Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 40 min (reálná data) |
Herní svět: | Abstraktní |
Herní kategorie: | strategická |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Winning Moves |
Autoři: | Leo Colovini |
Rok vydání: | 2006 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Dálný východ na úsvitu 13. století - hranice mezi Mongolskem a Čínou. Obě impéria jsou navzájem oddělená a chráněná Velkou čínskou zdí. Čingischán právě sjednotil Mongolskou říši a pokouší se dobýt Čínu. V tomto zmatku bloudí válečníci a farmáři, a snaží se najít bezpečné útočistě v jedné z mnoha vesnic. Mongolští jezdci chtějí být na mongolské straně a naopak čínští bojovníci na čínské straně Velké čínské zdi. Pouze farmářům se daří na obou stranách stejně dobře. Hráči vystupují v roli zkušených zvědů a pomáhají vyhnancům v jejich obtížné cestě. Velká čínská zeď se totiž neustále přestavuje. V závislosti na měnícím se úspěchu válčících stran se může mongolská vesnice velmi rychle ocitnout na čínské straně a naopak.
Hrací plán obsahuje pole, podobně jako šachovnice, s tím rozdílem, že pole mají tvar rovnoběžníků. Linie představují místa, na kterých je možné postavit kus zdi a pole představují vesnice. Na předznačené silné linii se z kusů zdi vytvoří Velká čínská zeď. Zbylé kusy zdi se umístí do společné zásoby. Každý hráč obdrží hrací kameny zvolené barvy a zvěda. Položí je před sebe lícem dolů a smíchá je. Náhodně si vybere dva kameny a umístí je do sousedících vesnic na jedné straně zdi. Současně s tím umístí do jedné z vesnic svého zvěda. Poté si každý hráč vytáhne 2 hrací kameny své barvy a 2 kusy zdi.
Hráči se postupně střídají v tazích. Jeden tah se skládá ze dvou kroků:
Doplnění zásob. Hráč si vybere libovolnou kombinaci 2 hracích dílů, zdí nebo hracích kamenů. Omezen je pouze tím, že může mít ve své zásobě maximálně 4 kusy jednoho druhu.
Pohyb zvědem nebo úprava zdi. Hráč se rozhodne, zda bude pohybovat svým zvědem nebo přestaví část Velké čínské zdi. V obou případech platí, že hráč musí použít ve svém tahu všechny hrací kameny nebo zdi, které má k dispozici.
Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů vyčerpá zásobu všech svých hracích kamenů a současně dojde zásoba zdí. Poté odehraje každý hráč závěrečné kolo a provede závěrečné bodování. Hráč boduje každou vesnici, kterou vlastní (tj. vesnici, na jejímž vrcholu má svůj hrací kámen). Kladné body dostává za mongolské jezdce na mongolské straně resp. čínské vojáky na čínské staně a za rolníky. Pokud se při závěrečném bodování nachází čínský jezdec na mongolské straně, dostává za něj hráč záporné body. Obdobně je tomu u mongolského jezdce na čínské straně. Ve hře jsou navíc speciální kameny mor a léčivá bylina. Nachází-li se při závěrečném bodování ve vesnici mor, dostává hráč záporné body za každý hrací kámen. Účinky moru ruší pouze léčivá bylina. Vyhrává hráč, který má nejvíce bodů.
Autor: Parxel
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Válka o prsten: Páni Středozemě + Promo
Akt. cena: 1700 Kč
Končí za: 2 dny