Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–16 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Venatic Games |
Autoři: | Brett G. Murrell |
Rok vydání: | 2003 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: Falco | 20.5.2010 | 14
Koukám, že na zatrolených se dokonce objevil tento kousek :), má oblíbená hra (i když jsem ji hrál teprve párkrát). Nejvíce mě na Duel of ages (dále DoA) nalákal Tom Vassel to mu stačil pouze náznak ve videu, kde zmiňoval své top 3 hry (myslím, že další byl Descent a pak Heroscape). Nicméně po chvíli shánění mi poštou dorazil balíček...
Poznámka: bohužel budu mluvit o komplet sadě se všemi rošířeními, pokusím se naznačit co jednotlivá přidávají, ale špatně se odlišují.
Takže nejdřív koukám na karty samozřejmě, je jich HROMADA, obrovské množtví charakterů (cca 150, průměrně osm charakterů na jednu hru), předmětů (řekněme 350). Myslím, že nemusím mít strach, že se karty okoukají. Poté pár karet dobrodružství a možnost nahrazení hodu kostkou kartami (rošíření Masters Addendum).
Dále značné množství kartonových terénů a tzv. "klíčů". Klíče spojují jednotlivé hrací plochy (kartony) a nacházejí se na nich spawnovací lokace a questy. Nevýhoda těchto plat je, že jsou z "nepevného" materiálu tak uplně nedrží tvar (na bgg jsem viděl ze je mají podlepené nejakým materiálem, popř mají přes vytvořenou hrací plochu přeložené sklo, nicméně úplný papír to zase není :) ). Charaktery, se kterými pohybujete po hrací ploše, jsou malé hexové tokeny. Jejich nevýhoda je v tom, že se mi občas ztrácejí na hrací ploše a mám problém najít charakter se kterým chci hrát, proto jsem začal používat figurky z jiných her pro zvýraznění pozic hrdinů.
Zajímavá mi přijde příprava hry. Nejdříve se domluvíte jak dlouho budete hrát, na kolika platech a kolik bude mít každý tým charakterů. Hrají dva týmy, černý a bíly. Může být i nevyrovnaný počet hráčů, v každém týmu je stejný počet hrdinů. Vylosují se charaktery, každý tým se na své tajně podívá a posléze si zvolí plata která ho nejvíce zaujmou (mám strom který má výhodu v lese a ženskou která lépe chodí v bažinách, tak si vyberu nejspíše lokace se stromy a bažinou). Poté střídavě, od začínajícího hráče, postupně pokládáte plata a klíče než dosáhnete domluveného počtu plat a všechny "vykousnutá místa" budou zaplněna klíči. Poté se pustí stopky a začíná samotná hra.
Hrají střídavě oba teamy, nejdříve bílý poté černý. Nasadíte válečníky a hurá do arény. Vybavení a charaktery jsou ze 4 období. Starověk, divoký západ, součastnost a budoucnost. Mužou se samozřejmě mezi sebou míchat :), takze Sir galahad s 80mm kanónem se může vrhnout na zelený sliz s bumerangem, podporován El Cidem s Coltem a teniskama Nike. Cílem hry je získat co nejvíce bodů (thank you captain obvious). Možností je několik. Pokud na konci hry máte v teamu více charakterů, máte bod. Pokud v některé z questových lokací máte "navíc", máte bod. (Například postoupili jste dále s Guardianem v Labyrintu, splnili jste více disciplín na středověkých slavnostech, zničili jste soupeřovu základnu, ale vaše zůstala celá... ). Možných questů je mnoho. Zhruba co rozšíření to nová možnost získání bodů. (V základu jsou pouze labyrinty). Veškeré questy a souboje se řeší porovnáváním dovedností hrdinů a kostkou, jednoduše řečeno. Porovnám dvě vlastnosti a z tabulky získám čislo, které musím podhodit. Podle toho jak moc podhodím/přehodím, takový bude úspěch/neúspěch. Ve chvíli kdy stopky ohlásí konec, spočítáte body a máte vítěze, popřípadě remízu (komu se nelíbí remíza může nastoupit death match, kdo dá první bod vyhrál).
Bral bych to jako odlehčenou (ale výbornou) variantu wargamingu/strategické hry. Máte několik hrdinů a snažíte se zničit soupeře nebo získat výhodu (úplné vybití soupeře je také možnost jak vyhrát). I když DoA má mnoho strategických prvků nemá zde smysl sáhodlouze koukat na hrací plochu a vymýšlet co uděláte, spíše se přikláním k hraní v duchu "touch n' go". Nicméně možností máte mnoho, většinou pohyb postav přizbůsobujete jejich statům a speciálním schopnostem. Rozhodně nemá smysl posílat Assasin robota plnit ůkoly do jeskyně.
Oceňuji také humor hry, naříklad jeden z úkolů v Ancient labyrintu je souboj s Malým Johnem na kládě přes řeku, v případě že máte totální úspěch (Amaze) tak zahodíte hůl, chytnete ho a hodíte do vody. Také předmět který má na obrázku velké reproduktory a v okolí místa kde ho položíte je neskutečný hluk, který znemožnuje jakékoliv souboje... Každopádně tato hra nění tolik Epic ale spíše fun. Prostě to, že už jsem popáté netrefil princezu s gattlingem se neobejde bez příhodných komentářů.
Klady:
Zápory:
Tato hra určitě není pro každého. Hardcore gamer si zde asi své nenajde, Duel of Ages nedosahuje taktičnosti jiných her (Dungeon twister, Risk... ), ale beru to jako sranda hru, kterou mám rád ve sbírce.
PS: Proslýchá se že bude modernější remake.
Recenze
Moc pěkně napsáno! Tato hra je předevšímo zážitku a především provedení chce trochu vytunit - figurky atd, nicméně bavil jsem se u toho královsky - Čingischán hází handgranát po Patu Garretovi, kdo z vás to má?
sydo
diky diky,
nicmene je to tak, trocha tuneni ty nedostatky spravi celkem snadno
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Zoo Vadis: Látkové pytlíky
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 11 hodin