Henchmania - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: undefined
Vydavatelé: Gigamic
Jocus
Mercurio
Autoři: Jean-Pierre Nicholas
Vincent Jouanneau
Rok vydání: 2016
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Jinak poklidné panství Montfleury se ocitlo v dobách velkého neklidu. Po smrti správce se hledá jeho následovník, který bude vybrán tradiční cestou. Všichni ušlechtilí páni se sejdou a po čtyři dny zápolí o přízeň lidu. Tento boj je jako všechny boje veden dosti nevybíravými prostředky. Svou nespornou úlohu v této bitvě o přízeň davů bezpochyby sehrávají i pomocníci šlechticů, kteří... no... často dosti groteskními prostředky zvětšují slávu a věhlas svých modrokrevných zaměstnavatelů.

Hráči se ve hře Henchmania stávají právě těmito ušlechtilými kandidáty na roli správce Montfleury a snaží se v rámci svého tahu umístit všechny své henchmany (pomocníky) do jednotlivých čtvrtí města a získat z nich výhody prostřednictvím karet, které za umístění v konkrétní čtvrti získají. Tyto karty hrají buď do rezervy (před sebe na stůl), nebo do odhazujících balíčků jednotlivých čtvrtí. Akce zahrnují pomluvy, boj, tančícího medvěda, chlapecký chór a mnohé, mnohé další. Každá z karet má svou funkci a přináší zpravidla přímo nebo nepřímo body. Cílem je buď jako první nasbírat 30 bodů slávy, nebo mít na konci čtvrtého dne více bodů slávy, než ostatní.

Příprava hry:

Každý z hráčů si připravý svůj erb (počítadlo) a přivlastní si do začátku 5 bodů vítězství. Dále si vezmei 8 henchmanů ve své barvě a na rozložený herní plán se umístí jednotlivé balíčky karet (katedrála - fialové; hlavní ulice - červené; zbrojnice - modré; hrad - žluté; hostinec - zelené). Žeton začínajícího hráče získává ten, kdo má nejšpinavější nehty.

Průběh hry:

Celkově se hra odehrává ve 4 dnech, přičemž každý den má 3 základní fáze:

  1. Umístění henchmanů
  2. Hraní karet
  3. Konec dne (úklid a bodování)

Konkrétně to znamená:

Umístění henchmanů: Počínaje prvním hráčem se umísťují jednotliví Henchmani do jednotlivých částí města Montfreury (katedrála, hlavní ulice, zbrojnice, hrad, hostinec). Okamžitě po umístění henchmana si hráč vezme kartu, která k části města náleží, do ruky. Následně opakuje stejný postup další hráč a tak se celý proces opakuje, dokud nejsou umístěni všichni henchmani všech hráčů. Poté se vyhodnocuje převaha v jednotlivých čtvrtích. Hráč, který má převahu (rozuměj více henchmanů, než kdokoliv jiný) ve té oné části města, si dobere ještě jednu příslušnou kartu (pokud má převahu na zbrojnici - vezme modrou, pokud v hospodě - vezme zelenou, atd.) Tím končí fáze umístění henchmanů a začíná boj o moc prostřednictví druhé fáze.

Hraní karet: Stejně jako v případě umisťování henchmanů se i v tomto případě hráči střídají - tedy každý odehraje jednu kartu a na tahu je další hráč. Karet existují v zásadě tři typy:

  • Akční karty - hrají se do odhazovacího balíčku jednotlivých čtvrtí a vyhodnocují se okamžitě (tyto karty poznátě podle symbolu blesku, který je v pravidlech pregnantně popsán jako immediate effect.)
  • Rezervní karty - Tento typ se hraje před sebe do tzv. rezervy. Ta může být tvořena až 8 kartami a provází Vás celou hrou. Opět se zde setkáváme s několika symboly:
    • Karty, které obsahují kosočtverec, v němž je číslo, Vám říkají, že tato karta může být ve Vaší rezervě pouze tolikrát, kolik představuje číselná hodnota v kosočtverci (zpravidla 1 nebo 2). Efekt karet a to, zda kartu po použití odhazujete, či si ji ponecháváte v rezervě, je vždy na kartě popsán.
    • Karty, které obsahují napůl vybarvený kosočtverec, jsou vzácnější a po vyložení do rezervy můžete využít (až na Vás přijde zase řada) jejich efekt a kartu v rezervě otočit z vertikální do horizovnální polohy. Tím, že tuto kartu zahrajete, jste (světe div se) zahráli kartu, takže vykládat další můžete, až na Vás opět dojde řada.
  • Trumfy - Kartu trumfu (která je v každém z balíčků pouze jedna) vykládáte z ruky před sebe. Nepočítá se však do maxima rezervy. Hráč může mít vždy vyložený jen jeden trumf.

Fáze hraní karet končí ve chvíli, kdy nikdo z hráčů nemá co hrát, a nebo nechce zahrát žádnou další kartu. Případné zbylé karty se okamžitě vyhazují do příslušných odhazovacích balíčků.

Konec dne: hráčí postupně vyhodnotí případné přísuny bodů z karet v rezervě. Zahrané karty v rezervě dají zpět do horizontální polohy a vezmou si z hrací plochy své henchmany zpět na ruku. Žeton začínajícího hráče se posune k dalšímu hráči po směru hodinových ručiček, a tím je ukončen den a může začít nový. 

Tyto tři fáze se opakují každý den. Je třeba se zastavit ještě u jedné radosti, kterou je boj - lépe řečeno duel. Ten probíhá následovně:

  • krok 1: Útočící strana musí ze své ruky zahrát akční kartu Glove (rukavice), kterou vyzve nešťastníka na duel.
  • krok 2: Útočník musí představit svou zbraň nebo výstroj, s níž chce na cíleného nešťastníka zaútočit. Může útočit i beze zbraně.
  • krok 3: Obránce může (a nemusí) představit zbroj, štít nebo zbraň, kterými se tomu útoku hodlá bránit. 
  • krok 4: Kostky budou vrženy... útočník hodí třemi kostkami a vyhodnotí svůj hod (úspěšný útok i úspěsná obrana jsou odvislé od karty zdraně či zbroje. Na nich je vždy uvedena hodnota úspěšného útoku i obrany). Obránce se brání tolika kostkami, kolik bylo úspěšných útoků. Pokud je útok nebo obrana beze zbraní, platí za úspěch pouze šestka. 
  • krok 5: Vyhodnocení: pokud útočník alespoň jednou zasáhl obránce, pak vítězí útočník (+5 bodů pro útočníka, -1 bod pro obránce); pokud se útočníkovi nepodařilo úspěšně zasáhnout, pak vítězí obránce (+2 body pro obránce; -1 bod pro útočníka). Rukavice, zbraně, zbroje atd, prostě to, čím se gentlemani konfrontovali, jde vše do příslušných odhazovacích balíčků. V boji může pomoci leccos, ale snad nic nezkazím, když prozradím, že rukovice jsou v červeném balíčku, zbraně v modrém a jediná karta, která duel po zahrání rukavice zcela ruší, je ve žlutém balíčku (Guard).

Konec hry:

Jak už bylo uvedeno, konec hry nastává, pokud někdo dosáhne na konci libovolného dne 30 bodů. Pokud se dobraje do konce čtvrtého dne, vítězí hráč s nejvíce body. 

Autor: Grisban Žíznivec

Rozšíření hry (1)

Sbires: Le Sanctuaire (2017)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 2 - 5 hráčů

Celkové hodnocení: xxxxxxxxxo (hodnoceno 1x)

Vybíráme z Bazaru

Weather Machine (EN+CZ) + solo
Weather Machine (EN+CZ) + solo
Akt. cena: 2300 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas