Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 661x (Seznam vlastníků)

Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3–6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Asmodee Czech Republic
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Korea Boardgames
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Houserules

Ahoj,
vynechme houserules týkajících se setupu hry pro méně než 6 hráčů.
Jaké další houserules používáte?

Aby se zvýšil důraz na pořadí hráčů na "Vlivu na trůn" , napadlo mě při verbování nedělat toto popořadě, ale od nejposlednějšího. Takže Ti co verbuj nakonec mají výhodu , verbují podle toho jak naverbovali Ti před nimi (dává to výhodu při rozhodování zda loď nebo pěšáka apod.)
To samé při vyhodnocení zásobování (když dochází k nemilé situaci rušení jednotek u armád) pokud se vyhodnocuje odzadu , dává to hráčům na na stupnici "Vlivu na trůn" výhodu.

To jak to je uděláno te´d podle pravidel spíše hráče ve předu "Vlivu na trůn" spíše znevýhodňuje.

Co na to říkáte ?
A jaké další houserules používáte ?
29.11.2012 23:29:55

Zajímavé
Velice zajímavé house-rules budeme muset zkusit.

My jediné pravidlo, co jsme párkrát měli bylo, že pokud dojde k souboji a vyjde nerozhodně tak rozhoduje držitel meče místo samotného pořadí.

29.11.2012 23:41:37

Maxell
Upřímně, to je hodně blbé pravidlo, se kterým bych já osobně nehrál ani náhodou. Backstabbing je fajn, ale odcamcaď pocamcaď ;)

Naopak to co píše Angri zní rozumně.

30.11.2012 08:05:51

homerules
pěšák místo koně při startovním rozestavění u Greyjoye a Baratheona. Z pročítání fór jsem došel k závěru že je to tak nějak obecně přijímaná úprava.

30.11.2012 11:51:53

Angri
Jak píšeš, verbovat jako druhý (poslední) je spíše výhodou, ale s jednou výjimkou. Máš neobsazené moře, které sousedí se dvěma městy - v každém je jiný hráč, a ten, kdo je na trůnu výš, si pak toto moře obsadí a druhý hráč už se do něj nemůže dostat... A moře jsou natolik klíčová, že tohle by zase mohla být velká nevýhoda pro prvního hráče, pokud by o tuto možnost přišel.

5.12.2012 13:59:20 | Upraveno autorem (porovnej)

rules
pro dobytí neutrálních hradů jsme se dohodli, že je třeba je silou převýšit, ne jen srovnat.

5.12.2012 16:24:40

Mapa
chystame sa onedlho vyrobit si hru doma, a ked skumam mapu stale mi pride strasne nudna, par lokacii, ciarok, sem tam nejaka riecka. Strasne mi vadi napr nerozmanitost terenu(z taktickeho hladiska hory/priesmyk/sneh/pust/planina). Alebo (ak som to neprehliadol) hrady pri viacnasobnom dobyvani neposkytuju uz ziadne bonusy? pride mi to podivne,predstavoval by som si mozno neriesit stale len tie sudy s korunami ktorych je tam plno, hlavne tych stupnov zasobovania je podla mna zbytocne vela, a mozno by som pridal nejaku inu ikonku, nieco co by ovplyvnovalo boj, neviem. nikoho nikdy nic take nenapadlo? niekoho kto ma s hrou aj skusenosti :)

Tak isto tie boje mi pridu akosi prilis jednoduche.

4.1.2013 23:55:43 | Upraveno autorem (porovnej)

lord
Asi bys mel hrat jinou hru:-)

5.1.2013 00:14:44

Ad Lord Silenoz
Přesně jak píše ValMor.

Respektive zkus si ji první s někým zahrát. A pokud nezměníš názor, tak pak viz. To co píše ValMor

5.1.2013 00:59:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Hra za více rodů
Zdravim, zkoušel jste někdo hrát hru např. ve dvou pro čtyři hráče nebo ve třech pro šest hráčů? Každý by hrál za dva rody a musel by mít pro vítězství dohromady třeba 10 hradů.

16.7.2013 12:28:58

1vs.1
zkusit to můžete, ale odpadává to nejdůležitější, spojenectví a zrady, tím ta hra ztratí veškeré kouzlo a asi vás nebude moc bavit ;-)

17.7.2013 10:39:39

Hra ve třech hráčích
Je to sice pravidlo pro méně než šest hráčů, ale nebudu zakládat nový topic.:-)

Takový tip pro zpestření hraní ve třech hráčích. Včera jsme zkusili promíchat rody a hráli jsme s Martellem na Lannisterovi, Greyjoem na Starkovi a Tyrellem na Baratheonovi.
Je to zajímavá změna, ale Arianne Martell opravdu dohání hráče k šílenství, zvláště když je zahraná proti seru Lorasovi. :-)

16.8.2013 07:44:42 | Upraveno autorem (porovnej)

karty rodů
Pro výrazné urychlení hry jsme zrušili možnost prohlížet si karty rodů soupeřů např. před bitvou. Tuto možnost mají hráči jen před zahájením hry a před bitvou je možné si prosvištět soupeřovy použité karty.

17.12.2013 02:06:39

prohlížení karet
v jedné herní skupině, se kterou jsem hrál měl každý hráč svoji poradní kartu se všemi kartami všech rodů, takže si karty v ruce nikdo prohlížet nemusel. Nicméně tohle zdržuje jen u prvních her u další už stejně všichni ví jaké karty který rod má a dívat se nemusí.

17.12.2013 15:04:04

karty rodů
Pro urychlení hry jsem zakázali prohlížet karty rodů soupeřů.
Jediné co je stále vidět je poslední použitá karta rodu.
Každý hráč si totiž vždy poslední použitou kartu dá na balíček použitých postav a to tak , že je vidět.

3.1.2014 14:31:00

Angri
... no, urychlení. Taky to jeden u nás nadhodil, že to přinese víc náhody :-) Oni pak přemýšlelio hodnotách, kdo co už zahrál (déle, než by to prolistovali) a o schopnostech jednotlivých karet neměli ani šajn, narozdíl ode mě. Jestli vám to urychní hru o 10 minut, tak je to až moc :-)

3.1.2014 16:41:17

Angri
To moc nedává smysl. Ve hře jsou karty rodů otevřenou informací, tzn. že smíš vědět jaké karty má soupeř v ruce a jaké už zahrál. Takže to není urychlení, ale pokřivení herních pravidel kdy si někteří mohou zahrané karty pamatovat a a někteří ne. A ta hra není o tom, kdo má lepší paměť na karty.

3.1.2014 18:01:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Obrana
Ahojte, tiež som vložil do hry jedno malé vylepšenie. Je logické, že keď sa bránim na planine, je to iné ako keď sa bránim útoku na hrade alebo pevnosti. Zaviedol som jedno pravidlo. Ak vezme rod pod kontrolu územie, kde sa nachádza hrad alebo pevnosť, obsadením vzrastie obrana hradu o 2 body a obrana pevnosti o 3 body. Takže ak mám v pevnosti jedného jednotku pešiakov, mám obrannú silu 4...
Oživý to trošku hru a nutnosť plánovania.
Toto pravidlo neplatí pri neutrálnych rodoch.

7.1.2014 13:15:23

obranné bonusy
No já ti nějak nevim. Myslím, že tím hru spíš zařízneš. Lidi budou zakopaní v hradech. Dokážeš udělat uzemí, které bude v podstaně nedobytné (např. rodová sídla by měla sama o sobě sílu 5). Takže bych řekl, takže tím dosáhneš je značné prodloužení herní doby. Snad jediné pozituvum v té tvoji upravě vidím v tom, že pomůžeš Lenistrům, kteří si udělají nedobytné bašty z hradů Mořská střáž, Řekotoší a Lenisportu. Nebudou tak otloukánci od Greyjů, ale zas kompletně zablokujou průchod ze severu na jih.

Pokud chceš hrát s hůře dobytnými hrady tak bych spíš doporučil. použít pravidla z rozšíření A Clash of Kings.

7.1.2014 14:10:21

Obrana
Asi máš pravdu, len som chcel logicky rozlíšiť boj na planine a boj o hrad. Ale asi by to ozaj zbrzdilo celú hru čo sa postupu týka. Kuknem A Clash of Kings. Vďaka

15.1.2014 17:55:42

Vybíráme z Bazaru

Project L + Ghost Piece + Finesse Expansions
Project L + Ghost Piece + Finesse Expansions
Akt. cena: 2300 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas