)
Angri
To moc nedává smysl. Ve hře jsou karty rodů otevřenou informací, tzn. že smíš vědět jaké karty má soupeř v ruce a jaké už zahrál. Takže to není urychlení, ale pokřivení herních pravidel kdy si někteří mohou zahrané karty pamatovat a a někteří ne. A ta hra není o tom, kdo má lepší paměť na karty.
Obrana
Ahojte, tiež som vložil do hry jedno malé vylepšenie. Je logické, že keď sa bránim na planine, je to iné ako keď sa bránim útoku na hrade alebo pevnosti. Zaviedol som jedno pravidlo. Ak vezme rod pod kontrolu územie, kde sa nachádza hrad alebo pevnosť, obsadením vzrastie obrana hradu o 2 body a obrana pevnosti o 3 body. Takže ak mám v pevnosti jedného jednotku pešiakov, mám obrannú silu 4...
Oživý to trošku hru a nutnosť plánovania.
Toto pravidlo neplatí pri neutrálnych rodoch.
obranné bonusy
No já ti nějak nevim. Myslím, že tím hru spíš zařízneš. Lidi budou zakopaní v hradech. Dokážeš udělat uzemí, které bude v podstaně nedobytné (např. rodová sídla by měla sama o sobě sílu 5). Takže bych řekl, takže tím dosáhneš je značné prodloužení herní doby. Snad jediné pozituvum v té tvoji upravě vidím v tom, že pomůžeš Lenistrům, kteří si udělají nedobytné bašty z hradů Mořská střáž, Řekotoší a Lenisportu. Nebudou tak otloukánci od Greyjů, ale zas kompletně zablokujou průchod ze severu na jih.
Pokud chceš hrát s hůře dobytnými hrady tak bych spíš doporučil. použít pravidla z rozšíření A Clash of Kings.
Obrana
Asi máš pravdu, len som chcel logicky rozlíšiť boj na planine a boj o hrad. Ale asi by to ozaj zbrzdilo celú hru čo sa postupu týka. Kuknem A Clash of Kings. Vďaka
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Project L + Ghost Piece + Finesse Expansions
Akt. cena: 2300 Kč
Končí za: 5 dnů