Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Sadler Corey Konieczka Daniel Clark Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | 14 obchodů (cca 1949–2149 CZK) |
Sdílej: |
Zbrane s vybuchem
Dosah
Nemám u sebe pravidla a tak nemůžu oponovat přesným zněním, ale útok by měl minout úplně. Ber to tak, že nedostatek bodů doshau znamená, že jsi minul přesný cíl a trefil ses jinam. Například:
Nestvůra je 4 pole před tebou a s dosahem 3 jsi prostě hodil šejdrem a v podstatě jsi trefil pole někde bokem (diagonálně), kde nikdo nestál ani poblíž a výbušná láhev se rozprskla bez zranění kohokoliv... navíc za doprovodu posměšných šklebů minionů kolem :)
Cílem nemusí být nestvůra> V pravidlech je doslova napsáno: "Při útoku s efektem výbuch jsou při zásahu zasažena také všechna políčka sousedící s cílovým políčkem. Ve výhledu a v dosahu musí být pouze samotné cílové políčko."
Myslím že je to logické, když ti něco bouchne vedle nohy, pochybuji, že se to obejde bez zranění.
My jsme tedy ve hře i záměrně mířili na prázdné políčko mezi dvě nestvůry, a pokud jsme ho zasáhli, házelo se na obranu. - Smith-g
Smith> Cílem útoku musí být vždy nepřátelská figurka. Nelze cílit prázdná pole (a pak z nich zkoušet výbuch) ani spřátelené figurky (třeba když je obklopena nepřáteli a výbuch by se také hodil).
V tvém případě, když dosah výbušné lahve nebyl dostatečný, celý útok zcela mine. - Lehino
Lehino> Jak to myslíš "a pak z nich zkoušet výbuch" tuhle část nechápu. Pokud zasáhnu políčko výbuch je přece jasný nic nezkouším.
A co se týká pole, v pravidlech je přece jasně napsáno "v dosahu musí být samotné cílové políčko". Nepíše se že by musela být v dosahu nestvůra. Tohle je doslovná část věty z pravidel.
A logicky nejsnazší mi to přijde přirovnat si to k reálné situaci, když ti někdo hodí granát vedle nohy zcela jistě budeš zraněn.
- Smith-g
Smith> Projdi si ještě jednou pravidla pro boj a musíš postupovat skutečně bod po bodu. Raději rovnou ocituji hned úvod z pravidel pro boj, z kterého to už jistě pochopíš:
1. ZVOLTE ZBRAŇ A CÍL Útočící hráč ohlásí políčko, na které jeho figurka útočí. To musí obsahovat jednu nepřátelskou figurku, která bude cílem útoku. Pokud hrdina útočí na velkou nestvůru (zabírající více než jedno políčko) a zbraň má efekt výbuch, je důležité správně zvolit konkrétní cílové políčko. Figurka může útočit pouze na políčka ve svém výhledu (viz „Výhled“ na straně 12). Při útoku na blízko lze zaútočit pouze na sousedící políčko, při útoku na dálku lze zaútočit na políčko ve výhledu (včetně sousedících).
Čili nelze cílit jen tak nějaké políčko (prázdné či se spojeneckou figurkou, ale vždy jen to, kde se nachází nějaký nepřítel...
Klidně si to však hrajte jako home rules, ale oficiálně se to nesmí. Logicky ti budu oponovat, přeci nebudeš střílet tam, kde nikdo není nebo na kamarády. A granáty sem prosím netahej... :-) - Lehino
Lehino> Ok, to vypadá že čteš z anglických pravidel a já z českých. V českých je u výbušných zbraní uveden útok na cílové políčko o nestvůře tam není ani zmínka. Kamarády sem netahej ty. :) O těch jsem nic nepsal a nikdy jsme na ně neútočili.
A co se týká granátů byl to jen ekvivalent k výbušnému lektvaru. Je to jedno. Když ti cokoliv bouchne vedle nohy budeš vždy zraněn. Rozhodně si nikdy nevytváříme žádné domácí pravidla. Hrajeme tak jak pravidla pochopíme. - Smith-g
Smith> Ne, jsou to česká pravidla, ale zkontrolovaná podle anglických. Ono totiž i v českém oficiálním překladu bylo mnoho chyb, které se nám společně s Froggerym a Raskem podařilo odstranit. Tyto jsou oficiální a najdeš je na straně 12.
A držme se tedy jen faktů.
Neexistuje žádná výbušná zbraň, jen některé ti v určité fázi souboje umožní provést výbuch. Pojdme si to tedy projít bod po bodu jak je to s tou výbušnou lahví. V bodu 1 si vyberu zbraň (jednorázovou výbušnou lahev) a nepřítele (konkrétní políčko na kterém stojí) a zkontroluji zda mám výhled. V bodu 2 hodím kostkami na útok (a nestvůra na obranu). V bodu 3 spočítám dosah, zda jsem vůbec dostřelil. Pokud ne, mám smůlu a útok minul. Jedinou záchranou je ještě bod 4 (některé zbraně mají za blesk zvýšení dosahu) a to utrácení energie (blesků), ale to není případ výbušné lahve. A teprve v bodě 4 využijte přívaly energie utrácím blesky. V případě výbušné lahve mohu spustit efekt výbuch. Takže pokud mě blesk nepadne, ani žádný výbuch nenastane. Pak už jen udělíš příslušné zranění v bodu 5.
Ty zde stále jen opakuješ citaci z klíčových slov Výbuch, která ale jen rozšiřuje útok i na sousedící políčka. Ty už mohou být prázdné či obsazené spojeneckými figurkami. Ale základ pro útok musí zůstat zachovám a to UTOK NA POLICKO OBSAZENE NEPRATELSKOU FIGURKOU a to tvůj výklad nesplnuje. - Lehino
Lehino> Ok pokud je to takto, tak jsme to tedy hráli blbě. Ale je to bohužel trochu matoucí. Když jsme řešili výbuch tak jsme si přečetli pouze tuto kapitolu a tam píšou o útoku na políčko. Proto jsem si myslel že v tomto případě nemusí být cílem nestvůra. Tak tedy díky za objasnění, a pnsauronovi se omlouvám za matoucí nápovědu. - Smith-g
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Star wars: Feel the force - nehrané, jen vylámané
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 2 dny