Harry Potter: Boj o Bradavice

xxxxxxxxoo hodnoceno 317x (Seznam vlastníků)

Harry Potter: Boj o Bradavice - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 11 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
REXhry - logo
Autoři: Andrew Wolf
Rok vydání: 2016
Dostupnost: 16 obchodů (cca 1399–1512 CZK)
Sdílej: Facebook

Souhra Harryho a Hermiony

Autor: bicekz | 8 hodin 0 minut | 1.9.2020 | 6

Hra: Harry Potter: Boj o Bradavice

Hráči: bicekz a 1 neregistrovaný

Poslední dobou dost často hraji kooperativní hry. Díky kamarádovi jsem si zahrál hry Pán prstenů: karetní hra a Pán prstenů: Putování po středozemi. Když Rex hry oznámili předobjednávku, hru jsem musel mít. Nakonec jsem díky recenzím o koupi chvíli uvažoval, žeprý jako kooperativka za moc nestojí a dost záleží na náhodě. Nakonec jsem si řekl, že si udělám radost k narozeninám.

 

Ke kamarádovi jsem hru zatím nepřinesl, protože jsme dohrávali scénář Pána prstenů: putování po středozemi. Ke hře jsem nakonec přinutil sestru. Hru jsme za dvě odpoledne dohráli cca za 8 hodin. Průběh popíšu dále. Doufám, že můj popis průběhu hry třeba někomu pomůže v rozhodování, zda hru koupit.

 

V pánovi prstenů jsme s kamarádem často vybírali postavy na základě jejích vlastností a zakládního balíčku. Zde hrály prim sympatie. Já si vybral Harryho Pottera, sestra Hermionu. Chtěl bych upozornit, že hra obsahuje mírné spoilery, najčastěji jména a vlastnosti nepříjemných nepřátel. Pokud chcete být překvapeni, přečtěte si to až po odehrání. Pokud Vám nějaká hra za boha nejde vyhrát, přečtěte si moje tipy na výhru. Ty jsem si ujasnil během 6. roku po 3 pokusech a s nimi vyhrál 7. rok na první pokus!

 

První 2 roky byly dost jednoduché a v podstatě souhlasím s pravidly, že pokud vám jsou jasná, můžete začít třetím rokem. První dva roky byly pouze těžké v tom, že v balíčku ještě není tolik karet útoků - zatímco na konci 7. hry jich můžete dát třeba 5 za tah, zde jste rádi za 1. Takže je to spíš o odehraném čase. Ve třetím roce už přibývá trošku náročnosti. Hlavním důvodem jsou 2 nepřátelé v jeden okamžik. Stále v balíčku není tolik útoků, takže se hra poměrně natahuje. Dalším důvodem jsou schopnosti nepřátel. Mozkomor vám každý tah ubere 2 životy a Peter Pettigrew přidává na lokaci žeton nepřátel, pokud máte na vrchu balíčku koupenou kartu - což je v pozdější fázi hry celkem často. Každý hrdina také dostal nějakou schopnost. Harry při odebrání žetonu nepřítele z lokace získal útok, Hermiona při zahrání 4 kouzel vliv. Zvlášť schopnost Harryho byla pro výhru stěžejní, ale o tom bude řeč dále.

 

Čtvrtý rok přinesl do hry kostky ve 4 barvách bradavických kolejí. Kromě nepříjemných efektů nepřátel se dle mého názoru obtížnost moc nezvýšila. Barty Skrk junior zakazoval odebírat žetony nepřátel z lokací. Jelikož jsem na to se svojí schopností dost hrál, bylo třeba se ho co nejrychleji zbavit. Smrtijed až tak nepříjemný není. Nepříjemným se stává až tak od 6. roku, kdy jsou dva a hlavně přibývají karty Morsmorde. Častěji je však nějaký jiný nepřítel mnohem nepříjemnější, proto na našem herním plánu pobyl relativně dlouho.

 

Pátý rok je dle mého názoru první, kde se člověk může opravdu strachovat o výhru. V předchozích ročnících se snad dalo prohrát jen, kdyby nepřišly vůbec žádné dobré karty. Hlavním důvodem je, že poprvé se ve hře objeví 3 nepřátelé zároveň. Kdyby zde jen byli, dalo by se. Ale každý z nich má nepříjemné schopnosti, kterých je třeba se zbavit. Na druhou stranu se ve hře objeví mnoho spojenců z fénixova řádu, kteří Vám pomohou porazit nepřátele včetně závěrečného souboje s Voldemortem.

 

Splněním pátého roku automaticky získáváte NKÚ, která se projevuje dovedností dle výběru. Ze všech znalostí jsme vybrali asi 4, které se nám zdály lepší než ostatní. Nakonec jsme zvolili Obranu proti černé magii pro Harryho, která kompenzuje zahození karty životem a útokem. Sestra si zvolila věštění z čisel, která dává slevu 1 vliv na karty s kostkami. Navíc umožňuje hod opakovat - hráli jsme tak, že pokud se nám první hod nelíbil, druhý hod byl konečný a nedal se vybrat předchozí. Snad to bylo správně. Zde se zrodila spolupráce. U věštění z číšel, u kterého jsme nevěděli, že bude tak zásadní pro sedmý rok.

 

Ale bohužel u šestého roku přišla naše první prohra. A byly rovnou dvě po sobě. Chvilku trvalo, než si hra sedla. Navíc musím uznat, že jsme opravdu měli smůlu na karty, které nechodili. Při třetím výherním pokusu jsem si uvědomil, že jsou zásadní tři skupiny karet - pro odebírání nepřátel z lokací (ty jsem bral já, jelikož jsem k nim dostával útok se schopností Harryho), pro léčení (tyto dvě skupiny měly získat čas) a nakonec na útok, který urychloval konec hry a zbavoval nás rychleji nepříjemných vlastností nepřátel. A že jich bylo. Fenrir Šedohřbet zabraňuje získávání životů. Každý asi dvakrát zemřel, než jsme ho porazili. O Belatrix Lestrangeové, která přidává jednu kartu černé magie navíc, ani nemusím mluvit. Závěrečný souboj s Lordem Voldemortem (který v 6. díle vlastně vůbec neproběhl) byl opět o něco těžší, jelikož zesílil.

 

V sedmém roce hrdinové konečně dospěli a opět se jim o něco málo vylepšili schopnosti. Tentokrát pouze mírně (vzhledem k počtu 2 hráčů). Víceméně platí schopnost ze 3. roku, ale tentokrát dá odměnu všem hráčům. Logicky je tato vlastnost o něco výhodnější při více hráčích než 2. Ale k zahození také není. V sedmém roce jsou na řadě viteály. Díky schopnosti věštění z čísel nemusím zmiňovat, jak nám pomohla při plnění viteálů. Jinak se zásadně nic nemění, kromě zesílení Lorda Voldemorta. Mimochodem na kartě Voldemorta není napsáno, že zranění mu jde přidávat až po zničení všech viteálů - je to v pravidlech a souhlasilo by to s příběhem HP. Ve hře je také promo karta baziliškova tesáku, který jsme sice získali, ale nevyužili ke zničení viteálu. Měl jsem už tak velký balíček, že mi přišel asi na třetí 3. viteál a poté už 6. sestra dříve zničila kostkami.

 

Role byly jasně dané. Já se staral o odebírání nepřátel z lokací a sestra o kostky. Bohužel jsme měli celkem dost dlouho smůlu a nepřicházely karty na kostky. Celkem nám pomohla možnost vyměnit karty v "obchodě", kteréá konečně přinesla první kostkovou kartu. Stejně jsme nakonec čekali pár kol po poražení všech nepřátel na zničení posledního viteálu. Proto jsem výše zmínil možnost zraňování Voldemorta až po zničení viteálů, ačkoliv se to na jeho kartě nepíše. Naštěstí jsme měli aspoň karty na odebírání nepřátel z lokace ... vše klaplo a porazili jsme lorda Voldemorta ještě v první lokaci!

 

Celkově mě hra opravdu bavila, ačkoliv uznávám, že na úplný strop deckbuildingových RPG her nepatří. Je třeba uznat, že hra je na svůj rozměr jednoduchá a zjednodušená pro mladší hráče. když bych ji měl porovnat se zmíněnými LoR, určitě bych doporučil oproti pánovi prstenů karetné hře. Systém soubojů je v LoR velice těžký a vyhrát hru v těžších scénářích je téměř nemožné. Navíc je podle mě HP více znovuhratelný, sice už vás nikdo nepřekvapí svojí vlastností a víte, co se bude dít, ale v LoR znáte celý průběh scénáře. U LoR karetní hry se akorát mění příchozí karty a u LoR putování po středozemi mapa. Jedinou nevýhodou oproti LoR karetní hry vidím cenu základu, ačkoliv za LoR si musíte připlatit poměrně dost za každý nový scénář.  LoR putování po středozemi je mnohem více promyšlené a určitě lepší, ale zas je téměř 2x dražší. Rozhodující je asi motiv hry, já mám rád jak LoR, tak HP. U HP musím ocenit vzhled karet, opravdu se povedly.

 

Moje tipy na výhru: 

- Využívejte vaše schopnosti co nejvíce.

- Získávejte čas pomocí odebíráním nepřátel z lokací.

- Nenechte smrtijedy ovládnout lokaci. Taháte pak více karet černé magie a o to těžší je zvítězit.

- Mějte karty na léčení, nejlépe s možností určení hráče, kterého léčíte.

- Pokud máte předchozích karet poměrně dost nebo nejsou v nabídce, získejte karty s dobrým útokem, abyste se rychleji zbavovali nepřátel s nepříjemným efektem.

- Udělujte zranění vždy jednomu společně zvolenému nepříteli. Je zde mnoho karet, které odebírají zranění každému nepříteli. Snad nemusím mluvit o tom, že rychlejším zabitím nepřítele se zbavíte jeho nepříjemného efektu.

- Nehrejte moc na vliv, nakupování má smysl možná tak v prvních ročnících nebo na začátku těžších partiích. Později vám karty s vlivem kazí balíček. 

- Hrajte týmově, domluvte se, komu budete udělovát zranění nebo co kupujete. Třeba se tato karta více hodí spoluhráči. Kupte i kartu, která pravděpodobně pomůže jen vašemu parťákovi (např. petrificus totalus, silencio (na kartě silencio má být tah, ne kolo)).

- Občas je lepší umřít (respektive se omráčit) než se třeba 5 kol postupně léčit (a stejně nakonec můžete umřít). Tím myslím např. kartu, které buď dá útok nebo dva životy. Pokud po zahrání této karty budete mít 3 životy, stejně dost pravděpodobně moc dlouho nepřežijete tahání karet černé magie. Zatímco když se necháte omráčit, ztratíte jedno kolo 2 karty, přidáte na lokaci nepřítele a jedete dál s 10 životy. Celkem výhodné, ne? (pokud není přidaný nepřítel na lokaci ten poslední k ovládnutí:D )

- Nemám otestováno, ale myslím, že hra je jednodušší v méně hráčích. Karty černé magie často udělují zranění všem. Pokud bychom hráli ve 4 místo 2, tahali bychom 4 karty černé magie místo 2 za kolo. teoreticky můžou dát klidně dvakrát větší zranění. Také se třeba může dostat na tah pozdě hráč, který má karty na odebírání nepřátel z lokací a může být ovládnuta. Tím nechci říct, ať někoho po 5 prohrách vyhazujete z party :D !

Odehráno v: Brno (Okres: Brno-město)

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Churchil CZ
Churchil CZ
Akt. cena: 1800 Kč
Končí za: 4 hodiny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas