Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Dune |
Počet hráčů: | 2–6 |
Doporučený věk: | od 15 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | strategická, diplomacie |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Gale Force Nine |
Autoři: | Bill Eberle Greg Olotka Jack Kittredge Jack Reda Peter Olotka |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | 3 obchody (cca 505–629 CZK) |
Sdílej: |
Tleilaxu a Ix. Dvě planety tak podobné a přitom zcela odlišné. Obě na špici technologického pokroku a obě vitální části ekonomiky CHOAMu. Zatímco Ix je brána jako planeta technologických zázraků, obyvateli Tleilaxu je opovrhováno; vždyť pracují s mrtvými těly, do kterých svými technologickými zázraky umí vdechnout život a vzpomínky originálu. A oba národy, Ixané i Tleilaxané, jsou nepřáteli na život a na smrt. Nenávist se datuje od doby, kdy Bene Tleilaxu napadlo za tiché podpory Imperátora a jeho elitních vojsk planetu Ix, kterou se podařilo po mnoha letech společnými silami Ixanů a Atreidů opět osvobodit.
Rozšíření Ixians & Tleilaxu přidává do hry Dune možnost hrát za Ix a za Bene Tleilaxu.
Obsah:
Oba národy jsou v začátku hry podobné, postupně se ale podobnost vytrácí. Zatímco Ix začíná s mobilní pevností obsazenou základní posádkou, Tleilaxu začínají úplně mimo planetu.
Ix má krom mobilní pevnosti (kterou může sice obsadit kdokoliv, ale je Ixané s ní mohou pohybovat) skvělý přehled o možných zradách (vidí dopředu všechny karty Zrady, tedy ví, co může očekávat, jen neví od koho) a zvláštní armádu. Ta se skládá z cyborgů (bojová hodnota 2, pohyb 2, unese 3 koření) a suboidů (bojová hodnota 1/2, pohyb 1 (bez cyborgů) nebo 2 (v přítomnosti cyborga). Navíc není možné v pokročilé verzi hry Suboidy nadopovat kořením a zvýšit jim bojovou sílu.
Tleilaxu nemají žádné karty Zrady, ale používají je jako Tvarové tanečníky - pokud se jejich Tvarový tanečník zúčastní bitvy coby vůdce jiného národa, mohou po boji (jehož zisky jdou za původním hráčem) Tanečníka odhalit a nahradit cizí armádu svou vlastní. Jako majitelům Tleilaxanských nádrží je jim také placeno za oživování, místo toho aby se platilo bance. Navíc si v pokročilé hře mohou oživit jako gholu i cizího velitele, pokud by svých měli z nějakého důvodu nedostatek.
Mimo tyto dva národy přináší rozšíření také tři žetony technologií. Tyto žetony začínají u Tleilaxu (Axlotlové tanky), Gildy (Fregaty) a Fremenů (Produkce koření). Pokud nejsou tyto národy dostupné, dostane technologii náhodný hráč podle určitého klíče. Vlastnictví technologií opravňuje hráče, aby si bral koření z banky pokaždé, když někdo oživuje své armády/velitele (Axlotlové tanky), posílá armády na planetu (Fregaty), nebo bere CHOAM charitu (Produkce koření). Navíc, pokud je držitel technologie poražen v bitvě, získá jednu technologii jeho pokořitel. Tím se toto rozšíření stává mírně schizofrenním - na jedné straně dva poměrně strategické a na politiku hrající národy, na druhou stranu mechanika, která odměňuje útočení. Tím zůstává zachována původní svižnost hry a o překvapivé situace nebude nouze ani při použití tohoto rozšíření.
Všechny karty rozšíření (další karty Zrady, dodatečné věštecké karty, dodatečné alianční karty a jedna karta koření (písečný pstruh - mění způsob provádění nexu) jsou označeny vpravo dole symbolem, takže je rozšíření snadno ze základní hry vytříditelné.
Autor: ggoblin
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
The Hunger
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 9 dnů