Dungeons & Dragons: Adventure Begins

xxxxxxxxoo hodnoceno 2x (Seznam vlastníků)

Dungeons & Dragons: Adventure Begins - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: undefined
Vydavatelé: Hasbro
Autoři: Henning Ludvigsen
Rok vydání: 2020
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Vy a vaše družina hrdinů se vydáváte na cestu zemí Neverwinteru. Společně budete překonávat výzvy, bojovat s nestvůrami a zdolávat bosse, který terorizuje říši. Vykročte vpřed, odvážní hrdinové: dobrodružství čeká.

Příprava hry: 

V rámci přípravy je třeba učinit tři základní rozhodnutí a s nimi spojený postup:

  • Vyber si svou cestu: Ve hře jsou čtyři bossové s unikátními příběhy. Přečtěte si každý příběh a pak se jako družina rozhodněte, se kterým Bossem bude vaše družina na konci hry bojovat. Bojovat můžete se Zeleným drakem, Ohnivým obrem, Krakenem a Pozorovatelem.
  • Vyber si svého hrdinu: Každý člen družiny bude hrát za jiného hrdinu. Jakmile si každý vybere svého hrdinu, vezměte si jeho pět destiček.
  • Vyber si svůj batoh: Každý hrdina si může vybrat libovolný batoh. Má vám během hry poskytnout inspiraci, pokud potřebujete pomoci s vymýšlením plánu nebo kreativním útokem na nestvůru, když si to žádá speciální schopnost.

Průběh hry:

Každá deska podzemí se skládá ze základních políček, políček s příšerami a jednoho políčka strážce. Družina se pohybuje po hlavní cestě společně, přičemž začne na prvním základním poli. V průběhu hry se hrdinové mohou oddělit od družiny a přesunout se na pole s příšerami. kdykoli se tak stane, zbytek družiny na ně musí počkat— celá družina musí společně projít základní pole a pole strážců.

Role Dungeon Mastera (DM), vypravěče příběhu, se střídá v každém tahu. DM vypráví dobrodružství a bitvy na daném prostoru a v případě potřeby působí jako rozhodčí. Nejstarší hráč začíná jako DM. Poté se role DM posouvá po směru hodinových ručiček.

Při zahájení základního prostoru si nový DM vytáhne kartu dobrodružství a umístí ji do držáku balíčku tak, aby kresba směřovala k ostatním hráčům. Text na zadní straně karty by měl vidět pouze DM. DM přečte straně text příběhu v horní části karty.

  • Pokud je na kartě scénář, všichni hráči, včetně DM, pokud není uvedeno jinak, postupují podle pokynů ve výzvě k akci. Pokud karta vyzývá DM k hodu na výsledek, měl by použít desetistěnnou kostku.
  • Pokud se jedná o kartu nestvůry, hráči s ní bojují pomocí své dvacetistěnné kostky. 

Jakmile dokončíte výzvu k akci nebo boji, DM přečte část karty s výsledkem a provede daný výsledek. DM poté kartu odhodí na dno balíčku. Nyní každý hrdina ve družině posune svou figurku dopředu.

Pokud všichni hrdinové zůstali na základní cestě, opakujte kroky uvedené v této části.

POLE STRÁŽCŮ: Tyto lokace se hrají stejně jako základní lokace, ale místo karty dobrodružství se hraje kartou strážce brány. Každá KARTA STRÁŽCE BRÁNY představuje zákeřnou překážku vyslanou bossem, kterému budete čelit na konci hry. Když družina dosáhne posledního pole desky podzemí (pole strážce brány), předá držitel balíčku karty ve směru hodinových ručiček, ale DM si kartu nedobere. Místo toho si DM vezme kartu strážce brány, kterou jste při přípravě umístili vedle tohoto políčka. Přehrajte scénář nebo bojujte s nestvůrou na kartě strážce brány, abyste dokončili desku a přešli na další desku podzemí.
 
Když začínáte novou desku podzemí, vyjměte aktuální balíček dobrodružství z držáku a nahraďte jej odpovídajícím balíčkem dobrodružství pro novou desku
 
ZDRAVÍ: V průběhu hry hrdinové ztrácejí a mají možnost obnovit HP. Některé karty dobrodružství a strážců brány hrdinovy připravují o HP, zatímco některé HP obnovují. Během boje hrdinové ztrácejí HP, když dostanou poškození od nestvůr. Zvláštní schopnosti některých hrdinů (umístěné na jejich destičkách osobnosti) jim umožňují obnovovat vlastní HP a/nebo HP jiných hrdinů. Ty lze použít během boje. Více informací naleznete v části BOJ. Když hrdina zvýší úroveň, obnoví se jeho HP na 10. Více informací najdete v části ZLATO. Pokud hrdinovi klesne HP na 0, zemře, ale může si vybrat, zda chce vyměnit všechno své zlato, aby se oživil a pokračoval ve hře. Více informací najdete v části ZLATO.
 
BOJ: Boj probíhá vždy, když se vaše družina setká s nestvůrou. Hrdinové, kteří se účastní boje, se střídají v útoku na nestvůru ve směru hodinových ručiček. Za každý útok hrdiny příšera útočí zpět. Útok hrdiny je úspěšný, když ohlásí útok a hodí číslo uvedené na jeho bojové destičce nebo vyšší. To nestvůře způsobí poškození a sníží její HP. Příšera je poražena, když její HP dosáhne 0. Útok nestvůry je úspěšný, pokud hod kostkou způsobí útočícímu hrdinovi poškození. HP hrdiny se sníží o hodnotu uvedenou na kartě nestvůry pro daný hod kostkou.
DM vždy hraje za nestvůru. Pokud se však DM zapojí i do boje, hraje za hrdinu i za nestvůru.
 
ODMĚNY
 
  • Zlato Zlato se získává jak v boji, tak na některých kartách dobrodružství. Lze ho použít k několika účelům:
  • Nákup předmětů Kromě získávání předmětů v boji si můžete po nasbírání 3 zlatých předmět zakoupit. Předměty si můžete zakoupit kdykoli kromě doby, kdy se účastníte boje. Chcete-li tak učinit, vraťte 3 zlaťáky na hromádku, poté si vylosujte tři karty předmětů a jednu si vyberte. Karty, které jste si nevybrali, zamíchejte zpět do balíčku předmětů.
  • Zvyšování úrovně Jakmile nasbíráte 5 zlaťáků, můžete si zvýšit úroveň. Úroveň můžete zvyšovat kdykoli kromě případů, kdy se účastníte boje. To provedete tak, že vrátíte 5 zlatých na hromádku a otočíte bojovou destičku na stranu označenou "Úroveň 2". Vraťte si hodnotu HP na 10. Nyní máte nové a silnější útoky.
  • Vzdorování smrti Pokud v jakémkoli okamžiku klesne vaše HP na 0, jste mrtví. Musíte vyměnit všechno zlato, abyste získali zpět 5 HP a mohli pokračovat ve hře. Pokud nemáte žádné zlato, může vám kterýkoli jiný hrdina darovat jeden kus zlata, aby vás zachránil. Pokud během boje zemřete, musíte po zbytek trvání této karty nestvůry sedět. Za poražení nestvůry nezískáte žádné karty zlata ani předmětů. Po skončení boje se můžete za zlato oživit a poté se znovu připojit ke svým společníkům na dalším základním poli.

Konec hry:

Jakmile se dostanete na poslední pole poslední desky podzemí, je čas porazit bosse! Jakmile bosse porazíte, vyhráváte hru! Hráč, který zasadil poslední úder, popíše, jak bosse porazil, a přečte vítězný příběhový text na zadní straně destičky bosse.

Autor: Kirke777

Vybíráme z Bazaru

Smash Up + rozšíření Cthulhu (české polepy)
Smash Up + rozšíření Cthulhu (české polepy)
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas