Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Sadler Corey Konieczka Daniel Clark Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | 14 obchodů (cca 1949–2149 CZK) |
Sdílej: |
Pravidla
Tak konečně můžeme začít diskutovat nad pravidly..:).IN:
Chápeš to správně. Celkově +2 damage můžeš dát pouze, pokud Ti padnou 2 "surges" a na kartě je "surge" +1 damage uvedeno 2x pod sebou.
FAQ+Errata
Pokud byste měli pocit,že ve scénáři "Cardinal's Plight" si speciální pravidla o záchraně kardinála protiřečí, máte pravdu :-)
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/descent-second-ed/support/Descent%20Second%20Edition%20FAQ.pdf
Blast a Large Monsters
Jak funguje tenhle případ? Large monsters zabírají více než jedno políčko, ale pokud jsou v oblasti působení útoku se schopností Blast více než jedním svým políčkem, tak jsou cílem stále jen jednoho útoku? Nebo naopak tolika, kolik políček LM je zasaženo? Díky
Blast a Large Monsters
Je zasažena jenom jednou.
...and a figure can only be affected by Blast once per attack. (pravidla, strana 13)
Morthe
Díky, myslel jsem si, že to tak je, ale nechtělo se mi tomu věřit. Nedává to moc smysl.
Havelock
Tak ono to je stejné jako v jedničce, žádná změna.
to Havelock
Řeknu Ti to tak, velké potvory ani tak nepřežijou jedno kolo soustředěného útoku ve hře 4 hrdinů a kdyby na ně ještě blast působil vícekrát, tak by byly úplně k ničemu. Už ve třetím questu kampaně (počítám i intro First Blood) mi dva hrdinové v prvním kole bez problémů zabili draka, přičemž další dva hrdinové běželi dopředu plnit objective. V druhém kole to nerozchodil ani druhý drak. A to hrdinové neměli ještě nic moc extra vybavení ani skilly. Na jejich obranu musím říct, že to byli oba dva ranged útočníci (wildlander s nějakým koupeným lukem a runemaster se základní runou), takže na ně nepůsobil drakův Shadow, páč ho ustříleli z dálky.
Ve čtvrtém questu kampaně mi v prvním kole všichni dohromady bez problémů rozbili dva elementály, aniž by stihli cokoli udělat, a málem při tom přibrali i lieutenanta, který tak tak vyvázl se dvěmi životy. Je pravda, že tam trochu pomohl blast, ale bohužel na tom tilu bylo tak málo místa, že se to nedalo rozestavit tak, aby blastem netrefili dvě potvory najednou.
Schopnost Syndrael
Počítá se Knight skill Oat of Honor tak, že přeruší její schopnost zrušit 2 fatigue, když s ní nebylo pohnuto? Já jsem tvrdil, že Place a figure někam není movement, ale byl jsem přehlasován :)
cílení útoků
Musí být útok ve druhé edici veden pouze na pole s nestvůrou, nebo na lze vést útok na libovolné viditelné pole (zvláště při útoku se schopností Blast)?
První verzi podporuje věta: The target space must contain one enemy figure as the target of the attack. (strana 12, 2 odstavec).
Ovšem o několik odstavců dále: Even though Ranged attacks may target any space in the attacker's line of sight... (strana 12, 2 odstavec od konce).
Jak to tedy je, když chci zaútočit výbuchem - hodit fireball na pole vedle potvoráka krčícího se za šutrem? Jde to, nebo ne?
to Morthe
My to hrajeme tak, že musíš útočit opravdu jen na pole s figurkou. Na prázdné pole útočit nejde. Ale je to jen můj názor, neber to jako nic oficiálního.
EDIT: Na BGG se to taky řešilo a dopadlo to podobně. Podle pravidel musíš útočit na figurku a nemůžeš útočit na prázdné pole. Některým se to samozřejmě nelíbí a houserulujou si, že můžou.
http://boardgamegeek.com/article/10233750
Morthe
Taky jsem to hledal, taky jsem našel, že to musí být neprázdné políčko.
Hra mě trochu rozčiluje milionem nezodpovězených otázek. V naší herní skupině tak vznikla zbytečná frustrace z neustálých hádek kvůli nejednoznačným pravidlům a stejně jsem nikde potřebné odpovědi nezjistil.
to Havelock
Já Ti nevím, já jsem zatím na nic moc nejasného, co není uvedeno v pravidlech nebo ve FAQ nepřišel. A to už mám za sebou skoro celou kampaň jako Overlord a půlku kampaně jako hrdina. Vždycky, když narazíme na nějakou nejasnost, tak se rychle zodpoví pravidly nebo FAQem. Třeba i Mortheho otázka je v pravidlech jednoznačně zodpovězená a ta kontradikce, kterou uvádí u ranged útoku mi nepřipadne moc sporná s tím prvním pravidlem. Ano, mám základy (a možná i trochu pokročilých znalostí) predikátové logiky a ano, není to dobře napsané, ale když bereš pravidla jako předpoklady, tak to má správný závěr :-)
Pohyb
Vezmeme si například draka, když s ním chci pohnout, zvolím si jedno z políček na kterém stojí a od něj počítám pohyb, jako by to bylo monstrum o rozměrech jedno políčko, takže projde i do uhlopříčky mezi hrdiny,...?? A teď to nejdůležitější, na posledním políčku, kam s tím drakem dojdu musí být kus draka, ale natočit ho na hracím plánu můžu jak se mi zlíbí? Tak jsem to pochopil z obrázku v pravidlech, přijde mi to že se tak dá slušně nadstavit pohyb té potvory.
Pochopil jsem správně ten pohyb velkých monster?
ok227
Ano, velké potvory se skutečně pohybují "smykem". Je to dost neobvyklé pravidlo a v mojí herní skupině se místo pohyb uchytil výraz exploit. ...Ettin se exploituje o 3. takže vlastně o 5... :D
Boj na dálku a na blízko
Nějak jsem nepochopil, jestli hrdina, vybavený zbraní na dálku, může tuto zbraň použít i v boji na blízko a využít útočných kostek uvedených na zbrani, nebo jestli musí házet jen modrou kostkou.
Boj
Zbraň na dálku jde použít na jakoukoliv dálku (tedy i jedno políčko - takže vlastně na blízko), při útoku hážeš vždy kostkami uvedenými na kartě dané zbraně.
pohyb
2 Havelock: Ettin se pohybuje o tři políčka. Takže, když měříš třeba od levého horního pole, tak zase levé horní pole musí být vzdáleno maximálně tři políčka od původního.
Aradan
Ne, ne Havelock má pravdu. Pohyb velkých nestvůr má jiná pravidla. Overlord si vybere jedno z políček, na němž Ettin stojí - od tohoto políčka napočítá tři - na cílové políčko Etinna postaví libovolnou částí podstavce a ještě ho může natočit libovolným směrem. Viz pravidla str. 18 a 19
Ladik81
Aha, máš pravdu. Hrál jsem to s dětma špatně.
Hammer s možností STUN
Mám dotaz, jestli to hrajeme správně. Hrdina je vybaven Palcátem (Hammer), která má speciálku za surge, že omračuje (STUN). Utočím na Ettina. Hodím jeden surge a 3 zranění. Ettin hodí na obranu 4 štíty. Tudíž vyhnul se jakémukoliv zranění. Podle postupu při souboji se však surge vyhodnocují před zraněním. Takže Ettin musí být i přesto omráčen (stun). Je to správně. Protože logicky by Ettin neměl být vůbec omráčen pokud vykryl útok... Jak to hrajete vy?
rowdas
ZVLÁŠTNÍ STAVY
Pro všechny útoky, ktere díky surge dokážou vyvolat Otravu, Ochromení, Onemocnění
či Znehybnění platí:
Daný zvláštní stav se projeví pouze tehdy, když cíl při útoku utrpí alespoň 1 zranění.
Viz poslední strana pravidel.
Tažení
Chci se zeptat ohledně tažení, po ůvodní hře First Blood nechali jste hráče po něm nakoupit si dovednosti, nebo až po prvním plnotučném dobrodružství?
A dostane i Overlord za intro First blood 1xp?
Mormacar
Ano, po intru jsme hned brali dovednosti a ano, všichni (i OL) dostanou 1 XP.
NIMBLE A IMMOBILZE
Situace: Hrdina krvaácejicí s četných ran se nemůže hnout pod vlivem kouzla Barona Zachariáše, jeho přátelé u Vodopádů z posledních sil zadržují příval temnoty v podobě draka a šíleného barona. Jain stojí na posledním stupni východu a 1 krok ke spáse, ale je tady jeden problém, utočí na něj mazlíčci barona, jeho pekelní lovečtí psi.
Aby psi mohli zaůtočit musí stát vedle hrdiny, hrdiná může využít schopnost, zaplatit 1 ůnavu a posunout se do bezpečí a vyhrát hru....Zabraní mu v použití schopnosti Nimble stav immobilize?
Adjacent field
Da sa povazovat policko na ktorom stojim ako adjacent. Napr. vo Fat Goblin scenariu mozem zdvihnut crop iba ak som adjacent a podobnych situacii som videl uz viac. Hlavne ide o dvihanie itemov. Asi sa to neda len sa mi zda ze som to niekde zahliadol v pravidlach (len uz nepamatem ci to boli pravidla k descentu)
Dakujem
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Descent: Chains that Rust
Akt. cena: 3200 Kč
Končí za: 4 dny