Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–6 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | logická |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Looney Labs |
Autoři: | John Cooper |
Rok vydání: | 2001 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Hra Homeworlds je jednou z nejpopulárnějších her, které se dají hrát s pyramidkami firmy Looney Labs. Simuluje vytváření vlastního galaktického impéria - objevování planet, stavbu vesmírných lodí a dobývání soupeřových pozic. To vše jen pomocí pár desítek barevných pyramidek různých velikostí a bez jakéhokoliv hracího plánu - zcela volně na stole. Je to jednoduchá a originální abstraktní hra, s překvapivě hlubokým herním zážitkem.
Cílem hry je zničit soupeřovu dvojhvězdu. To je jeho domovské stanoviště, odkud každý hráč začíná svou hru. Na začátku si každý hráč musí svojí dvojhvězdu vytvořit. To, jak ji vytvoří zásadně ovlivňuje budoucí průběh partie a lehce nasměruje jeho strategii. Navíc dostane jednu velkou vesmírnou loď.
Jak planety, tak lodě jsou tvořeny barevnými pyramidkami: planety jsou pyramidky, které stojí, lodě představují pyramidky, které leží hrotem k soupeři. Každá planeta tvoří planetární systém spolu s loděmi kolem ní. Důležité je, jaké barvy planetární systém obsahuje. Pokud má v planetárním systému hráč svou loď, může provést ve svém tahu jednu akci. Akce závisí na barvě některé vlastní lodi, případně barvě planety:
Další možností hráče je obětování vlastní lodě. To umožní hráči (podle velikosti obětované lodě) provést akce barvy obětované lodě - ale u kterékoliv planety, kde má alespoň jednou svou loď.
Posledním důležitým prvkem je možnost způsobit částečné nebo úplné zničení planety a lodí okolo ní pomocí vyvolání katastrofy. Tu může hráč vyvolat kdykoliv, kdy je v nějakém planetárním systému čtyři a víc prvků jedné barvy (přelidnění). Všechny tyto prvky (lodě/planety) jsou zničeny a vráceny do zásoby. To je také asi nejzásadnější strategický prvek ve hře, který umožňuje zničit soupeřův vliv a nakonec i jeho domovskou dvojhvězdu.
Konec hry:
Kromě již zmíněné desktrukce domovské dvojhvězdy může konec nastat také tím že hráč přijde o všechny lodě u své domovské dvojhvězdy, neboť pokud je planeta (či dvojhvězda) na konci tahu hráče bez lodi, je zničena.
Autor: čínan
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: That Time You Killed Me
Akt. cena: 870
Končí za: 5 hodin
Inis
Akt. cena: 1100 Kč
Končí za: 5 dnů