Dominion - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min (reálná data)
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: 999 Games
Albi
Bard - Centrum Gier
Filosofia Editions
Hans im Glück
Rio Grande Games
Autoři: Donald X. Vaccarino
Rok vydání: 2008
Dostupnost: 1 obchod (1069 CZK)
Sdílej: Facebook

Trocha střízlivosti aneb následující výkřiky nebudou oslavné

Autor: PJ | 3.9.2009 | 15

Dominion - nejlepší karetní euro na světě? Nebyl, není a nebude. Navzdory nejraketovějšímu startu a hvězdnému umístění na BGG, navzdory získaným oceněním, k nimž jistě další přibudou, navzdory nadšenému přijetí geeky i občasnými hráči. Na dalších řádcích se vám pokusím tento svůj poněkud darebný názor přiblížit.

Hru asi nemá smysl blíže představovat - pokusím se tedy popis zestručnit. Dominion je moderní karetní euro hrou, které se inspirovala sběratelskými karetními hrami (CCG) a která přináší velice zajímavý mechanismus, a sice tvorbu vlastního herního balíku přímo v průběhu hry - dalo by se možná přímo říct, že hra je o tvoření herního balíku (se kterým ovšem celou dobu hrajete). V základním balení najdeme 25 druhů akčních karet, tři druhy peněžních karet  a tři druhy bodovacích karet. Cílem hry je získat do svého balíku co nejvíce bodovacích karet - ty ale hráče v průběhu hraní spíše brzdí a překážejí mu. Jde tedy i o správné načasování nákupu vhodných karet.

Začnu tím, čím má začínat správný popis hry - příběh. V případě Dominionu první kámen úrazu. Je takový nanicovatý, nevěrohodný. Zmíněný jen tak mimochodem na pár řádcích. Působí dojmem, že byl narychlo slátán, aby hra mohla mít nějaký kabátek a nebyl to soubor pravidel a mechanismů. Také karty samotné občas nějak nezapadají samotné do sebe a je až příliš vidět, že byla vymyšlena nejprve funkce a pak teprve byla karta nějak zabalená do tematického kabátku - jak třeba bylo zmíněno ve zdejším fóru, proč kaple umožňuje odemlít karty z balíku, proč sklep umožňuje nalízání nových karet, proč dává vesnice další akce, atd.). Zde mají jednoznačnou výhodu CCG - tam příběh a atmosféru vnímám. 

Co se týče komponentů - tedy vlastně jen karet - hodnotím převážně kladně. Moc se mi nelíbí karty peněz a pozemků. Ano, je to tak přehledné a z pohledu herního designu snad asi i správné, že všechny peníze vypadají stejně a stejně tak jsou přehledné a funkční bodovací karty pouze s velkou číslovkou. Ale opět to ubírá na atmosféře hry - měďák nevypadá jako stříbrňák a ten zase nevypadá jako zlaťák. Statek, vévodství či provincie mají přeci také nějakou podobu. Totéž platí pro kartu kletba. Na druhou stranu - ilustrace akčních karet jsou  vynikající, v jednom stylu, příjemně se na ně kouká. Jen je ve hře možná trochu moc černých karet, proč autoři (tuším, že ani v rozšíření[-ch]) nepřidali třeba další modré a zelené karty? Nebo třeba i silnější kletby?

Protože jsem právě naťukl rozšíření, budu se teď jimi chvilku zaobírat. Neměl jsem zatím s Intrikami osobně tu čest, ale líbí se mi možnost hry bez základní verze, větší důraz na interakci, kombinované karty akcí/bodů či akcí/peněz. Trošku zamrzí oproti základní verzi horší grafická úroveň a je zde karta i vysloveně ohavná (Harém). Obecně na Dominionu velice oceňuju originalitu a nápad převést CCG na nesběratelnou hru. Na druhou stranu si při současném tempu chrlení rozšíření - které je ovšem celkem pochopitelné a dalo se čekat - říkám, zda se tím Dominion CCG nebezpečně nepřibližuje. Uvidíme, jaké bude páté rozšíření... ;-)

Zmínil jsem originalitu. Za tu se před Dominionem a jeho autorem skláním. Jeho nápad okopírování MtG a jeho klonů na euro hru je prostě geniální a přitom jednoduchý a originální. A to se vidí stále vzácněji. Další geniální a originální nápad je vlastně samotný mechanismus hry - tvorba balíku "za chodu". U CCG se často stávalo, že tvorba balíku byla nakonec zábavnější a zajímavější, než samotná hra. Ukázalo se, že to skutečně funguje velice dobře. 

V čem je tedy problém? Připadá mi to prostě nějak málo. Pořád mám pocit, že hře něco chybí. Možná že to něco přinese nové rozšíření Seaside, kdo ví? Nechápejte mě, prosím, špatně. V žádném případě nejsem příznivcem ameritrashe vyžadující hutný příběh pevně propojený se hrou, ani hard-core euro gamer, který v jednom kuse mastí leHávry a Rolníky, občas si to proloží Srů dý Ejdžis a nesnáší jednoduché hry ;-) Naopak mám rád spíš středně náročné až jednodušší euro hry, mezi mé dlouhodobě oblíbené patří Notre Dame, Rok Draka, Dobyvatelé Vesmíru, San Marco, apod.

Dominion mě baví, líbí se mi, ohodnotil jsem ho čtyřmi hvězdičkami. Jen je na mé gusto těch pochval na tuhle hru kapku moc. Docela trefně to vyjádřil jen herní guru slovy (cituji) "Dominion je podle mě namísto plné hry správně použitý mechanismus. Pokud (by) byl použit v nějaké skutečné hře, zajímala by mě o něco více". 

Takže - těším se na rozšíření (zejména na Seaside), určitě si jej pořídím, základní Dominion si zase rád někdy zahraju, ale ještě víc se těším na další partičku nejlepší karetní euro hry, kterou byli, jsou a budou Dobyvatelé Vesmíru.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Super recenze
Naprosto vystihuje můj názor - Dominion může být dobrá hra, ale ten humbuk, který z něj dělá to nejlepší od vzniku deskovek jí podle mě více škodí, než pomáhá.

3.9.2009 08:18:58

trefne
vidim ze nejsem sam, ktery se pozastavil (i zde v diskusi) nad tim, o cem ta hra vlastne je a ze to tema je proste nabaleno dodatecne na nejaky herni mechanismus, ktery sice neni spatny, ale tematicky proste prazdny. Porad je to pro me neco jako Pasians.

3.9.2009 08:25:03

PJ

Překvapení :-)
Vaše souhlasné komentáře a palce k recenzi mě příjemně překvapily. Čekal jsem, že se na mě snese od Dominiánců sprška metaforických rajčat a vajec :-)

3.9.2009 08:47:29

PJ
Neboj, dočkáš se :) Ale stojíme za tebou!

Bless your weapons, say prayers to your armour, begin the litanies of hatred.

3.9.2009 08:57:50

Pěkná recenze
Každý má svůj názor a tak je to správné. Pro někoho to může být opravdu nejlepší hra, někdo o ni ani nezavadí. Mě se na ní líbí třeba i to, že si ji můžu zahrát takřka kdykoli, bez problémů se všemi svými syny, dokonce jsem jednou uprosil i manželku, jednoduchá, rychlá a přesto pokaždé jiná. A i ten příběh si tam najdu.....
Proč vesnice přidává akci? Třeba proto, že stejně jako statky, vévodství, provincie rozšiřuje mé panství, ale není natolik hodnotná, aby se to projevilo na bodech, ale to množství lidí, které v té vesnici žije, mi dává možnost je využít k dalším akcím...
Proč sklep přidává karty? Když nemám doma sklep, nemůžu doma skladovat třeba brambory a musím mít jen to množství, které hned spotřebuju, ale jestli ten sklep mám, můžu si tam kdykoli pro ty brambory zajít, tedy přidat si další karty...
A kaple? Zase jednou byl pánbíček na mé straně, vyslyšel moje modlitby a dovolil mi zbavit se hříchů, tedy karet.
Tak třeba tak...
Ale souhlasím s tím, že ty bodové karty a mohly být doplněny obrázky, třeba jako zahrady. I ten měďák mohl být měděný, stříbrňák stříbrný a zlaťák zlatý.
Nestydím se za to, že mě ta hra prostě baví, ale rozhodně ne proto, že ji všichni chválí, marketing ji hypuje, na nějakém žebříčku je vysoko...rád si ji opravdu kdykoli zahraju.

3.9.2009 11:01:00

rajčata
tak já kdybych mohl tak hodím celý koš rajčat :)...takové žvásty, že to nemá příběh...OMG. Jaký příběh??? Dyť je to karetní hra. Copak mají dobyvatelé nějaký příběh??? A jak může někdo vedle sebe napsat slova Dominion a CCG a říct že se Dominion CCG inspiruje. Kdyby šel dát palec dolů dal bych 3 :). Smířím se s tím, že se někomu Dominion nelíbí, ale kritizovat ho za to, že nemá příběh a udivovat se nad tím, proč dělá sklep to a proč kaple tohle? Absolutně nechápu...Abstraktní hry taky nemají příběh a některé jsou super (např. Euphrat a Tigris), tak se na to dívejte jako na abstraktní hru...

3.9.2009 14:23:25

safra safra
Ta hra mě zajímá čím dál víc. Jak já to vůbec vydržím do neděle, než se s ní poprvé setkám? Mimochodem, na BGG má autor nádherně napsanou vizitku:

Donald X. se vyskytl v roce 1969 po mnoha letech neexistence. O jeho životě se ví jen málo. Donald X. je jak něco, u čeho jste zapomněli, že si nikdo nepřeje abyste si to pamatovali. Je všechno a nic, ale ne ve stejný okamžik. Pokud otočíte Donaldem X. o 360 stupňů, zůstane vzhůru nohama. Dostat ho zpět do původní polohy znamená otočit jím o 720 stupňů. Jak na to se dozvíte, když spojíte dohromady tisíce a tisíce počítačů, ovšem nevznikne z toho jakýsi prapodivný druh masového vnímání? Tohle je v kostce Donald X. Po pravdě, současný Donald X. není nic víc, než nepovedený a neuctivý pomník své předchozí verze.

(pokud jsem to přeložil blbě, tak se omlouvám, některé myšlenkové konstrukce jsou vážně překladatelský oříšek) :-)

3.9.2009 14:31:12

PJ

Beholder
Podobnou reakci jsem čekal. Ber to tak, že u Dominionu absence příběhu vadí, u DV ne. Asi je to tím, že u DV nemám pocit, že karty jsou jen tak samoúčelné. A to téma se táhne hrou takovým integrálně homogenním způsobem :o) Ale toto je opravdu subjektivní.
Nemíchejme, prosím, do toho abstraktní hry. Ty si na nic, na rozdíl od Dominionu, nehrají. Já mám černé, ty bílé a dáme se do toho. OK, proč ne. Mimochodem, E&T NENÍ abstraktní hra, stejně jako není abstraktní Torres. Uznávám, je to na hraně. Ale to bychom mohli stejně tak tvrdit, že i Dominion je abstraktní (což skoro je).
Ovšem, kolego, ne jen, že se Dominion CCG inspiruje (copak ta podobnost s MtG nebije do očí?!), ale on je přímo vysává na morek, z toho morku dělá vývar, ten odpaří a v sáčcích jej prodává jako instantní prášek ;-)
Těším se na další rajčata. Nebo raději vajíčka. Když někdo pak hodí i papriky, udělal bych si aspoň lečo :-))))

3.9.2009 15:37:15

PJ
E&T není abstraktní...Dominion jako že je podobné s MtG, myslíš jako Magic the Gathering, jo?...budu to brát jako vtipy :)

3.9.2009 15:49:37

2 Beholder
kdybych se s tebou chtel zase pul dne hadat, tak pod tvou recenzi hned hodim, ze veta "dominion je nelepsi karetni hra z tech co znam i z tech co neznam". Kdyz jsem si tuhle vetu precetl, tak mi to ale nakonec ani nestalo za komentar, ale jinak jsi krasne zpochybnil, ze je to nejlepsi hra, protoze rici o hre, ze je nejlepsi i kdyz jine neznas, to je hodne usmevne tvrzeni, kterym muze klidne nekdo tvrdit, ze nejlepsi je clovece nezlob se a je si tim na 100% jisty, byt jine hrynikdy nehral. Mimochodem tou vetou taky rikas "ja si myslim tohle a zadne jine moznosti nepripoustim". Jinak PJ docela rozumimco myslel tou absenci tematu, nad kterou jsem se jiz pozastavoval v jedne z diskusi pod hrou. Proste u tech dobyvatelu vesmiru mas proste pocit, ze naplnujes nejaky ukol, kolonizujes vesmir apouzivfas k tomu ruznou taktiku. Co ovsem delas v Dominionu?

3.9.2009 15:49:49

Ringo
myslel jsem to samozřejmě s obrovskou nadsázkou a schválně jsem to tak napsal...

ale ty kecy o absenci tématu mě fakt rozesmívají...

btw ty jsi hrál dobyvatelé vesmíru??? Tam kolonizuješ vesmír a naplňuješ ukol asi tak jako zvyšuješ rpg statistiky u pinčla v člověče :D. Ale jinak se mi dobyvatelé taky líbí, to zase jo...

3.9.2009 15:54:33

PJ

Beholder: ad vtipy a kecy
To jsem rád, že jsem Tě pobavil. Schopnost ostatní rozesmát považuju za jednu ze svých silných stránek.

Mimochodem, byl bych rád, kdyby ses v komunikaci se mnou bavil slušně stejně jako já s Tebou. Výrazy jako "žvásty", "kecy", apod. nepovažuji za součást slušné diskuze na úrovni.

3.9.2009 16:06:18

PJ
Ok, nechal jsem se unést, pokud jsi to bral jako urážku tak se omlouvám, ale nemohl jsem reagovat jinak, vysvětlím...

Vůbec nikomu neberu, že nemá rád karetní hry z různých důvodů, nebaví ho nenaplňují v něm uspokojení z hraní Ok. Dále naprosto respektuji lidi, které z různých důvodů nechytl Dominion. Nelíbí se jim mechanismus hraní. Míchání karet, protáčení balíčku apod...fajn. Ale kritizovat Dominion za to že má sice dobrý herní mechanismus, ale chybí mu tam nějaký příběh nebo dokonce přirovnává Dominion k Magic a obecně CCG hrám (hry, které jsou sběratelské, každý měsíc vychází nové minirozšíření s pár kartama, pořádají se různé turnaje, drafty apod., balíček si každý staví podle sebe a na kartách je flavor text, který je "vystřižen" s nějakého dejme tomu příběhu, ale není to zas kdoví jaký román), tak mě to prostě zvedlo ze židle...

Je to jako kdybych měl strašně rád švestkové knedlíky s mákem. A protože bych je tak miloval s nadsázkou bych ve společnosti hlásal, že to je nejlepší jídlo na světě (i kdybych třeba neochutnal všechny jídla světa) - toto je vysvětlení méhé úvodu recenze, který něktří vzali příliš vážně. No a teď by někdo ty knedlíky poprvé ochutnal a začal by říkát: "No jako jídlo to je dobré, ale něják mi tam něco chybí. Ta chuť masa, když jím knedlo vepřo zelo... Nechápu, jak to může být pro někoho nějlepší jídlo na světě, když to nechutná jak maso s knedlíkem a zelím"...

Takže tak...

3.9.2009 16:19:19

akstrakce
no dominion neznám, ale s dobyvateli jsem tu čest měl. A jeden z důvodu proč mi děla velkej problém se k nim vracet je právě to že já tam teda žádej příběh z toho neceltím, nemám pocit že něco kolonizuju, těžím, nebo dobívám - ale jen že koukám kde je jaký číslo nebo červená, žlutá či žádná barva.

3.9.2009 16:21:35

paladin91
přesně tak, žádný příběh tam není, je to abstraktní stejně jako Dominion, ale prostě je to zábavné a aby se nehrálo s kartami bez obrázků, tak jsou tam obrázky vesmíru nebo v případě Dominionu obrázky s tématikou středověku.

3.9.2009 16:25:37

PJ

Beholder, CCG a špekové knedle
Díky za vysvětlení. Omluva přijata :-)

Ad CCG a MtG. Sám jsem bývalý hráč Doom Troopera a Magicu, takže vím velice dobře o čem je řeč. A říám, že kdyby neexistoval MtG, nebude na světě ani Dominion. Stačí si položit vedle sebe svě karty, černou z MtG a akční kartu z Dominionu (snad půjdu hledat i staré album karet a pošlu sem fotku). To je jen grafická podoba, ale i mechanismy některých karet ve mě vyviolávají silné pocity dejá vu. Ale pravím: no a co? Nápad se těmihle hrami isnpirovat a udělat z nich nesběratelnou hru JE arciže geniální. Jen mám trochu strach, aby vydáním "n" rozšíření Dominion nezačal nabírat trend jako CCG.

Ad knedliky: úvod Tvé recenze je jasná nadsázka, to asi pochopil každý. Já určitě. I když mě to přimělo k sepsání výše uvedené "kontrarecenze". A co se týče přirovnání ke švestkovým knedlíkům s mákem (mimochodem: mňam!): nechybí mi tam chuť masa, ale vadí mi, že tam není ten mák a třeba i máslo nebo smetana. Takže tak...

A jen tak všeobecně, idkyž už jsem mnohé říkal:
- Dominion mě baví
- líbí se mi mechanismus hry, navzdory neustálému míchání
- mám rád karetní hry
- u hry potřebuju atmosféru, ta je daná nejen příběhem, ale i celkovým "ztématičtěním" hry. U Dominionu atmosféru necítím (i když bych si to přál)...

3.9.2009 16:32:26

Dobyvatele
tak ja jsem je nehral, ale ztoho co ctu od tech co to hrali tak proste kolonizuji, dobyvajia podobne. to zejeto charakterizovano nejakymi cisly a znaky, ok, to snad v kazde hre, ale, v tech Dobyvatelich citim krome cile vyhrat i jakysi ten cil proste kolonizovat, Dominion jsem hral, bavil, ale tak jako kazda obycejna vykladaci karetni hra. Cil? Mit vice bodu. Jednoduche, primitivni, lec treba zabavne. Kdo hry hodnoti komplexne, prijde mu to malo, protoze jine hry to umi obleci i do nejakeho tematu, v kterem citi naplneni nejakeho toho cile, ne jen dosazeni vice bodu nez souper. Mozna tohle nenaplnuji ani dobyvatele a vlastnici teto hry to prikrasluji. Az si to zahraji, bude to asi takovy meznik v tom, jestli se ke karetkam nekdy vubec primknu a nebo naopak, kazda takova karetka pro me bude proste jen na urovni vykladani tech zoliku:-)

3.9.2009 16:32:57

PJ

Abstrakce?
"Proces abstrakce spočívá obecně v tom, že existuje řada analytických aktů myšlení, jimiž je zpracováván konkrétní smyslový materiál a při nichž se odhlíží od určitých znaků, vlastností a vztahů daného předmětu. Jiné znaky, vlastnosti a vztahy jsou naopak vyčleňovány jako podstatné a současně nabývají variabilní charakter prostřednictvím znaků nepodstatných."
______________________________________________________________

Lidově: jak to má téma a grafiku, není to abstraktní. Pak už se můžeme bavit jen o tom, jak moc je téma provázáno s mechanismy a jak moc harmonizuje s jejím gro (či jho :-))

3.9.2009 16:38:18

PJ
Uz jsem to nekde psal, Dominion by klidne mohl byt pojat tarokovym zpusobem avubec by nikd onic nepoznal, poradby to byla stejna hra.

3.9.2009 16:44:19

Příběh
Přileju do flame: Pánové, kdo chce příběh, ať si otevře knížku! :D
---
Ne, vážně. Myslím že obě vaše recenze jsou pro nás, nedominiánce, velmi zajímavé. Mě osobně díky nim Dominion začal extrémně zajímat. A pochybuji, že bych byl jediný.

Univerzální pravda v tomto případě neexistuje, tak se nemusíte přít o to, že ten druhý ji nemá. A vůbec, rozebírat věty psané v nadsázce je prostě nesmysl.

Každopádně sedmička na BGG ukazuje, že Beholderův názor má slušná grupa lidí. Ovšem, jelikož to není jednička, tak existuje další slušná grupa, která souhlasí s PJem. No a?

3.9.2009 16:47:37

PJ
knedlíky s mákem: myslel jsem tento pokrm samozřejmě se v ším všudy, s mákem i máslem...

ad definice abstrakce: Ano to je přesná definice abstrakce z psychologie. Ale co se týče her, kde jde odbourat "téma" např. u eufratu, tak ty jsou prostě abstraktní. V eufratu ti stačá čtverečkovaný plán a žetony 4 barev

Ringo: Já bych tedy u hry kterou jsem nikdy nehrál, netvrdil co u ní cítím, na základě toho co jsem četl v diskuzi, jen proto, že se mi to hodí právě k sepsutí Dominionu :)

3.9.2009 16:53:10

husak
Pánové, kdo chce příběh, ať si otevře knížku! ...to je trefné a máš pravdu. Připadá mi, že někteří by ze stolních her chtěli mít automat na "předčítání" nějakého epického díla :)

3.9.2009 16:55:20

PJ

Příběh
Ale prosím vás :-)
To je asi stejná argumentace, jak kdybych prohlásil "kdo chce pořádnou grafiku, ať si zajde do galerie" nebo "kdo chce hru pro dva, ať si zahraje šachy". Takhle se dá spláchnout skoro všechno.

A víte co? Příběh je mi putna. Jde mi o atmosféru (tu ale právě vytváří velkým dílem právě příběh). U Dominionu mně chybí. Tečka.

3.9.2009 17:13:23

PJ

husak, BGG ženříček
Hodnocení her na BGG je třeba brát s rezervou. Některé hry jsou tam nesmyslně přehodnocené, jiné zase neprávem podhodnocené. Jinými slovy: záleží na tom, jak moc jsi "průměrný geek", protože tím je ta známka daná.

Speciálně v případě Dominionu (ale třeba i Agricoly či LeHavre) radím: hru si několikrát nebo aspoň jednou zahraj (normálně, ne na Brettu či jiné PC konverzi) a udělej si vlastní názor.

3.9.2009 17:17:08

PJ
Teď jsem napsal u recenze na Euphrat, že to dle mého není abstraktní (možná je to deskovka s větší mírou abstrakce) a teď tu rád čtu podobný názor :) A kromě recenze musím pochválit i Tvoje oblíbené hry - Rok draka a San Marco :)

3.9.2009 17:22:02

PJ

Richmond
Díky za podporu :-) Od fanouška ALEA edice bych ani nečekal jiný vkus na hry, než je můj vlastní :-)

3.9.2009 17:41:22

CCG a Dominion
Ehm, přejdu zbytek komentářů a Beholderovo čertění se, pokud má někdo u jeho miláčka míň než 4 hvězdy, ale na tohle musím reagovat.

Hlavní devízou Dominionu je stavba balíčku. To je totiž to nejchytlavější na CCG a tvůrce Dominionu si to moc dobře uvědomil, proto má také Dominion takový úspěch - nabídl stavbu balíčku bez nutnosti vysázet spousty peněz a a jednoduchými pravidly. Tvrdit, že Dominion nemá s CCG nic společného je pouhé potlačování faktu.

3.9.2009 19:01:28

sydo
ale dyť já se vůbec nečertím co pořád máš? :). Je mi úplně putna jestli se Dominion někomu líbí nebo ne a kolik mu dá hodnocení, já jsem jen vyjádřil nesouhlas s něčím jiným, ale to jsem psal výše a už se nebudu opakovat.

ad Dominion a CCG: pokud někomu k podobnosti stačí jen ten fakt, že se skládá balíček a to že na jedné kartě Dominionu je lízni si dvě karty a nějaká kartička z Magic to také umožňuje, tak to potom jo :)....

3.9.2009 19:22:50

CCG
oficiální popis Dominionu:
"Dominion is not a CCG, but the play of the game is similar to the construction and play of a CCG deck."

3.9.2009 19:28:24

2 Beholder
je mozne ze v Dobyvatelich najdu totez co u Dominion, tedy nic:-) K sepsuti Dominionu nepotrebuji zadne Dobyvatele, ja jen uvadel priklad co by hra mohla i v karetni podobe navozovat za pocity. Je mi jedno ktera hra to umi a jestli se tu trefim do prirovnani, podstatou je, ze to neumi Dominion.

Ad pribeh a kniha - jo, to bysme simohli pomalu rici uplne o vsem. O pocitacove hre, o filmu, proste o vsem. co je proboha tak nepochopitelneho ze kdyz chci hrat hru, tak chci hrat o necem, ne pocitadlo bodu o nicem. Proc chci treba Space Hulk? Perfektni promysleny svet + legendarni herni system kteryperfektne simuluje atmosferu boje marinku proti vetrelcum. Proto to chci hrat. Ne proto, ze dojdu z bodu A do bodu B, tam stretnu sve cislo se souperovym cislem, sesumiruji vysledek a spocitam si pocet bodu a porad tak dokola.

3.9.2009 19:30:52

Husak
kdo chce pribeh at si precte knizku? Kdyz uz tu byly primery s jidlem, je to jako tvrdit, ze kdyz najist se, staci suchy chleba, ten taky nasyti.

3.9.2009 19:32:45

PJ

Podobnost :o)
Mně třeba k podobnosti stačí fakt, že něco vypadá velice... ehm... podobně ;-) Dalo by se možná říct, že až na pár detailů stejně. Známí a přátelé, kteří jsou občasní (rekreační :o)) deskovkáři, nesledují herní scénu, apod. vždy reagovali na Dominion ve stylu: "...to je ňákej medžik, nebo co?!" Byla to tedy reakce první rakce na hru, tj. na podobu čistě grafickou. Jdu hledat své album s MtG... ;-)

3.9.2009 19:36:25

Yarrick

System x Pribeh
Omlouvam se, ze se vam vmesuju do diskuze, ale ctu vase prispevky a zustava mi rozum stat.
Vzdycky jsem myslel, ze na hre je nejdulezitejsi variabilita a herni system. Proc ? Jelikoz se Vam hra neohraje (porad muzete menit strategii nebo menit i hru samotnou - toto plati v pripade Dominionu). V tomto ohledu Dominion vede na plne care.
Samozrejme tato hra nema pribeh (pouze jeden kratky odstavecek v pravidlech), ale rekneme si na rovinu je opravdu dulezitejsi pribeh (tech par sloupecku v pravidlech na prvni strane) nebo propracovany herni system, ktery chytne vetsinu lidi ?
Dominion mam dva tydny a pokazde, kdyz jsem ho hral s kymkoliv, tak ho hra chytla a chtel hrat klidne cely vecer jen tuhle deskovku (to mluvim i o lidech, kteri moc deskovky nemusi)a to je pro me ta nejlepsi vizitka pro tuto hru.

Nechapu o cem se tu hadate. Konecne po dlouhe dobe mate deskovku s velmi propracovanym systemem a misto toho, aby jste s toho meli radost, tak se tu vztekate, osocujete a hadate o detailech a malichernostech (nejlepsi jsou lidi, kteri hru nehrali, ale kritikou vubec nesetri ...)

6.10.2009 15:52:27

Vybíráme z Bazaru

Deskova hra Studena valka v CZ
Deskova hra Studena valka v CZ
Akt. cena: 2050 Kč
Končí za: 8 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas