Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Iron Crown Enterprises Queen Games |
Autoři: | Jean Vanaise |
Rok vydání: | 1994 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
V dávných dobách, mnoho let před známou Válkou o prsten žil na severu černokněžné říše Angmar v mohutné tvrzi zvané Carn Dûm obrovský drak. Jednoho mlhavého jitra se v Hobitíně, o mnoho mil jižněji sešlo několik půlčíků, kteří toho rána naprosto nepochopitelně zatoužili po dobrodružství. Vyrazili do všech světových stran, od západu z Šedých přístavů, přes Větrov, Mlžné hory a Temný hvozd až k Ereboru na východě a od severu z Šedých hor, přes doly Morie až k Lórienu na jihu. Zažívali mnohá dobrodružství, setkávali se s nepřáteli i spojenci, nabírali zkušenosti, kouzla a magické předměty, aby se nakonec ten nejsilnější z nich postavil samotnému drakovi...
Hra Hobit je určena pro 2 - 4 hráče, z nichž každý představuje hobita, jehož cílem je porazit zlého draka ukrytého v hluboké jeskyní na severu země. Jenže na souboj s drakem je potřeba získat odpovídající vybavení v podobě mocných artefaktů, kouzel a spojenců. Hráči se pohybují pomocí hodu kostkou po herním plánu a navštěvují místa známá z příběhu o pánu prstenů. v každé lokaci hráč líže kartu a jedná podle toho, co je na ní napsáno. Karet je několik druhů a hobiti se postupně vybavují a zdokonalují. Kdykoli se hráč cítí dost mocný na to, aby porazil draka, vyrazí na sever a bestii se postaví.
Hra začíná tím, že každý z hobitů obdrží dvanáct bodů života a deset zlatých. Dále se rozmístí na hrací plochu talismany, jsou celkem čtyři druhy a všechny dávají bonus v boji proti drakovi. Dva se mohou koupit a zbylé dva musí hráč vybojovat proti mocným příšerám. Zásoba karet se rozdělí podle druhu(kouzla, výstroj, dobrodružství, ohrožení, nebezpečí, hádanky, peněžní karty a odpočinkové karty). A hra může začít.
Hráč na začátku svého tahu hodí kostkou na pohyb(maličko se liší od běžné hrací kostky) a postoupí do lokace. Z každého místa na herním plánu vede většinou více cest a tudíž má hobit poměrně velkou možnost volby. Podle své momentální síly a odvahy může navštívit Hůrku či Roklinku, nebo dát přednost dobrodružství ve volné přírodě, či se vydat do temných slují hluboko pod kořeny hor, kde jej nemine souboj.
Karty, které líže v jednotlivých lokacích jsou logicky spojeny s místem, čili v Ereboru či Hobitíně bude možné nakupovat(balíček karet výstroj), V šedých přístavech, nebo Lórienu Bude k mání karta z balíčku kouzel, návštěva Větrova či Obrovišť zavání kartou dobrodružství a pokud se hráč vydá do Skřetího města, nebo na pavoučí mýtinu v čeká ho karta ohrožení.
Při boji s nepřítelem hráč hází kostkou, na které jsou dva druhy hodnot - vyjádřené číslem, nebo počtem ok. Každá od jedné do tří. Hráč hodí, sečte každý druh zvlášť a od vyšší hodnoty odečte nižší. Tento hod může ještě dvakrát opakovat s libovolným počtem kostek. Poté přičte sílu získanou kouzly a předměty a porovná se silou netvora. Zvítězí -li získá poklady, prohraji -li ztrácí životy. Když klesnou životy na nulu je ze hry vyřazen.
Souboj mezi jednotlivými hobity probíhá jinak, jak je známo malý nárůdek si libuje v hádankách. Každý hráč má možnost získat ve městě kartu hádanky. Na ní je text hádanky a pod ním tři odpovědi, z nichž správná je ta na prvním místě. Při souboji s jiným hobitem vynese "útočící" hráč kartu hádanky a soupeř musí ve své zásobě hádankových karet najít právě takovou, která v jedné ze tří odpovědí obsahuje tu správnou. Odpoví -li může vynášet další hádanku. Pokud nemá kartu se správnou odpovědí, prohrál a vítězný hráč mu může sebrat předmět, nebo peníze.
Úkolem je porazit draka, hráč který se jako první cítí na to aby se netvorovi postavil dojde na sever do Carn Dûmu a vyzve bestii k boji. Drak má pevně danou sílu a boj probíhá podle běžných pravidel. Pokud hráč prohraje, ztratí určitý počet životů a některé ze svých talismanů. Pokud přežil, může dál pokračovat ve hře. Pokud drak padl, hráč se stává vítězem celé hry.
Autor: 108
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Root 1. vydání nová/jednou hraná
Akt. cena: 715 Kč
Končí za: 4 dny