Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 40 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Ben Eisner James Hudson Tim Eisner |
Rok vydání: | 2019 |
Dostupnost: | 7 obchodů (cca 580–619 CZK) |
Sdílej: |
Dovolte mi pozvat Vás na honosný maškarní bál, jejž pořádám na svém hradě. Prosím, připojte se ke mně a mým přátelům, bude to nezapomenutelný zážitek.
- Zvíře
Maškarní bál je dětská dedukční hra, ve které musí hráči, aby uspěli, předvést také určitou míru blafování. Hru lze hrát ve dvou režimech: základním (tzv. chasnický bál) a pokročilém (tzv. magický bál).
Příprava hry:
Bálu se může zúčastnit až 8 pohádkových postav: Zvíře, Královna macecha, Červená Karkulka, Zlý vlk, Jeníček, Popelka, Šípková Růženka a Rumplcimprcampr. Každá postava jeden předmět miluje a jednoho předmětu se bojí. Hraje se na tři kola a cílem každého hráče je mít na konci hry nejvíce růží, které představují vítězné body. Před hrou si každý hráč zvolí barvu svých žetonů důkazů.
V každém kole si hráč nejprve náhodně vylosuje jednu z osmi pohádkových postav, jejíž identitu se snaží udržet co nejdéle v tajnosti. Zároveň si musí z úvodní nabídky vybrat jeden předmět, který položí před sebe na stůl lícem nahoru. To je jeho tzv. sbírka. Poté hráči postupně provádějí své tahy tak dlouho, dokud kolo neskončí. Tah hráče je jednoduchý a skládá se ze dvou kroků:
Pokud se ve sbírce hráče jakýmkoliv způsobem ocitnou dva stejné předměty a jeho postava se jich bojí, je odhalena identita hráčovy postavy a on dál pokračuje jako odhalený hráč. Protihráč, který odhalení způsobil, získá 1 růži. Pokud se jich postava nebojí, položí hráč svůj žeton důkazu na hrací desku na postavu, která se tohoto předmětu bojí, aby tím ukázal, že on tou postavou není.
Pokud se ve sbírce hráče jakýmkoliv způsobem ocitnou tři stejné předměty a jeho postava je miluje, hráč odkryje svoji kartu postavy, okamžitě vyhrává toto kolo a vezme si příslušnou odměnu. Pokud je postava nemiluje, položí svůj žeton důkazu na hrací desku jako v předchozím případě.
Dokud není známa identita hráče, je považován za maskovaného. Pouze maskovaný hráč může být vítězem kola. Jakmile je hráč odhalen, pokračuje ve hře ve speciálním režimu a stále se může snažit odhalovat identitu ostatních hráčů (za což získá růže).
Kolo končí vítězstvím hráče, který jako první nasbírá tři předměty, které jeho postava miluje, nebo zůstal ve hře jako poslední maskovaný hráč. Vítěz kola získá odměnu – (1/3/5 růží v 1./2./3. kole). Po skončení prvního a druhého kola se všechny karty vrátí do svých balíčků, znovu se zamíchají a rozdají se nové karty pro další kolo.
Konec hry:
Hra končí na konci kola, v němž některý hráč nasbíral alespoň 10 růží, nebo na konci třetího kola. Celkovým vítězem hry se stává hráč s nejvíce růžemi.
Pokročilý režim („Magický bál“) přináší do hry některé pokročilé prvky:
Hru je možné hrát i ve dvou hráčích podle mírně upravených pravidel.
Autor: mh
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Fuji Koro CZ + playmat
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 5 hodin