High Frontier 4 All: Module 2 – Colonization

xxxxxxxxxx hodnoceno 1x (Seznam vlastníků)

High Frontier 4 All: Module 2 – Colonization - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: High Frontier 4 All
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi, Současnost
Herní kategorie: strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ion Game Design
Sierra Madre Games
Autoři: Phil Eklund
Rok vydání: 2020
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Roj slunečních plachetnic se pohybuje v libračním centru L1 soustavy Slunce-Země, ve kterém se vyrovnávají gravitační a odstředivé síly obou těles, a odráží intenzivní sluneční záření pomocí svých plachet s vysoce odrazivým povrchem. Celý roj je spravován ze Země Evropskou kosmickou agenturou, která je na přední světové pozici v oblasti ochrany klimatu. Pomocí zastínění slunečního svitu tisícovkami plachetnic o průměru 1 km se ozáření zemského povrchu Sluncem sníží pouze o setinu procenta, ale i to zabrání dalšímu globálnímu oteplování. Tento monstrózní projekt však není jedinou novou megastrukturou, která v posledních desetiletích vznikla v okolí Země. Společnost SpaceX provozuje na vysoce eliptické oběžné dráze Země obří hotel Kalpana One, jež slouží nejen k rekreaci, ale také jako bezpečná přestupní stanice při cestách do hlubokého vesmíru. OSN provozuje prostřednictvím Světové zdravotnická organizace vesmírnou onkologickou laboratoř u Měsíce, japonská Shimizu Corporation vybudovala daleko od Země v libračních centrech L4 a L5 velkou automatickou továrnu na solární články a farmaceutickou laboratoř a Indická kosmická agentura se na Zemi momentálně pokouší vybudovat kosmický výtah pro zlevnění dopravy lidí a nákladu do kosmu. Mimo to mají NASA i Čínská kosmická agentura své velké orbitální stanice se stovkami pracovníků, vědců a kolonistů na oběžných drahách Marsu a Jupiterova měsíce Callisto. K tomu všemu naší Sluneční soustavu začínají zaplavovat specializovaní roboti mnoha podob a forem a ve velkém nahrazují lidi, kteří už práci nevykonávají, ale pouze na ni dohlížejí.

Module 2 Colonization je rozšířením ke hře High Frontier 4 All, které do základní hry přidává dva nové balíčky karet: orbitální stanicekolonisty. Kromě toho rozšíření obsahuje tzv. vize (stejně jako Modul 1), které jsou speciálními úkoly vyžadující dobré plánování a dlouhodobé úsilí. Pro hru s vizemi je nutné hrát i s Moduly 0 a 1.

Nové komponenty: 10 karet orbitálních stanic, 18 karet kolonistů, 10 figurek orbitálních stanic, 5 rozšíření desek hráčů (pro správu orbitálních stanic).

Orbitální stanice jsou velké kosmické stavby využívané jako základny na oběžné dráze, jež slouží ke kolonizace vesmíru. Lze je stavět jak na Zemi (a poté vynést do kosmu), tak i v kosmickém prostoru. Každá stanice má vlastní pohon, takže je schopna samostatného pohybu do cílové destinace. Jakmile stanice dosáhne svého cíle, vytvoří se mezi ní a továrnou na přilehlém kosmickém tělese bohatá infrastruktura sloužící ku prospěchu všech. Každou orbitální stanici lze vylepšit na laboratoř, jež hráči poskytne nějakou speciální schopnost.

Kolonisté jsou zvláštními kartami, které si hráči na rozdíl od ostatních karet nekupují v dražbě, ale dostávají je zdarma. Kolonisté čekají ve frontě, až na ně přijde řada. K tomu dochází při různých operacích s koloniemi a orbitálními stanicemi. Kromě toho se kolonisté dělí na lidi a roboty – s každým druhem se pojí určité možnosti či omezení. Každý kolonista má jedno ze čtyř povolání (horník, prospektor, konstruktér, technolog), které hráči poskytuje specifické výhody. I kolonisty je možné vylepšovat, aby hráči nabídli další unikátní vlastnosti a výhody.

Průběh hry: Při hře s Modulem 2 se průběh hry nijak nemění. Změnou oproti základní hře je stejně jako u Modulu 1 možnost prodloužení hry a to zejména kvůli delšímu času požadovanému pro stavbu orbitálních stanic a splnění vizí. Modul 2 však do hry přidává některé nové operace a volné akce:

  • Vylepšení (nová operace): Tato operace je do hry přidána i Modulem 1. Pomocí vylepšení jsou vylepšovány karty orbitálních stanic na orbitální laboratoře a karty kolonistů na jejich vyspělejší generace. Zároveň je tím odemčena vize příslušné karty.
  • Novousedlíci (nová operace): Tato operace představuje nový způsob, jak v kosmu vybudovat kolonii. Simuluje ekonomicky motivované osídlení u profitující vesmírné továrny nebo na orbitální stanici.
  • Zakotvení (nová operace): Orbitální stanice, jež dosáhne požadované oběžné dráhy na ní musí „zakotvit“. Doposud se totiž jednalo o prázdnou neobydlenou konstrukci. Při zakotvení je vybudována infrastruktura mezi stanicí a továrnou na přilehlém kosmickém tělese. Z továrny se tak stane TOPOS (továrna podporující orbitální stanici), jež stanici zásobuje vodou pro pití a výrobu kyslíku, regolitem pro vybudování radiačních štítů a dalšími surovinami. Při zakotvení také dochází k Exomigraci (viz níže) a k odemčení dalších výhod a vlastností.
  • Exomigrace (nová volná akce): Každý hráč má v závislosti na počtu orbitálních stanic a jejich stavu (zakotvená či nikoliv) nárok na určitý počet kolonistů. Pokud se tento počet zvýší, okamžitě dochází automaticky k exomigraci – hráč tedy dostane zdarma novou kartu kolonisty.
  • Vykotvení (nová volná akce): Chce-li hráč přesunout zakotvenou orbitální stanici na jinou oběžnou dráhu, může tak učinit. Prvním krokem v tomto procesu je volná akce vykotvení, pomocí které je orbitální stanice opuštěna nadbytečnými kolonisty a její hmotnost je redukována na minimum, aby byla schopná přesunu.

Při hře s Modulem 2 hra končí po 48 letech/tazích (stejně jako v základní hře), po 60 letech (u středně dlouhé hry), nebo po 84 letech (při hře s vizemi). Modul 2 obsahuje i několik volitelných experimentálních pravidel, jež hru dělají náročnější a snaží se ji ještě více přiblížit realitě.

Autor: Wopat

Vybíráme z Bazaru

Dominion Alchymie
Dominion Alchymie
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas