Gloomhaven - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Smrt Kultisty


U Kultisty jsme se setkali s tím, že u jedné kartičky bylo, že pokud zemře, tak kolem sebe udělá útok, myslím +2.

Chci se ujistit, takto vybouchne i pokud ho zabijeme, když je omráčen?

Zasáhne tím výbuchem i další nepřátele nebo jen hrdiny?

Otáčí se v tomto případě také ještě i modifikátor?
2.2.2020 16:46:08

...
Táááákže:

1/ omráčení a nejenom to, ale i odzbrojení vás ochrání před tímto „on death“ efektem.

2/ útočí hrdina i na ostatní hrdiny při svých normálních AoE útocích? - pokud karta VYSLOVENĚ neuvede, že se nějakým způsobem vztahuje i na spojence, tak NE. To samé platí i pro monstra.

3/ Už jsem to tu před nedávnem psal a klidně to zopakuji - útok = tahání z bal. boj. mod / zranění = něco jako „true damage“, kde se ihned přistupuje k ubírání životů, či snižování zranění pomocí brnění, které to dovoluje, apod.

2.2.2020 20:47:20

Výbuch...
Jenom upřesněním odpověď níže, neboť jsem tento problém nedávno taky řešil. Na BGG se tento problém
řešil v samostatném vlákně, takže:

1) Při smrti (nestvůry) se veškeré její stavové žetony odeberou, teprve potom tato umře a spustí se její případné "on-death" efekty. Takže, i když má kultista na sobě žeton Stun a někdo/něco ho zabije, tak vybuchne, jak je popsáno na kartě.

2) Síla útoku při jeho výbuchu závisí na úrovni kultisty a přičítá se k oné hodnotě (+2) - tj. normální kultista úrovně 0 vybuchuje za míň než elitní kultista úrovně 7.

3) Žádná karta modifikátoru útoku se nedobírá a žádné jiné nestvůry v oblasti výbuchu zasaženy nejsou.

3.2.2020 08:52:40

odkaz na diskuzi> Zdravím, šlo by zde dodat odkaz, nějak to nemůžu najít :-)

S tou kartou boj. mod. totiž nesouhlasím, na každý útok se dobírá karta, nikde, ani ve FAQu, jsem se nedočetl, že by tomu bylo jinak, ale rád bych si to poupravil, je-li tomu, jak píšeš :) - Francooaa

...
Předpokládám, že Laredo myslel, že se netahají karty pro útok na své spojence -> ano, samozřejmě, když k útoku nedojde, žádné karty se nedobírají, ale pokud by se terčem útoku stal někdo z vaší skupiny hrdinů, tak samozřejmě se normálně tahá z bal. boj. mod., jelikož je to normální útok a k tomu dodám, nezapomínejte na prokletí, které si někteří kultisté táhnou sebou do všech svých útoků. :-)

Ohledně situace a výbuchu kultisty.

Trochu jsem si toho načetl a výbuch se aktivuje až aktivací karty a stun jasně říká - že skipuješ veškerou akční fázi svého kola.

1/ pokud cultista umře před aktivací své karty - nevybouchne, o tom není pochyb a posvětil to i Isaac
2/ pokud má kultista STUN - ztrácí veškerou svojí akční fází, tzn. karta se neaktivuje - nevidím v tom problém

3.2.2020 13:20:00

krvácení> jen přidám další situaci, pokud by kultista měl 1 život a krvácel, tak ani takto se neprocne jeho schopnost, jelikož zemřel před jeho akční fází. - Francooaa

Stun po kultistově akční fázi> předpokládám, že tohle byla situace, kterou posvětil Laredo a ano, v takovém případě k výbuchu dojde, jelikož, jak psal níže, se žetony stavu odebírají a pak dochází k procnutí OD efektu/ů. :-)

Pevně věřím, že jsme aktuálně zaštítili veškeré možné situace :-D - Francooaa

Shrnutí> Dá se tedy říct zjednodušeně, berme v úvahu, že má omráčení:
Je začátek kola, otočíme karty kvůli iniciativě a kultista tam má tu bouchací schopnost.

1) hraju před kultistou a zabiju ho... Nebouchne
2) hraju po kultistovi a zabiju ho... Bouchne

?

Nevím, jak to myslíte s tou aktivaci karty ???? - helikoptera

...> Raději to shrnu ještě jednou, chápu, že je to tu takové nepřehledné :-)

Kultista má STUN
taháme jeho akční kartu a tam je výše zmíněna karta
1/ zabijeme kultistu před jeho kolem (nebouchne, karta se nestihla aktivovat, stejně jako shield nebo retaliate na akční kartě, je i schopnost ON DEATH aktivní až nejdříve v kole hrdiny, posvěceno autorem hry)
2/ zabijeme kultistu až po jeho tahu (Jenže jeho tah byl jen odstranění stavu STUN, pamatujme, že STUN přeskakuje veškeré hraní karet a monstera se řídí stejným pravidlem jako hrdinové a to, že nemohou hrát žádnou kartu)

Kultista nemá STUN
taháme jeho akční kartu a tam je výše zmíněná karta
1/ kultista odehraje své kolo -> zastunujeme ho a přitom i zabijeme nebo ho zabije později v kole jiný hrdina -> při smrti se odstraní všechny žetony stavu -> kultista provede ON DEATH efekt (BUM)


Přečetl jsem asi 4 diskuze na BGG a prakticky k tomuhle jsem se dopracoval. Doufám, že je to již správně :-) - Francooaa

přepsání> "stejně jako shield nebo retaliate na akční kartě, je i schopnost ON DEATH aktivní až nejdříve v kole hrdiny" -* v kole monstra samozřejmě jsem měl na mysli. - Francooaa

alternativní vysvětlení...
Pokud by někoho zajímalo podrobnější vlákno k tomuto tématu na BGG, tak může zkusit tento link:

https://boardgamegeek.com/thread/2096672/cultists-death-effect-action

Je to zajímavé počtení, včetně odkazů do FAQ.

Francooaa tu podrobně rozebírá různé situace, co vše může v tomto případě nastat.

Já bych to shrnul trochu jinak: Jak se vyhnout aktivaci kultistova posmrtného útoku, když ho chcete v tomto kole zabít/dorazit?

a) Kultistovo zabití ještě před aktivací jeho karty (karta má iniciativu cca 10) jakýmkoli útokem/y hrdiny/ů.

b) Kultista se zabije sám, ještě než se v jeho tahu vyhodnotí on-death efekt na kartě (tj. během svého pohybu a/nebo útoku) - např v důsledku stavu Wound, jistého Doomu, díky soupeřově Retaliate, nebo že třeba musí vlézt do pasti.

c) Kultista má žeton Stun z minulého kola, nebo z tohoto kola ještě před aktivací své karty. V tomto případě se neaktivuje žádná jeho schopnost (z karty), tudíž ani onen on-death efekt.

d) Ve všech ostatních případech kultista při smrti vybouchne.

Pochopitelně ho lze kdykoli jednoduše odstřelit na dálku, pokud vaše postavy stojí stranou, nebo prostě jen počkat do dalšího kola, pokud je tam kultistů víc a jste na sobě nahečmaní, a dorazit je až pak :-).

Karty modifikátoru útoku se zde normálně berou (navíc k oné +2) - to se opravuji.

3.2.2020 19:19:05

Poděkování> Super, my jsme tak nějak všechny ty schopnosti na kartě schopností (s iniciativou) brali od začátku kola do konce (u monster). Teď už víme, že se vlastně aktivují až při tahu monstra, stejně jako ty naše. Je to vlastně logické, už mi to tedy dává vše smysl. Po několika scénářích stále nacházíme drobné chyby, kterých se dopouštíme...

Díky všem za vysvětlení - helikoptera

Vybíráme z Bazaru

Breakneck Slaughter rivals deck
Breakneck Slaughter rivals deck
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas