Gloomhaven - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Isaac Childres
Rok vydání: 2017
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Scénář Sféra noci vs. Prasklivec - možný spoiler!!!

Ahoj,
mám dotaz na pravidlové znalce.
Ve scénáři 31 - Sféra noci je nutné zničit na konci kamenný sloup. Lze na tento sloup (je to zničitelný předmět) v souladu s pravidly využít Prasklivcovu horní schopnost karty Z cesty!
Tj. může Prasklivec tento zničitelný předmět, vedle kterého stojí, přesunout o 4 pole? Třeba do sousední místnosti?
Já si myslím, že to jde (a hráli jsme to tak), ale hledám vyfutrované argumenty proč to nejde.
Díky moc za odpovědi.
11.4.2020 18:58:48

Scenarove prekazky
Ahoj,

Ne, takove prekazky maji specialni pravidla, viz str.34. Pouze damage, specialni vlastnosti postav nefunguji.

K.

12.4.2020 09:42:12

Scenarove prekazky> Podle me je to dira v pravidlech. Strana 34 rika, ze se prekazka bere jako neprilet. Ale nerika, ze ztrati status prekazky.
Zaroven rika, ze jde zranit pouze utoky.
No a prasklivcova schopnost pouze presune sousedici prekazku o 4 pole... - markan

Hmm> Vychazim z anglickych pravidel, kde je zminka o abilitach postav, ale je pravda, ze to je mineno ve vztahu pouze ke zniceni takove prekazky.

Oficialni odpoved na presne tento dotaz jsem nenasel, ale FAQ zminuje u nekolika jinych scenaru moznost pouzit schopnosti jako je Prasklivcova "Z cesty" na podobne prekazky, takze to ve vysledku asi bude na hracske dohode, jestli ano/ne. - Klattu

...

Tak zrovna tady bych na to sel selskym rozumem. Cerny sloup virici energie tahnouci se do vyse (tak nejak to tam bylo,ne?) by sel tezko presunout

12.4.2020 10:11:04

...> Resime vyklad pravidel. Selsky rozum si muze aplikovat v dane situaci kazdy sam???? - markan

markan, Pepsson
markan: přesně tak se na to dívám i já.

Pepsson: ano, uznávám, že tématicky je to blbost, ale pořád si myslím, že ne proti pravidlům.

12.4.2020 10:25:21

uncle google, how about...
https://www.reddit.com/r/Gloomhaven/comments/ajqm2j/spoiler_can_cragheart_oneshot_quest_obstacles/

věřím, že vám to pomůže ;-)

13.4.2020 06:52:24

Francooaa
Díky moc. Z FAQ, k upřesnění ke scénáři 45, vyplývá, že předměty s životy lze Prasklivcovou schopností přesouvat. Takže mám oficiálně potvrzeno, že jsme pravidla neporušili.

13.4.2020 10:55:47

Nesouhlas
Aneb - když už mi to nejde, ulehčím si to dírou v pravidlech.

Logicky je to veliký sloup energie, a odsunu si ho jinam, kde ho domlátím daleko od démonů. Ideálně s prasklivcem ještě zabarikáduji dveře pomocí překážek, které může udělat.
Takže příště posunete třeba sloup (staticky by barák pak spadnul, když to bude držet střechu, ale když to není vyloženě zakázáno, hráčská vůle bude ten strop držet klidně do smrti), oltář, sarkofág, trojité balvany, strom (i s kořeny),... Tohle fakt nemá logiku...
Ten scénář jsem šel taky, a opravdu tady je na jedné straně selský rozum, ale promiňte - na druhé straně není díra v pravidlech, ale šance jak očůrat hru :-) Hrál jsem to také s prasklivcem, nic jsem neposunul. Nic z výše uvedeného. Jednotlivý kámen by se posunout dal, stůl, knihovna, tohle logicky prostě jde. Ale neskutečný velký energický sloup nezměrné síly, který nikdo nedokázal zničit, který rodí démony... a já si přijdu, jednou do něj praštím a najednou ho posunu pryč...
Já osobně jen díky této "logice" si myslím, že je to špatně. Žádné z těchto věcí nedávám ani krvácení nebo otravu, tak proč to posouvat? Pokud je to překážka, to už rovnou mohu použít kartu (myslím, že také Prasklivec) znič překážku... Nebo když je ta překážka jako nepřítel, tak znič nepřítele (Ničemnice, Surovec)... To přece také nejde... Ale posunout to najednou jde...

14.4.2020 15:46:16

...> nechci být příliš krutý, tak to trochu zjemním.

To, že máš názor, je krásná věc a já ti ho neberu, ale neplet si vyčuranost se smyslem pro detail a pro pravidla.

Nebudeme se tu bavit ani o tom, že předměty nemůžou krvácet ? Víš, že vůbec v anglické verzi se tomu neříká bleeding ale WOUND a obsahuje to krvácení, popálení apod.?

Tím ti chci naznačit, že tématické pod pásovky tu jsou na denním pořádku. Neviditelnost blokuje monstra? To jako do mě monstrum narazí a neuvědomí si mě? To jako monstrum se ani nepohne, ačkoliv přímo vidí před sebou nepřítele (mého spoluhráče), ale jelikož já stojím před ním neviditelný, tak se nic dalšího dít nebude?

Neřeš prosím tě tématičnost v sekci o pravidlech! Je to jedna ze základních zásad diskuzí na takových forech. Někdo se ptá na pravidla, ne na tvůj názor.

Snad jsem byl milosrdný :) - Francooaa

Pohled na věc
Ano, chápu.
Máme tu odlišné přístupy. Někdo to hraje tématicky a nedej bože, aby posunul sloup, protože by mu pak spadla střecha, ale stůl by klidně přesunul, protože to přece logicky lze. A je mu úplně jedno, že z hlediska pravidel hry jsou to dva totožné předměty.
Někdo jiný si zase uvědomí, že hraje deskovou hru, která je taktická a má svá pravidla. A snaží se ji hrát takticky nejlépe jak umí a nejde mu zase tolik o tématičnost. Protože co tématický pohled na věc vidí jako očůrávání pravidel, taktický pohled na věc vidí jako super nápad, kterým získám velkou taktickou výhodu.

14.4.2020 16:26:30

Vybíráme z Bazaru

Nemo’s war 2nd edition + 2 Rozsireni
Nemo’s war 2nd edition + 2 Rozsireni
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas