Džin - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Benjamin Schwer
Rok vydání: 2023
Dostupnost: 6 obchodů (cca 1159–1237 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Učňové, zřídlo magie je v ohrožení! Vě městě se objevili zlovolní džinové a chtějí si uzmout moc našeho Zřídla pro sebe. Bez jeho moci ale naše město zanikne. Sežeňte lahve z dračího skla, zátky z kůry zřídelného stromu a polapte ty éterické potížisty jednou pro vždy. Odměnou vám bude místo v Kouzelnickém cechu a přístup k našemu nejhlubšímu vědění!

Privátní: illustration.webpVe hře Džin budou hráči představovat kouzelníky, kteří jako jediní mohou ochránit město před zlovolnými džiny. Současně budou soupeřit, kdo do magických lahví polapí více těchto džinů. K tomu ale potřebují lahve nejprve získat (nejčastěji ke koupi na tržišti). Jenže k čemu by byla lahev bez zátky, že? Takže budou shánět i zátky. Džinové jsou navíc mocná stvoření, takže bude dobré získat pomoc dalších mágů (pobývajících obvykle v městké krčmě) a také se adekvátně vybavit magickým kloboukem či holí (z městské dílny). Ten kdo pochytá nejvíce džinů (a získá nejvíce bodů) se bude těšit i nejvyšší přízně městské rady (a vyhraje hru).

Příprava hry

Do středu herní plochy se umístí herní plán představující město sužované džiny. Na něm je 13 herních polí, přičemž ta jsou propojena se 7 lokacemi (jako Akademie, Dílna, Hostinec, a podobně). Každá lokace (až na jednu) je vizuálně spojena se 2 poli. Lokace a akce, které hráčům nabízí jsou vyubrazeny pak po krajích hernícho plánu.

Hráči si pak vezmou hlavně desku hráče, na které budou sledovat různé ukazatele. Asi hlavním je magická síla, která má své minimum (na začátku hry 0), maximum (na začátku 5) a také aktuální hodnotu (3). Při hře může hráč navýšit i své minimum a maximum a aktuální hodnota se bude pohybovat různě nahoru a dolu dle akcí hráče.

Dále se připraví společná zásoba různých zdrojů jako jsou mince, svitky, veledůležité lahve (na lapení džinů) a neméně důležité zátky (bez kterých by lahve byly vcelku k ničemu).

Na kulatá pole (je jich 6) herního plánu hráči umístí po jednom veledžinovi a k němu pak náhodně vylosované (= různých barev) běžné džiny (počet džinů by měl odpovídat počtu hráčů). Džinové jsou 4 různých barev a tomu odpovídají i 4 barvy dostupných lahví. A na polapení modrého džina tak bude potřeba modré lahve atp.

Herní plán

Detail herního plánu

Deska hráče

Ještě se připraví balíček karet mágů, kteří budou hráčům pomáhat při lovu džinů a získat je bude možné v Hostinci (co by také dělali v Akademii, že?). Také se připraví žetony truhel, které budou moci hráči otevírat v Katakombách (a získávat jejich obsah). Do Dílny je potřeba ještě připravit 3 balíčky karet vybavení dle jejich druhu (hůl, klobouk, plášť).

Plus ještě pár dalších drobností, které nechme pravidlům... A kouzelníci se mohou vydat na lov džinů.

Průběh hry

Při hře se hráči střídají v tazích, přičemž hlavní náplní tahu je:

  1. Pohnout svým kouzelníkem na herním plánu a dostat se do lokace, kde hráč potřebuje provést akci. Přitom se nikdy nesmí vracet zpět (proto figurku kouzelníka neumisťuje na samotné pole plánu, ale na jeho okraj na cestu, ze které přišel). Pokud přijde na pole, kde není žádný jiný kouzelním, musí na něm zůstat. Pokud dorazí na pole s kouzelníkem, může buď pokračovat (platí všechna ostatní pravidla) nebo může zůstat, ale pak musí každému kouzelníkovi na daném poli zaplatit 1 minci nebo 1 svitek.
  2. Následně provést akci spojenou s polem herního plánu, kde kouzelník skončil. Každé pole je spjato s jednou ze 7 lokací a určuje, zda lze provést základní nebo zvláštní akci lokace:
    1. Akademie - Zde se získávají svitky a obnovuje se magická energie (potřebná pro chytání džinů). Zvláštní akce navíc umožní zvýšit maximální kapacitu magické energie.
    2. Hostinec - Zde se zdržují mágové (v podobě svých karet) a hráč si může najmout některého z nich. Zvláštní akce umožňuje vybírat s více mágů a navíc umožní vzít dsi i mága, který má u sebe klíč (bude se hodit při otevírání truhel).
    3. Katakomby - Ideální místo na ukrytí truhel. Hráč může otočit destičku truhly a ihned získat odměny uvedenou na druhé straně. Pokud je na truhle symbol klíče, je možné jeho odhozením získat dodatečnou odměnu. Zvláštní akce umožní otevřít truhly 2.
    4. Archiv - Hráč si může vybrat z několika možností jako je ziska mincí, svitků, obnovení síly vyčerpaného mága, ale hlavně může hráč umístit jednu svoji utajenou znalost k libovolnému poli na herní mapě. Tím si hráč rozšíří jeho využitelnost o další možnost než co nabízí dané pole standardně (tuto vlastnost ale může využít pouze on, ostatní hráči k ní nemají přístup).
    5. Dílna - Za mince se zde získávají zátky na lahve a také karty vybavení (hůl, klobout nebo plášť) z nabídky dílny.
    6. Tržnice - Nejlepší místo na shánení jinak nedostatkového zboží. Na tržnici se nachází několik stánků a s nákupem pomáhá asistent hráče. Ten se musí nejprve přesunout k jinému stánku a hráč pak může využít nabídky tohoto stánku. Někde se platí mincemi, jinde svitky. A získat lze hlavně tak potřebné lahve nebo zátky.
    7. Zřídlo magie - Zde si hráč může obnovit magickou sílu na své maximum nebo může za 6 bodů této síly polapit veledžina ze zásoby (= vyměnit za body). A také může za svitky získat lahev či zátku.

Chytání džinů

Když hráč skončí na poli s džinem musí se po provedení akcí výše pokusit polapit některého z džinů. Vybere si, kolik džinů a jakých barev chce polapit a určí jejich celkovou sílu (běžný džin má sílu 4, veledžin pak k síle 4 získá ještě 2 další za každého džina na stejném poli).

Privátní: mages.cards.webpHráč nyní musí zaplatit uvedenou sílu svou magickou silou a může si pomoci i silou mágů, které má k dispozici (ty mají svou základní sílů a pak i mohou mít speciální bonusy pro džiny konkrétních barev). Mágovi je potřeba ale nejprve zaplatit pár mincemi (uvedeno na jeho kartě) a po využití je mág vyčerpaný (aktivovat ho pro další hru je možné například ve Zřídle magie). 

Když hráč těmito postupy dorovná sílů džinů, ihned je získává a musí je umístit do lahví odpovídajících barev (+ mít samozřejmě k lahvím potřebný počet zátek). Pár džinů (2-4) může mít hráč na své herní desce v čarovných kruzích do doby, než pro ně sežene lahev (ty pak lze do lahve přesunout kdykoliv, když hráč získá potřebné "vybavení").

Získání ocenění

Při hře může kdykoli hráč vyměnit 3 lahve s džiny za ocenění od Kouzelnického cechu. Ta na konci hry přinesou stejně nebo více bodů než 3 lahve s džiny a navíc hráč získá okamžitě nějakou drobnou odměnu v podobě různých zdrojů (mince, lahve, zátky a podobně).

Konec hry

Hra končí v momentě, kdy je z herního plánu odstraněn poslední džin (či veledžin). Pak ještě všichni odehrají jedno kolo a vyhodnotí se, kdo získal nejvíce vítězných bodů. Ted (či ta) se stává nejlepším ochráncem města a také vítězem této herní partie Džina.

Body se získávají hlavně za:

  • Lahve s džinem (samozřejmě se zátkou) - 10 bodů.
  • Ocenění - 30 nebo 36 bodů (uvedeno na každém ocenění zvlášť).
  • Džin v čarovném kruhu - 3 body.
  • Drobné body za nepoužité lahve a zátky (1 bod za kus).

Varianty hry

Hra umožňuje i hru pro jednoho hráče, kdy je vaším cílem polapit nebo vyhnat 6 veledžinů, kteří řádí ve městě. A limitovat vás bude velikost balíčku karet auTOMatického protivníka Toma. Těch je 12-15 (více karet = lehčí hra), po každém tahu hráče je jedna tato karta otočena a ona určí, kde ve městě se objeví nový džin.

V této variantě navíc hráč získá do závěrečného bodování 10 bodů za každou neotočenou kartu z Tomova balíčku. Pokud ale balíček dojde dříve, než hráč zbaví město posledního veledžina, prohrává herní partii.

Autor: Zeus

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Bahamas
Bahamas
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas