Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–2 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 20 min (reálná data) |
Herní svět: | Abstraktní |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Twilight Creations, Inc. |
Autoři: | Odet L´Homer Roberto Fraga |
Rok vydání: | 2006 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Tato hra nás zavede doprostřed vod Tichého oceánu, kde leží malý, ale za to velmi známý Velikonoční ostrov. Kdo by neznal proslulé obří sochy zvané MOAI, které se na tomto ostrově nachází, a pro euroamerickou civilizaci se zasloužil o jejich objevení holandský cestovatel Jacob Roggeveen. Sochy sice nemají nohy, tělo je jen naznačeno, zato mají velmi důkladně propracovanou hlavu. A tyto sochy se spolu s Velikonočním ostrovem staly předlohou této deskové hry, čistě pro dva hráče.
Hráči se ve hře Easter Island ocitají v rolích velkých kouzelníků, kteří jsou tak mocní, že obří sochy dokážou ovládat a pohybovat s nimi a Velikonoční ostrov používají jako hrací plán. Sochy jsou pak těmito kouzelníky využívány jako nástroj, kterým lze docílit zničení protivníka. Hráči se tedy snaží navzájem zničit sochy svého protivníka přikládáním žetonů paprsků za pomocí přikládní svých soch či jejich vhodným nátačením.
Samotné ovládání soch však nestačí a proto se ve hře objeví prvek slunečního paprsku, pomocí kterého se docílí zničení protivníkovi sochy. Princip hry je jednoduchý. Každý hráč disponuje 7 vlastními sochami a 8 oboustrannými žetony z jedné strany znázorňující slunce. Základním herním principem jak docílit zničení protivníkovi sochy, je aktivace slunečního paprsku (pomocí oboustranného žetonu) a vhodným natočením vlastní sochy či využití natočení soupeřovi sochy. Na hracím plánu je zobrazen Velikonoční ostrov a i když je plán čtvercový, jeho základem je žlutý kruh po jehož obvodu je 20 bodů s vyznačeným směrem slunečního paprsku, na který se během hry pokládají žetony. Z těchto bodů, pak vychází čtvercová síť protkaná 25-ti průsečíky v šedé barvě a v této vymezené hrací ploše se pohybuje sochami.
Každý hráč na začátku hry rozmístí své 4 sochy na šedou čtvercovou síť, přičemž se vzájemně střídají po umístění 1 sochy. Poté se začíná hrát a hráč má pouze jednu z 5-ti možných akcí:
K ničení protivníkových soch dojde v případě, že aktivujeme sluneční paprsek pomocí žetonu, který je položen neaktivní částí na žlutém (slunečním kruhu). Tento žeton vyšle určeným směrem paprsek, který má smrtící účinek. Samotné vyslání paprsku však ke zničení protivníkovi sochy nestačí. Důležité je, aby paprsek sochu zasáhl buďto z přední nebo zadní strany. Může se stát, že paprsek za jistých okolností zasáhne sochu z boční strany. V tomto případě paprsek dále vyšlehne jejíma očima a socha tak přenese paprsek dál, směrem dopředu. A tak může přenos paprsku pokračovat a předem zvoleným natočením vlastní sochy, lze dosáhnout toho, aby paprsek zasáhl protivníkovu sochu zepředu nebo zezadu a tak ji zničil. Nastane-li situace, že sochu sice paprsek zasáhne z boční strany, ona jej přenese dál, ale zůstane-li jako jediná zasažená tímto paprskem, který se již nemá možnost přenést na další sochu, vypadá právě tato socha, neboť zůstala jako poslední socha zasažená paprskem. Čili, pokud můj vyslaný nebo odražený paprsek zasáhne protivníkovu sochu jako poslední, je jedno zda ji zasáhl zepředu, zezadu nebo zboku, pak je automaticky tato socha zničena. Ke zničení sochy dojde také tehdy, pokud je jedna socha zasažena opakovaně stejným paprskem.
Pokud dojede ke zničení sochy, může si hráč, jehož socha byla v předcházejícím kole zničena, nasadit do hry v rámci svého tahu, sochu novou. Tu může položit na kterékoli volné pole na šedé síti průsečíků, jenž jsou určený pro sochy. Pakli-že už žádnou sochu nemá, taktizuje se, pokládají se zbylé žetony, případně se ve vhodný okamžik aktivuje a vysílá se paprsek. Hráč, kterému zůstane na hracím plánu pouze jedna socha, prohrává a to i v případě, že má ještě nějakou sochu v zásobě, jelikož nevyužil své možnosti nasadit sochu do hry.
Ve výjimečném případě může dojít k situaci, že mají oba hráči na hracím plánu stejný počet soch. Vítězem se pak stane ten hráč, který do hry umístnil svoji sochu jako poslední.
Autor: Kent
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Art Socierty
Akt. cena: 599 Kč
Končí za: 11 dnů