Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Corey Konieczka Nikki Valens Richard Launius |
Rok vydání: | 2013 |
Dostupnost: | 3 obchody (cca 1649–1869 CZK) |
Sdílej: |
Autor: tony fivepulse | 1 hodina 45 minut | 8.5.2020 | 0
Hra: Eldritch Horror + Eldritch Horror: Ztracené vědění
Hráči: Klemos, tony fivepulse
Postavy: Leo Anderson, Lily Chan, Jim Culver, Norman Withers
Vítězství vyšetřovatelů.
Yog Sothoth zná bránu, Yog Sothoth je branou. Existuje všude a v každém věku (The Beyond One). Tomu, kdo je schopen pochopit jeho podstatu, dá Pozorovatel nekonečné vědění a moc, které je však vykoupeno ohromnou cenou. Tak si pozemští zaříkavači a čarodějové navykli používat Klíč i Bránu. Nebezpečný hazard s prastarými mocnostmi musí být zastaven. Vyšetřovatelé musí poznat a smazat z povrchu zemského veškeré vědění týkající se propojení s Otevíračem cesty.
Jako pradávná ozvěna zní světěm katastrofa zničení předpotopního města Mu (Rumor Fractured Reality). Dost na to, aby hadí lidé opět zatoužili převzít moc nad zeměkoulí. Poslední a dlouho zesnulý čaroděj z Mu vytvořil bránu, kterou lze cestovat a zkázu města zastavit. Destrukce Mu by mohla značně uspíšit probuzení Prastarého.
Na světě jsou místa s obrovskou pradávnou mocí (The Stone Circles). Jsou označována kruhy z kamenů, které uctívačům Toho, který číhá na prahu pomáhají konat předvěké rituály. Za každou cenu je nutno tyto obřady překazit a nedovolit členům kultu, aby spřetrhli předivo reality a probudili svého prastarého boha.
Když bylo před věky řečeno, že je Číhač na prahu vězněn v prázdnotě mezi dimenzemi, nikdo nečekal, že bude nutno toto místo postrádající prostor navštívit (Void Between Worlds). Ti, co byli nuceni se tam vydat, a dokázali se vrátit zpět, jsou navždy poznamenáni. I když zavřeli za sebou tyto dveře, nikdy nezapomenou na pohled do nespočtu duhových očí. Jeden ve všem je všude a všechno vidí a návštěva místa jeho věznění nese trvalé následky.
Reflexe Tonyho: YS jsme se rozhodli zahrát podruhé. Mně osobně připadal nejvíc zatím "lore" a minulá hra měla parádní atmosféru, a čekal jsem podobnou i teď. Přesto tato bylo úplně jiná. Nejen, že jsme si hru a její klima moc neužili, protože po hodině a půl nebylo co řešit, ale také zjišťuji, že každé mysterium činí hru úplně jinou. Zatímco minule jsme řešili kouzla, používání i odhazování, v této hře nebylo vyčarováno či použito ani jedno. Minule přišlo mysterium epic monster, nyní jsme dělali pouze střetnutí, boje nebyly skoro vůbec. Utvrzuje mě to v tušení, jak moc se liší EH a AH ve variabilitě každé hry a že nás ještě čeká s EH obrovská spousta různorodých hraní. Každopádně u YS máme vyřešeno všech 6 mysterií, takže ho považujeme za definitvně poraženého.
A teď k tomu hlavnímu: hru jsme zvládli rekordně rychle i úspěšně. Dvě ze tří mysterií jsme dokonce vyřešili během jednoho tahu (!). Štěstí společně s naší (už asi konečně rostoucí) zručností ovládání hry tak mělo za následek tohle velmi příjemné překvapení. Zvedáme sebevědomí, snižujeme na 5:6 a jsme odhodlání jít do Snové říše...
Odehráno v: Klobouky u Brna (Okres: Břeclav)
Mystéria
Dvě mystéria v jednom tahu? To se mi nějak nezdá?
Jinak ano Yog-Sothoth patří k těm lehčím, máme s ním 7 - 1 bilanci.
Oprava Mystéria
Jasně, pardon - je tím myšleno 'každé v jednom tahu'. "Kamené kruhy" přišly - vyřešili jsme, na konci mýtu odhazujeme a bereme mysterium 'Hlubina mezi světy' a ke štestí jsme také vyřešili ;)
Jj, mně právě překvapilo jak pohodlně jsme to zvládli.
tony fivepulse
Aha, tak to pak ano, to se občas se štěstím dá :)
Dvě mystérka
Heh, my to tak během hraní EH kampaně měli celkem často. Napřed se nám hrozně nedařilo, čas utíkal, pak jsme začali panikařit, že máme 4 kola do konce a vyřešený jen jedno mystérium a pak buch buch a udělali jsme to za dvě kola :) Sense of urgency funguje :)
Štěstí / zlepšování se
Je to tak, borci.
Měli sme štěstí: brány se objevovaly u vyšetřovatelů - nebylo nutno moc cestovat-, padaly úspěchy, drželi sme stopy - na druhou stranu jak se říká: štěstí přeje připraveným. Dříve jsme hráli prostě špatně - hra byla neustále o krok napřed, byli jsme pod tlakem, nestíhali jsme a improvizovali. Teď už (trochu) víme "jak na to", plánujeme, taktizujeme, využíváme každý detail hry, všechny schopnosti vyšetřovatelů a assetů atd. Takže štěstí ano, ale i rostoucí skill :D :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Opuštěná knihovna
Akt. cena: 180 Kč
Končí za: 4 dny