Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Sadler Corey Konieczka Daniel Clark Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | 14 obchodů (cca 1949–2149 CZK) |
Sdílej: |
Redjak varianta
Snažím se na víkend dát dokupy Redjak Delvendeep v3 a k tomu jeho automatizovaná monstra, vypadá to celkěm pěkně, ale přemýšlím, jestli do toho nezakomponovat ještě nějak nákupy či loot itemu podobně jako to je v officálních rozšířeních, nebo zda použít pravidla z Descent micro kampaně co jsem tu také postoval..Legendary rules
A co to zkombinovat s Legendary Rules (najdeš na BGG). Dají se myslím s Redjakem kombinovat.
Osobně mám tuhle úpravu pravidel radši než klasickou kampaň nebo scénáře. Pravidla obsahují systém na náhodné generování mapy, dveří, lootu atd. Umožňují vývoj postavy přímo během hry. Pán Zla pak má možnosti za utržené zkušenosti nakupovat karty, přivolávat další monstra nebo si je vylepšovat... Podle těchto pravidel se dají hrát i scénáře.
Jediné mínus je, že doba hraní je trošku delší. Protože se hodně hází kostkou při generování mapy. Ta procedura je krapet složitější :) Ale stojí to za to. Z Descenta se pak stane úplně jiná hra. Pro mě mnohem lepší. Nikdo přesně neví, co ho čeká za rohem, nezná mapu, neví, kde budou jaká monstra, neví, jestli na ně nebafne vylepšená nestvůra (toto je hodně povedená věc)... Je tam toho hodně. Doporučuju aspoň zkusit
Detailní info
Ahoj, zní to úžasně. Mohl by sem někdo dát detailnější info, o co přesně se jedná? Neuvažuje někdo o překladu pravidel do češtiny? Jsou to jen pravidla nebo i nějaký materiál navíc (karty, žetony...atd)? Díky moc za info.
CZ
do češtiny by se muselo dát i docela dost karet co se týče těch Redjakových modifikací, ale jsou opravdu super..
jinak ještě jsem si vytiskl variantu která hodně využívá šestistěnou kostku pro ovládání monster, tam by stačil pouze překlad a není to vůbec špatné co jsem koukal..
jinak detailnější info:
Redjak Delvendeep = hra se hraje tak, že na začátku táhneš kartu lokace, to ti řekne, který dílek umístit a do něj pak podle určitých pravidel tohoto rozšíření umístíš monstra a žeton hledání (v hromádce žetonů leží kromě hledání ještě jeden bílý žeton a jeden žeton červený, ty jsou namíchané tak, že červený se nachází až ke konci hromádky při postupném umisťování žetonů odshora dolů jak objevujete další lokace).. Bílý žeton je portál do dalšího levelu, červený žeton je Boss, jakmile najdeš portál, tak je potřeba najít ještě bosse, toho porazit a tím získat klíč k postupu portálem do dalšího levelu, vždy se level skládá cca tuším z 6-7 dílků mapy.
Těch levelů se hraje několik (pár prvního aktu, pár druhého aktu a finále). Během objevení místnosti ještě odkrýváš kartu události, která může buď mít okamžitý efekt, nebo permanentní efekt na danou lokaci ((například monstra +1 obrana)nebo někdy i celý dungeon), pokud taháš normální žetonky hledání, je tam ještě možnost, že si musíš hodit jestli v něm nebyla past no a během každého tahu "overlordovi" přibývají žetonky hrozby, jakmile jich nasbírá 8, objevuje se u vchodu nová skupina potvor a vpadne vám do zad :) takže se nedoporučuje příliš otálet s průzkumem a oddechem po boji :)
Potom je tam mechanismus toho, že Monstra jsou ovládána pomocí jednoho z jeho dalších dvou rozšíření, v jednom taháš karty, které ti říkají který hrdina bude cílem a jaké akce potvora použije (přesun, útok, abilita - v různém pořadí na každé kartě, pokud některá akce nedává smysl, přeskočíš ji a uděláš tu další v pořadí, například pokud máš útok/abilita/přesun a cíl je moc daleko, tak prostě přeskočíš útok, pokud abilita zaměřuje někoho blízkého tak přeskočíš i ji a uděláš přesun k určenému cíly a pak znovu projdeš kartu odzhora dolů, tj že dáš ještě útok, aby jsi splnil dvě akce monstra za tah).,
Ve druhém je to trošku zajímavější, protože jsou karty dělané na míru každé potvoře, tzn jedete a potvory používají systém kontroly svých karet typu "pokud je cíl na dostřel, vystřel pomocí ability Výbuch", zajimavé je tam hlavně to, že je tam systém týmů potvor, kdy každá skupinka nestvůj je jeden tým a střídá se to podobně jako v imperial Assault, že hraje jeden hrdina, poté hraje jedna skupina potvor, druhý hrdina, druhá skupina potvor atd..
Jilut
Jestli se ptáš na ty Legendary rules, tak BGG stránka je tu:
https://boardgamegeek.com/thread/1145699/legendary-play-variant-rules-first-edition-style-d
Tyhle pravidla upravují hru tak, aby se přiblížila spíš první edici Descentu (nehrál jsem, takže nemůžu soudit). Takže pokud ti přijde ta scénářovitost už nudná, je to dobrá volba. Hra se hodně změní - od taktických orgií a vyčkávání na první chybu se spíš přiblíží klasickýmu prohledávání podzemí.
Materiál navíc potřeba v podstatě není. Pro náhodné generování mapy sice vyžadují 2x 10K, ale dá se nahradit i jiným vhodným způsobem (napsat čísla dílků mapy na papírek a ty losovat atd.) Jinak je dobrý mít papír a tužku :) Pokud najdeš nějaký žetonky navíc z jiné hry, taky se budou hodit... Jinak ale není potřeba nic.
Já mám pravidla přeložený, ale překládal jsem je hodně na rychlo a trošku jsem se zamotal ve výrazech boss/named boss, takže to může být v určitých místech matoucí. Chce to je ještě projít a dopilovat, nicméně pokud by byl zájem, můžu poslat. Mám tam i dohledaný všechny speciální vlastnosti, který může vylepšený monstrum získat (většina je z rozšíření, takže nejsou v základních pravidlech popsány).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Malá velká království
Akt. cena: 260 Kč
Končí za: 2 dny