Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy, Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Benjamin Schwer |
Rok vydání: | 2023 |
Dostupnost: | 6 obchodů (cca 1159–1237 CZK) |
Sdílej: |
Učňové, zřídlo magie je v ohrožení! Vě městě se objevili zlovolní džinové a chtějí si uzmout moc našeho Zřídla pro sebe. Bez jeho moci ale naše město zanikne. Sežeňte lahve z dračího skla, zátky z kůry zřídelného stromu a polapte ty éterické potížisty jednou pro vždy. Odměnou vám bude místo v Kouzelnickém cechu a přístup k našemu nejhlubšímu vědění!
Ve hře Džin budou hráči představovat kouzelníky, kteří jako jediní mohou ochránit město před zlovolnými džiny. Současně budou soupeřit, kdo do magických lahví polapí více těchto džinů. K tomu ale potřebují lahve nejprve získat (nejčastěji ke koupi na tržišti). Jenže k čemu by byla lahev bez zátky, že? Takže budou shánět i zátky. Džinové jsou navíc mocná stvoření, takže bude dobré získat pomoc dalších mágů (pobývajících obvykle v městké krčmě) a také se adekvátně vybavit magickým kloboukem či holí (z městské dílny). Ten kdo pochytá nejvíce džinů (a získá nejvíce bodů) se bude těšit i nejvyšší přízně městské rady (a vyhraje hru).
Do středu herní plochy se umístí herní plán představující město sužované džiny. Na něm je 13 herních polí, přičemž ta jsou propojena se 7 lokacemi (jako Akademie, Dílna, Hostinec, a podobně). Každá lokace (až na jednu) je vizuálně spojena se 2 poli. Lokace a akce, které hráčům nabízí jsou vyubrazeny pak po krajích hernícho plánu.
Hráči si pak vezmou hlavně desku hráče, na které budou sledovat různé ukazatele. Asi hlavním je magická síla, která má své minimum (na začátku hry 0), maximum (na začátku 5) a také aktuální hodnotu (3). Při hře může hráč navýšit i své minimum a maximum a aktuální hodnota se bude pohybovat různě nahoru a dolu dle akcí hráče.
Dále se připraví společná zásoba různých zdrojů jako jsou mince, svitky, veledůležité lahve (na lapení džinů) a neméně důležité zátky (bez kterých by lahve byly vcelku k ničemu).
Na kulatá pole (je jich 6) herního plánu hráči umístí po jednom veledžinovi a k němu pak náhodně vylosované (= různých barev) běžné džiny (počet džinů by měl odpovídat počtu hráčů). Džinové jsou 4 různých barev a tomu odpovídají i 4 barvy dostupných lahví. A na polapení modrého džina tak bude potřeba modré lahve atp.
Ještě se připraví balíček karet mágů, kteří budou hráčům pomáhat při lovu džinů a získat je bude možné v Hostinci (co by také dělali v Akademii, že?). Také se připraví žetony truhel, které budou moci hráči otevírat v Katakombách (a získávat jejich obsah). Do Dílny je potřeba ještě připravit 3 balíčky karet vybavení dle jejich druhu (hůl, klobouk, plášť).
Plus ještě pár dalších drobností, které nechme pravidlům... A kouzelníci se mohou vydat na lov džinů.
Při hře se hráči střídají v tazích, přičemž hlavní náplní tahu je:
Chytání džinů
Když hráč skončí na poli s džinem musí se po provedení akcí výše pokusit polapit některého z džinů. Vybere si, kolik džinů a jakých barev chce polapit a určí jejich celkovou sílu (běžný džin má sílu 4, veledžin pak k síle 4 získá ještě 2 další za každého džina na stejném poli).
Hráč nyní musí zaplatit uvedenou sílu svou magickou silou a může si pomoci i silou mágů, které má k dispozici (ty mají svou základní sílů a pak i mohou mít speciální bonusy pro džiny konkrétních barev). Mágovi je potřeba ale nejprve zaplatit pár mincemi (uvedeno na jeho kartě) a po využití je mág vyčerpaný (aktivovat ho pro další hru je možné například ve Zřídle magie).
Když hráč těmito postupy dorovná sílů džinů, ihned je získává a musí je umístit do lahví odpovídajících barev (+ mít samozřejmě k lahvím potřebný počet zátek). Pár džinů (2-4) může mít hráč na své herní desce v čarovných kruzích do doby, než pro ně sežene lahev (ty pak lze do lahve přesunout kdykoliv, když hráč získá potřebné "vybavení").
Získání ocenění
Při hře může kdykoli hráč vyměnit 3 lahve s džiny za ocenění od Kouzelnického cechu. Ta na konci hry přinesou stejně nebo více bodů než 3 lahve s džiny a navíc hráč získá okamžitě nějakou drobnou odměnu v podobě různých zdrojů (mince, lahve, zátky a podobně).
Hra končí v momentě, kdy je z herního plánu odstraněn poslední džin (či veledžin). Pak ještě všichni odehrají jedno kolo a vyhodnotí se, kdo získal nejvíce vítězných bodů. Ted (či ta) se stává nejlepším ochráncem města a také vítězem této herní partie Džina.
Body se získávají hlavně za:
Hra umožňuje i hru pro jednoho hráče, kdy je vaším cílem polapit nebo vyhnat 6 veledžinů, kteří řádí ve městě. A limitovat vás bude velikost balíčku karet auTOMatického protivníka Toma. Těch je 12-15 (více karet = lehčí hra), po každém tahu hráče je jedna tato karta otočena a ona určí, kde ve městě se objeví nový džin.
V této variantě navíc hráč získá do závěrečného bodování 10 bodů za každou neotočenou kartu z Tomova balíčku. Pokud ale balíček dojde dříve, než hráč zbaví město posledního veledžina, prohrává herní partii.
Autor: Zeus
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Sanctuary: The Keepers Era (Lands of Dawn)
Akt. cena: 190 Kč
Končí za: 4 dny