Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Ludically Z-Man Games |
Autoři: | Christophe Boelinger |
Rok vydání: | 2010 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Miny
1. Je možné minu deaktivovat stejným způsobem jako při pokládání nebo ji alespoň zneškodnit střelbou? Je mi jasný, že se nic z toho v pravidlech neuvádí, ani něco jako "odolnost miny" jako třeba u dveří nebo zničitelných objektů. Přijde mi divný, že by to zkušený agenti NORADu nebo Salemiti nedokázali :) Jak to hrajete?ad miny...
Pokud je mi známo, tak:
1) Miny nijak deaktivovat nelze. Dokud nevybuchnou, tak zůstávají pořád na políčku, kam byly umístěny. Aktivovanou minu lze buď obejít (jde-li to), přeskočit (s jet-packem),
nebo risknout průchod přes ni (ideálně s kevlarkou a nějakou lékarničkou) a modlit se, aby padly dobře kostky :-).
2) Položená mina se aktivuje, až ve fázi finalizace (postava, která ji položila, ale na ní nemusí kvůli tomu stát až do té doby. Obvykle to ale dělá, poněvadž chce soupeři zablokovat průchod). Do doby aktivace miny přes ní může chodit, kdo chce, a nic se mu nestane.
engi
hrali ste 4tý scenár?? :))
1. Tak mínu nieje možné ani deaktivovať a ani zostreliť. Deaktivovať sa dá jedine "time bomb" ... Ja si osobne myslím, že zostreliť mínu by dávalo logiku a dokonca sme sa už o tom aj bavili, myslím že je to na hráčoch ako sa dohodnú a nemalo by to dáko narušiť dáky ten balance. Riešil by som to iba úspešným mierením..
2. Podľa pravidiel by to malo byť tak, že mína sa položí na políčko na ktorom je postava.. A zapne sa vo final fáze. Postava môže kľudne odísť a môžu po nej aj postavy stúpať. Ale po jej aktivovaní už nie. Mne sa dokonca viac páči myšlienka (a aj sme to tak zopár krát hrali), že po uložení, postava na nej stojí a aktivuje sa hneď po tom ako z nej postava zíde dole, čiže nie vo final fáze.
PS: Tak laredo ma predbehol.. ale kľudne si tie veci môžete aj dáko modifikovať a upraviť do vám vhodnej podoby..
laredo + stOKYi
laredo
Jojo, o jetpacku vim. Díky. Ale ten NORAD ve scénáři 4 nemá :) Šlo mi o to, zda sis to nějak neupravil. Viz co píše stOKYi.
stOKYi
Tak tak - scénář 4 :) Šlo o to, že jsem za Salemity dal minu těsně za jedinej vstup do budovy a kámoš, co hrál za NORADy nedokázal trhavinou rozbít zeď a nechtělo se mu jít přes minu. Nakonec stejně musel :)) A právě se rozčiloval, co je to za blbost, že by tu minu jeho "komando" zneškodnilo nebo odstřelilo a jak to, že to pravidla neumožňujou.
Ve výsledku to ale takový drama nebylo. S kevlarem a lékárnou to dal v klidu. Jen škoda, že je tam tolik věcí a tohle nedomysleli.
Taky jsem si říkal, ale to už je spíš hnidopišství, proč dveře nejdou blokovat nábytkem, nebo nějak poškodit zámek. To bych tam asi uvítal víc než dveře, co se zavíraj automaticky. Ale jak říkám, to už bych chtěl asi moc. I tak je to víc než dost realistický na stolní hru.
engi
Kamarátovi povedz nech si z toho nič nerobí, že sa mu trhavinou nepodarilo rozbít zeď. Ja tiež poznám jedného hráča ktorému sa to vo štvrtom scenári nepodarilo :D
springb, engi
Nepodarilo sa mu to ani pri troch stenách s jednou, najsilnejšou trhavinou :) A tiež musel nakoniec prejsť cez mínu, ktorá zase raz nič nerozbila :) No bol to slabučký hráč :D
Engi - vidím že vyžaduješ celkom dosť :D .. Hýbanie nábytkom a zablokovanie dverí by bolo už asi príliš :) . Už teraz to nieje hra pre každého a rôznymi ďalšími "vychytávkami" by sa stala menej prípustnou pre svoju náročnosť. Ako to veľa slávne a do detailu premakané ASLko :)
stTOKYi,engi
Veď ER-ko nemá ešte ani jedno rozšírenie!!!! Možno bude všetko, aj hýbajúci sa nábytok aj blokovanie dverí aj odstrelovanie mín aj čo ja viem čo všetko ešte. Necháme sa prekvapiť :-)
Aktivace min
Mina se aktivuje ve fázi finalizace, tomu rozumím. Co se ale stane, když na ní stále stojí postava? Bouchne okamžitě? Nebo z políčka s minou ve své aktivaci postava normálně odejde a teprve poté je mina aktivní (čili postavu jež ji umístila neohrožuje)? Přišlo by mi nejlogičtější, že vybouchne v momentě, kdy se postava aktivuje. Je to vcelku zásadní, když vedle stojí jiná postava (čili v dosahu výbuchu), a při aktivaci "minéra" jej může přerušit a zdrhnout.
kalif
tyjo, tak to je haluz, az teraz som si vsimol, ze v popise-v definicii je vyslovene "entering its square triggers the explosion.."
..podla toho,zda sa, moze teda postava, ktora ju nastrazila z miny fpohode odist aj po tom, ako je mina 'ON', cize v dalsom kole(po finalnej faze)
tak dik kalife, zas mam nad cim rozmyslat, doteraz som to totiz hral len podla jej IPSky, kde je '+' co ten ENTERING nejak nenaznacovalo..preto som vzdy po polozeni miny zdrhal este pred Finalnou.. :D
..a dalsi dosledok to ma (asi) aj ten, ze ak postava, ktora umiestnila minu, na nej stale stoji v novom kole (mina je ON) a ina postava prejde (enter) cez toto pole, mina vybuchne..parada - uz vidim tie dalsie skvele moznosti! :D
(keby co inak, dam vediet, v utorok to prebereme s Falcom:)
mína
Viem že to nieje tak v pravidlách, ale my to hrávame tak, že sa mína neaktivuje vo finalnej fáze, ale hneď ako postava z nej zíde dole. Hrám to tak už len z dôvodu, že mína nepotrebuje žiadne časovanie ako napr. časovaná bomba a preto sa mína hneď aktivuje. Máme to odskúšané a funguje to dobre :)). Zdá sa mi totiž divné, že mína leží na zemy, a ľudia môžu v kľude skákať po nej :) .Tak možností je ale viacej a každá z nich celkom ovplyvní stratégiu.
.opčík : "ze ak postava, ktora umiestnila minu, na nej stale stoji v novom kole (mina je ON) a ina postava prejde (enter) cez toto pole, mina vybuchne.." to by musela byť friendly postava ktorá by aktivovala mínu na mieste kde je iná postava a to by zmasakrovalo obe tvoje postavy :)) V určitých čudných situáciach to môže byť výhodné, aj keď sa to asi často nestane :))
kalif: čiže na tvoj dotaz explicitná odpoveď z pravidiel neexistuje. Myslím, že to môžete hrať ako vám to viac vyhovuje, ale napísať rovno chrisovy :)
stokyi
tento houserulez - okamzite ON - sme uz kdesi zvazovali,ale tusim sme sa zhodli, ze by to bolo az moc jednoduche na to,ake fatalne to je ;) ..ak sa vam to ale osvedcilo, skusim asi niekedy navrhnut, som zvedavy, ako sa tym zmeni vsetko okolo...
a ked sme uz pri tom, fajne sa osvedcilo, ze ak cokolvek vybusne netrafi (targget roll je mensi ako vzdialenost) tak hadzemena smer (D8 - aj diagonalne smery) a vzdialenost (1-4) od cieloveho pola, pretoze granat sa asi ze len tak nestrati:D
inak exaktna odpoved na kalifovu otazku imho je, a sice v pravidlach ,preco by neexistovala?
V zasade ale nic nebrani hrat cokolvek akokolvek inak..;)
tý jo,
když ani vy dva :-)
Včera jsme to hráli tak, že mina prostě bouchla ihned po aktivaci - ve fázi finalizace. Jeho chyba, že z ní neodešel (Bolter) nebo to samozřejmě může být záměr (věřim si a soupeřova Zombie vedle, kterou blokuju, má poslední život).
jop
To z hádzaním keď nedostrelíš poznám z BGG, avšak sme to neaplikovali.. Raz to skúsime, lebo myšlienka nemyznúceho granátu sa nám páči :) Aj ked predstavivosť môže zafungovať a môžeme to brať ako vyhasnutie či aké správne slovo na to nájsť :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Tainted Grail: Věky minulé a budoucí
Akt. cena: 3450 Kč
Končí za: 21 hodin