Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Corey Konieczka Nikki Valens Richard Launius |
Rok vydání: | 2013 |
Dostupnost: | 2 obchody (cca 1649–1869 CZK) |
Sdílej: |
Autor: tony fivepulse | 3 hodiny 40 minut | 30.3.2018 | 0
Hra: Eldritch Horror + Eldritch Horror: Ztracené vědění
Hráči: Klemos, tony fivepulse
Shub-Niggurath - The Black Goat of the Woods
Postavy: Akachi Onyele, Mark Harrigan, Lily Chan, Silas Marsh (Charlie Kane)
Vítězství vyšetřovatelů.
Pohanskými rituály absorbuje Shub-Niggurath své uctívače do svého beztvarého těla a zaplavuje Zemi svými potomky gof'nn hupadgh Shub-Niggurath - kozími zplozenci. Rouhačná dvojčata Yeb a Nug, mezitím připravují svět na vládnutí Černé kozy z lesů. Sám Nug sestupuje na Zemi a vyšetřovatelé jej musí co nejdříve zničit (Spawn of the Black Goat).
Z různých divokých koutů planety se ozývají řevy ohňů uctívačů Černé kozy - to vyznavači povolávají svou bohyni, aby po zemi rozesela své mladé. Vyšetřovatelé musí tyto rituály zastavit (Rituals in the Wild). Na divokém anglickém venkově mezitím uctívači používají soustavu čoček pro zesílení síly Měsíce při úplňku (Hour of the Moon Lens). Vyšetřovatelé se vydávají do vesnice Goatswood, kde zjišťují, že světlo úplňku pomáhá rituálu rození kozích zplozenců. Ty musí pobít a rituál překazit. Pokud se jim to povede, Shub-Niggurath bude navždy uvězeněna v jiných dimenzích. Času mnoho nezbývá a tak se jedna z vyšetřovatelů Akachi Onyele rozhodne skrze brány procestovat jiné dimenze a z těch se vrátit právě do Anglie, kde rituál překazí. Matka s tisícem mladých tak zůstává uvězněna v podzemí planety Yaddith.
Tonyho reflexe: Pokorně jsme se vrátili k základu a hra byla mnohem příjemnější. No nechali jsme se ale ukolébat relatvní pohodou a na konci jsme měli co dělat. V této hře jsme i díky její obtížnosti měli více času zaměřit na získávání artefaktů, které pro nás byly ztěžejní pro výhru hry. Hra totiž často požadovala pro řešení mýtů stopy. K tomu nám dopomohly zejména artfakty kniha Cultes des Goules a Stříbrný klíč (trochu OP). Na poslední mýtus nám zbývali 3 mýty. Promyšlenou akcí a, jak to tak bývá, s pomocí štěstíčka, se Akachi povedlo v dvou kolech uzavřít bránu v Austrálii, přecestovat pomocí své pasivní ability do Londýna, zde provést střetnutí mýtu a hru uzavřít. Nutno dodat, že za mohutného přispění Charlieho Kane, který vystřídal zblázněného Silase a který poslední kola už sloužil jen jako studnice akcí navíc pro ostatní. I přes nižní obtížnost pro mě zatím jedna z nejlepších her. Sníženo na 4:3, přístě dáme po delší době přídavnou desku, a jelikož dříve se nám moc nepovedlo zahrát pyramidy, pravděpodobně půjde o ně!
Mimochodem, bylo hodně zvláštní psát o Shub-Niggurath jako o samici. Člověk běžně předpokládá, že bohové budou rodu mužského (klasický archetyp :D) a ještě jsem nenarazil na český (vlastně ani anglický) text, ve kterém by byla Shub lépe popisována. Nicméně hra i webové zdroje hovoří o Shub jako o matce (mather's reign, ...her children, atp), která skrze jiné prastaré porodila/stvořila mnoho nám již ze hry známých postav. Namátkou tak třeba Ithaqu a Zhara stvořila s Hasturem. S Yog-Sothothem "vychovala" Yeba & Nuga - rouhačná dvojčata popsaná již v zápisu. Ale strom sahá ještě dále, neboť Nug je podle zdrojů rodičem samotného Cthulhu a Yeb pro změnu Tsathogguy.
Problém také nastal při přezdívání Shub. Hra hovoří o Shub jako o Černé koze z lesů, přičemž je nejasné zda Černá koza je skutečně její jmenný ekvivalent. Více pravděpodobné totiž je, že Černá koza je samostatná entita, žijící poblíž Shub či právě Shub oplodňující. V povídce Šepot v temnotách je totiž Černá koza/kozel (bohužel u sebe nemám knihy) označována jako "pán lesa". Pravdou ale je, že sám HPL málo kdy dokázal udržet konzistenčnost svého vyprávění, takže je možné, že on sám, potažmo pak okruh shormážděný kolem něj, sami neměli o věci jasno. Poslední věcí, kterou bych chtěl zmínit, je místo pobývání Shub, které je také pouze hypotetické. Zdroje hovoří o planetě Yaddith (použil jsem), jednou hypotézou je také projení této planety se Zemí, přičemž Shub sem přicestovala a vybudovala zde město Harag-Kolath v podzemí Arabského poloostrova. Jiná teorie však jednoduše tvrdí, že Shub přebývá ve středu universa společně s démonem-sultánem Azathothem (což by podle rodokmenu měl být přímý prarodič Shub).
Viz blíže:
Shub-Niggurath. The H.P. Lovecraft Wiki [online]. [cit. 2018-04-27]. Dostupné z: http://lovecraft.wikia.com/wiki/Shub-Niggurath#cite_ref-4
Odehráno v: neuvedeno
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Citadela
Akt. cena: 310 Kč
Končí za: 3 dny