Maškarní bál

xxxxxxxxoo hodnoceno 36x (Seznam vlastníků)

Maškarní bál - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 40 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Ben Eisner
James Hudson
Tim Eisner
Rok vydání: 2019
Dostupnost: 7 obchodů (cca 580–619 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Dovolte mi pozvat Vás na honosný maškarní bál, jejž pořádám na svém hradě. Prosím, připojte se ke mně a mým přátelům, bude to nezapomenutelný zážitek.

- Zvíře

Maškarní bál je dětská dedukční hra, ve které musí hráči, aby uspěli, předvést také určitou míru blafování. Hru lze hrát ve dvou režimech: základním (tzv. chasnický bál) a pokročilém (tzv. magický bál).


Příprava hry:

Bálu se může zúčastnit až 8 pohádkových postav: Zvíře, Královna macecha, Červená Karkulka, Zlý vlk, Jeníček, Popelka, Šípková Růženka a Rumplcimprcampr. Každá postava jeden předmět miluje a jednoho předmětu se bojí. Hraje se na tři kola a cílem každého hráče je mít na konci hry nejvíce růží, které představují vítězné body. Před hrou si každý hráč zvolí barvu svých žetonů důkazů.

Průběh hry („Chasnický bál“):

V každém kole si hráč nejprve náhodně vylosuje jednu z osmi pohádkových postav, jejíž identitu se snaží udržet co nejdéle v tajnosti. Zároveň si musí z úvodní nabídky vybrat jeden předmět, který položí před sebe na stůl lícem nahoru. To je jeho tzv. sbírka. Poté hráči postupně provádějí své tahy tak dlouho, dokud kolo neskončí. Tah hráče je jednoduchý a skládá se ze dvou kroků:

  • Tažení dvou karet předmětů (povinné): Hráč nejprve vytáhne jednu kartu z balíčku předmětů a rozhodne se, jestli si ji nechá (zařadí si ji lícem nahoru do své sbírky), nebo ji předá do sbírky kterémukoliv protihráči. Potom vytáhne druhou kartu a s tou musí udělat pravý opak – pokud si první kartu ponechal, musí dát druhou některému protihráči, a naopak.

  • Provedení jedné akce (nepovinné): V každém kole jsou k dispozici tři akce. Jedna je pro všechna kola stejná („Vím, kdo jste“ – hráč tipuje identitu některého z protihráčů), ostatní dvě se pro každé kolo vylosují z balíčku akcí (jejich efekt je srozumitelně popsán na kartě). Pokud chce akci zahrát, musí hráč zaplatit – odhodit ze své sbírky dvě stejné karty předmětu. Pokud je nemá, nemůže akci provést.

Pokud se ve sbírce hráče jakýmkoliv způsobem ocitnou dva stejné předměty a jeho postava se jich bojí, je odhalena identita hráčovy postavy a on dál pokračuje jako odhalený hráč. Protihráč, který odhalení způsobil, získá 1 růži. Pokud se jich postava nebojí, položí hráč svůj žeton důkazu na hrací desku na postavu, která se tohoto předmětu bojí, aby tím ukázal, že on tou postavou není.

Pokud se ve sbírce hráče jakýmkoliv způsobem ocitnou tři stejné předměty a jeho postava je miluje, hráč odkryje svoji kartu postavy, okamžitě vyhrává toto kolo a vezme si příslušnou odměnu. Pokud je postava nemiluje, položí svůj žeton důkazu na hrací desku jako v předchozím případě.

Dokud není známa identita hráče, je považován za maskovaného. Pouze maskovaný hráč může být vítězem kola. Jakmile je hráč odhalen, pokračuje ve hře ve speciálním režimu a stále se může snažit odhalovat identitu ostatních hráčů (za což získá růže).

Kolo končí vítězstvím hráče, který jako první nasbírá tři předměty, které jeho postava miluje, nebo zůstal ve hře jako poslední maskovaný hráč. Vítěz kola získá odměnu – (1/3/5 růží v 1./2./3. kole). Po skončení prvního a druhého kola se všechny karty vrátí do svých balíčků, znovu se zamíchají a rozdají se nové karty pro další kolo.


Konec hry:

Hra končí na konci kola, v němž některý hráč nasbíral alespoň 10 růží, nebo na konci třetího kola. Celkovým vítězem hry se stává hráč s nejvíce růžemi.


Pokročilý režim („Magický bál“) přináší do hry některé pokročilé prvky:

  • Šperkovnice: Každý hráč začíná každé kolo s jedním žetonem šperkovnice. Ten slouží jako žolík místo karty předmětu při placení za akci. Pokud hráči zůstane do konce kola, získá za něj 1 růži.

  • Dovednosti: Ve druhém a třetím kole hry mohou hráči získat karty dovedností, které přinášejí výhodu, srozumitelně popsanou na kartě.

  • Sázky: Pokud je hráč odhalen, může si vsadit na to, která postava dané kolo vyhraje. Pokud je jeho tip úspěšný, získá stejný počet růží jako vítěz.

  • Speciální akce „Nikomu ani muk!“: Umožňuje hráči získat jednu další kartu sázky. Tuto akci může hráč provádět i opakovaně a může tak získat více karet sázek (i na vlastní postavu).

Hru je možné hrát i ve dvou hráčích podle mírně upravených pravidel.

Autor: mh

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Fuji Koro CZ + playmat
Fuji Koro CZ + playmat
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 5 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas