Eriantys - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: není
Vydavatelé: Cranio Creations
Autoři: Leo Colovini
Rok vydání: 2021
Dostupnost: 1 obchod (899 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

V mracích se skrývá svět, kde na plovoucích ostrovech sídlí velké školy pro mladé kouzelné bytosti z pěti říší – roztomilí malí červení draci, neohrabané růžové víly, zlomyslní žlutí skřítci, malí modří jednorožci a zelené žáby,, se objevují u bran škol s nadějí, že budou přijati do velké síně a budou moci obdivovat slavné profesory své říše. 

Veďte jednu ze čtyř velkých škol v Eriantisu a soupeřte s ostatními čaroději o svou slávu a budujte nové pobočky v magických věžích. Pozvi do školní jídelny co nejvíce bytostí z dané říše a příslušný profesor usedne s nimi: dokud budeš profesory hostit, budou ovlivňovat všechny bytosti z téže říše na ostrovech. Když Matka příroda navštíví nějaký ostrov, odmění školu, která ovlivňuje největší počet tvorů na daném ostrově, novou věží.

Snažte se postavit všechny své věže dříve, než ostatní hráči, ale buďte opatrní! Loajalita tvorů z pěti říší je velmi vrtkavá a profesoři snadno mění školy. Tvorové, kteří byli donedávna na vaší straně, mohou změnit loajalitu jediným mávnutím křídel! 

Chcete-li Eriantys vyhrát, musíte se pokusit umístit všechny věže, nebo mít nejvíce věží, když už v pytlíku nezbývají žádní studenti. Věž umístíte na ostrov, který navštíví Matka příroda, pokud tam máte největší vliv. Vliv získáte ovládáním profesorů a je roven počtu studentů odpovídající barvy na ostrově. Když jsou věže umístěny vedle sebe, způsobí, že se ostrovy sjednotí a vezmou s sebou všechny studenty a věže na nich umístěné. V každém kole si pečlivě vyberete svého pomocníka, který určuje pořadí tahů a pohyb Matky přírody.

Příprava hry pro 2 hráče – varianta Easy (jednotlivé přípravy se liší počtem hráčů, více viz samotná pravidla hry):

  1. 12 destiček ostrovů náhodně umístěte do kruhu uprostřed stolu lícem nahoru.
  2. Umístěte figurku Matky přírody na kterýkoliv ostrov. Proti Matce bude prázdná destička.
  3. Do pytlíku vložte 2 studenty od každé barvy. Náhodně vylosujte studenty a umístěte jednoho na každou destičku ostrova, počínaje destičkou vedle Matky přírody, a pokračujte po směru hodinových ručiček. Neumisťujte studenta na místo, kde je umístěna Matka příroda, ani na protější destičku ostrova.
  4. Dejte zbývající studenty do pytlíku a umístěte ho doprostřed kruhu
  5. Vyberte 2 dílky mraků a umístěte je blízko pytlíku, stranou ukazující ikonu dle počtu hráčů
  6. 5 profesorů umístěte vedle dílků mraků
  7. Každý čaroděj si vezme desku školy
  8. Každý hráč si vezme 8 věží jedné barvy (černé nebo bílé) a umístí je do správné oblasti své desky školy.
  9. Každý hráč si do ruky vezme balíček 10 karet pomocníků vybraného čaroděje.
  10. Každý hráč si z pytlíku vylosuje 7 studentů a umístí je na vstupní pole své desky školy. Všechny nepoužité komponenty vraťte do krabice.
  11. Vraťte všechny nepoužité komponenty do krabice. Náhodně určete prvního hráče.

Průběh hry:

Hra je rozdělena do několika kol. Každé kolo je pak rozděleno do dvou fází, které se hrají v následujícím pořadí:

  1. Fáze plánování 
  2. Fáze akcí

Fáze plánování:

  • První hráč si náhodně vylosuje 3 studenty z pytlíku a umístí je všechny na jednu destičku mraku, tento postup zopakuje pro druhou destičku mraku.
  • Každý zahraje v pořadí 1 kartu pomocníka z ruky, počínaje prvním hráčem a dále po směru hodinových ručiček. Karta, kterou se rozhodnete zahrát, určí tři věci: pořadí tahu v nadcházející akční fázi, prvního hráče v příštím kole a počet pohybů, které může Matka příroda provést. Nesmíte zahrát stejnou kartu jako soupeř. Kartu pokládáte lícem nahoru.  začíná jako první.

Fáze akcí:

Ve fázi akcí se každý z vás dostane na tah tak, že provede 3 následující kroky v pořadí, počínaje hráčem, který zahrál kartu pomocníka s nejnižší hodnotou, a dále ve vzestupném pořadí.

  • Přesuňte 3 studenty do jídelny nebo na ostrov.
  • Přesuňte Matku přírodu na ostrov potom zkontrolujte, zda je ostrov ovládnutý nebo dobytý. Musíte ji posunout alespoň o jeden ostrov, maximálnš o počet uvedený na kartě. 
  • Pokud Matka příroda ukončí svůj pohyb na ostrově, který ještě nemá věž, hráč s největším vlivem na něj věž umístí a převezme kontrolu nad ostrovem. Pro výpočet vlivu obou hráčů spočítejte počet studentů na daném ostrově, kteří odpovídají barvám profesorů, které ovládají. Pokud máte větší vliv než soupeř, musíte na ostrov umístit věž, kterou si vezmete ze své desky školy. Pokud je váš vliv vyrovnaný, žádná věž se neumisťuje. Na každém jednotlivém dílku ostrova může být umístěna pouze 1 věž.
  • Pokud Matka příroda ukončí svůj pohyb na ostrově, kde již stojí věž, může být věž nahrazena hráčem s větším vlivem. Svůj vliv počítáte jako výše s tím rozdílem, že každá věž se počítá jako jeden vliv navíc pro hráče, který ji vlastní. Pokud má nyní na daném ostrově největší vliv jiný hráč, nahradí každou věž jednou vlastní. Pokud je některá z vašich věží tímto způsobem odstraněna, vraťte ji zpět na svou desku školy. Není-li věž nahrazena, zůstává na svém místě, nové věže se nepřidávají.

  • Po postavení věže zkontrolujte dva sousední ostrovy (ty, které jsou umístěny vlevo a vpravo kolem kruhu). Pokud se na některém z nich již nachází věž stejné barvy, pak tyto věže aktivují svou magickou přitažlivou sílu! Přesuňte ostrovy vedle sebe, spolu se všemi studenty a věžemi na nich umístěnými tvoří nyní jednu skupinu ostrovů, která obsahuje více věží.

  • Vyberte si dílek mraku a vezměte si 3 nové studenty

Pokaždé, když umístíte studenta na stůl v jídelně, zkontrolujte počet studentů stejné barvy v jídelně soupeře. Pokud máte nyní na stole nejvíce studentů této barvy, vezměte si shodnou figurku profesora a umístěte ji na odpovídající políčko svého stolu profesora. V případě remízy si profesora neberete. Kdykoli ovládáte profesora, studenti stejné barvy na ostrovech určují váš vliv na jednotlivých ostrovech.

Po dokončení tahů všech hráčů kolo končí. Začněte nové kolo od fáze plánování, přičemž začněte hráčem, který zahrál pomocníka s nejnižším číslem.

Konec hry

  • Hra končí okamžitě, když hráč postaví svou poslední věž. Tento hráč hru vyhrává.
  • Hra končí okamžitě, když na stole zůstanou pouze 3 skupiny ostrovů.
  • Hra končí na konci kola, kdy byl z pytlíku vytažen poslední student, nebo pokud některému hráči dojdou karty pomocníků v ruce. Pokud není k dispozici dostatečný počet studentů, odehrají hráči svá kola bez braní nových studentů z destičky mraků.

Hráč, který postavil nejvíce věží na Ostrovech, vyhrává hru. V případě remízy vyhrává hráč, který ovládá nejvíce profesorů.

Autor: Kirke777

Vybíráme z Bazaru

Proroctví (3.vydání)
Proroctví (3.vydání)
Akt. cena: 490 Kč
Končí za: 7 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas