Freedom: The Underground Railroad

xxxxxxxxoo hodnoceno 7x (Seznam vlastníků)

Freedom: The Underground Railroad - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: kooperativní, ekonomická
Čeština: undefined
Vydavatelé: (Web published)
Academy Games
Autoři: Brian Mayer
Rok vydání: 2013
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Ve hře Freedom: The Underground Railroad hráči přebírají úlohu abolicionistů, jež se snaží všemi prostředky napomoci otrokům při útěku z jižních států směrem k severu, kde doufali, že je bude čekat toužebná svoboda. Na cestě do svobodné Kanady bude nutné, aby se zde hráčům povedlo převést co nejvíce otroků, přičemž se musí snažit vyhýbat otrokářům, kteří se jejich útěkům budou snažit za každou cenu zabránit.


Příprava hry:

Na počátku hry si každý z hráčů vylosuje či vybere svou herní roli, čímž tak získá jedinečné výhody do hry. Dále si hráči vyberou kartu podmínek vítězství (hráči si mohou vybírat ze dvou variant hry - lehčí a těžší) a umístí ji na hrací plán. Pod touto kartou se nachází oblast Obchodu s otroky, kde se umisťují karty s otroky, na něž hráči umístí otroky. Otroci ze spodní karty se před každým kolem umístí na plantáže ve spodní části herního plánu. Dále si hráči rozdělí hrací karty a žetony dle příslušných tabulek. Prvních pět karet se pak z prvního období přesouvá do oblasti fronty karet.


Průběh hry:

Hra trvá 8 kol a jednotlivá kola jsou rozdělena do 5 herních fází:

  1. Pohyb lovců: Některý z lovců otroků může dostat tip na umístění některého z otroků a začít se pohybovat za svou kořistí. Tento pohyb je určen dvěma kostkami udávajícími jednak barvu lovce a jednak směr pohybu lovce.
  2. Plánování: Každý hráč může získat 2 žetony z herní desky. Na začátku hry mohou hráči vybírat pouze z žetonů uvedených v prvním období. Časem se pak zpřístupní i další žetony. Může se jednat o žetony pohybu, žetony zisku peněz nebo žetonů podpory usnadňující útěk otroků v následujících obdobích.
  3. Akční fáze: Hráči mohou získat výhodu plynoucí z karty své role, mohou zahrát žeton, nebo si koupit jednu z přístupných karet z fronty. Karta je podle druhu ihned vyhodnocena, nebo její efekt trvá do doby, než z fronty zmizí. Hráči mohou rovněž pasovat a takto získat finanční obnos z banky. Některé druhy žetonků i karet se po použití odhazují, jiné se mohou vracet do hry.
  4. Prodej otroků: Otroci ze spodní kartičky umístěné na polích Obchod s otroky jsou přesunuti na volná místa na plantážích na jihu země. Hráči se mohou rozhodnout, kam jednotlivé otroky na plantážích umístí. Již dříve stojící otroky nelze přemisťovat. Pokud na plantážích není dostatečné množství místa, musí se uvedení otroci umístit na kartu podmínek vítězství.
  5. Závěr kola: Posunou se karty s otroky a na volné místo je umístěna a doplněna karta nová. Karty umístěné v časovém období se postupně seřadí od jeho okraje a volná místa jsou zprava doplněna kartami novými. V závěru si hráči předají žeton prvního hráče, čímž postoupí do dalšího kola hry.

Zajímavým prvkem hry je využití karet obsahující pravdivé historické události a osobnosti zasahující do tohoto období.

Ke zjednodušení přepravy může hráčům pomoci zakupování žetonů podpory. Tyto žetony pak pomohou k přesunu hráčů do dalších časových období, kdy je z historického hlediska přístup k otroctví daleko příznivější (někteří politici a další významné osobnosti upozorňují na nelidské podmínky a zacházení s otroky).


Konec hry:

Cílem hry je do konce hry přemístit určitý počet otroků (daný kartou podmínek vítězství) do Kanady a zakoupit všechny žetony podpory. Hráči také nesmí během hry zaplnit kartu podmínek vítězství stanovující limitní počet ztracených (nezachráněných) otroků.

Udělování bodů není důležité pro podstatu hry (je kooperativní), pokud by však hráči chtěli zjistit, jak moc přispěli ke zrušení otroctví, pak:

  • za každého zachráněného otroka získáváte 2 body
  • za ztraceného, respektive chyceného otroka umístěného na kartě podmínek vítězství si hráči odečítají 2 body
  • za osvobození všech otroků, jejichž počet stanovovala karta vítězství, si hráči připočítávají 10 bodů
  • za zisk všech žetonů podpory získává každý hráč rovněž 10 bodů
  • po ukončení hry se rozdávají posledních 5 bodů za každou kartu, která zůstala nepoužita na herní ploše v poli obchodu s otroky

Autor: ppetruss

Další názvy této společenské hry

  • Conductor

Vybíráme z Bazaru

MAGIC karty - staré
MAGIC karty - staré
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas