Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Isaac Childres |
Rok vydání: | 2017 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Spotřebování živlu a zisk zkušenosti
Karta např. udává:Zkusenost
Maly symbol zkusenosti je spojen s danou abilitou a pro jeji ziskani je potreba danou abilitu vykonat.
Velky symbol zkusenosti neni spjat se zadnou konkretni abilitou na dane pulce karty, ale porad je potreba provest alespon jednu k jeji ziskani.
Jinymi slovy, ziskat jen zkusenost bez provedeni alespon jedne ability nelze.
Ne a Ne
jsou odpovědi na obě otázky.
Pravidla na str. 18 říkají, že pokud se schopnost skládá z více akcí, vyhodnocují se akce v pořadí v jakém jsou na kartě uvedeny.
Tj. 1) pokud nemám na koho útočit, tak nemám ani koho odtrkovat a tedy nemůžu dostat zkušenost.
2) Pokud útokem nestvůru zabiju, opět nemám koho odstrkovat a zase nemůžu dostat zkušenost.
Suchar
1) spravne, 2) spatne
Konkretne tento pripad popsany J.J.
- Pokud nemam na koho utocit, nemuzu provest attack action a tim padem nemuzu dostat EXP i kdybych mel element na spotrebovani.
- mam na koho utocit, ale nemam element, nedostanu EXP, protoze EXP je spjato s konzumaci elementu.
- mam na koho utocit a pouzil sem element, dostanu EXP ikdyz cil behem utoku umre.
Zisk EXP vyzaduje provedeni alespon casti dane ability, ke ktere je spjato, nebo libovolne akce z hrane pulky karty, pokud je to EXP samostatne.
Ještě ujasnění
Musím říct, že mi pěkně motáte hlavu:) Ale to už asi dělá celkově nejasnost některých termínů. Pokud tomu rozumím, tak konzumace živlu sama o sobě akce (ability) není, konzumace živlu jen „obohacuje“ nějakou jinou danou akci (ability).
Pořád mám ale nějaké nejasnosti: Odstrčení (push) je akce (ability)? Nebo je to jen efekt přidružený k akci útok? Můžu svoji kartu chápat tak, že se jedná o jednu jedinou akci útok, kterou je možno konzumací elementu vylepšit o efekt odstrčení? (Jen doplním, že „odstrčení“ je na kartě uvedeno menším písmen, než „útok“ nad ním.)
A pokud ano a rozhodnu se zkonzumovat element, kdy ho zkonzumuju? Můžu (nebo snad dokonce musím?) element zkonzumovat ještě před vyhodnocením útoku (před otočením karty modifikátoru)? Můžu pak v takovém případě tvrdit, že jsem útok obohatil o odstrčení, a získám tedy uvedenou zkušenost, ať už daný útok dopadne jakkoliv - nejen minutím či zraněním, ale i zabitím nestvůry?
revize
Tak jsem pátral na BGG a je to tak, jak píšete.
Protože je text o odstrčení menším písmem jedná se o efekt přidružený k akci útok. Pokud se tedy na začátku útoku (před otočením karty modifikátoru) rozhodnu zkonzumovat živel, abych útok vylepšil o odstrčení dostanu zkušenost, i když nepřítel po útoku zemře a nemám tak koho odstrkovat.
Gloomhaven Digital> Ahoj,
no já teď hraju to verzi Gloomhavenu na PC a tam nedostanu XP pokud neodstřčím. Je to jen beta tak tam můžou být stále nějaký bugy, ale už v několika případech mi to ujasnilo nerozhodná pravidla, kde jsem si předtím nebyl jistý.
- Rozy
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Pan Am
Akt. cena: 1125 Kč
Končí za: 4 dny