Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Adam Sadler Corey Konieczka Daniel Clark Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | 14 obchodů (cca 1949–2149 CZK) |
Sdílej: |
Descent vs Gloomhaven
Včera o tom padla zmínka v ranní kávě. Jaký je Váš názor na tyto dvě hry. Má Descent s dostatečným počtem rozšíření větší potenciál?Sási
Tak to jsou hlavně dvě dost rozdílné hry, takže spíš záleží jaký přístup je ti bližší, Descent je klasický ameritrashový dungeon crawler s házením kostek, který pokud ho chceš mít komplet je hodně drahá sranda, ale zas má pak obrovskou variabilitu a s appkou ho mám hodně rád a nemyslím si, že by se mi to kdy ohrálo, pokud chceš hrát s vládcem zla, tak pak bych doporučoval spíš víc lidí, ve dvou mi to přijde o ničem. Gloomhaven je spíš euro zaměřené na taktický boj, kdy každá místnost a nepřátelé jsou v podstatě takovým hlavolamem jak co nejlépe zahrát karty to co máš k dispozici abys je pobila, což mě zas tak moc nebaví.
...
Mně přijde že má Descent lepší atmosféru, vizuálně je taky hezčí, souboje jsou sice o kostkách (a tedy náhodě), ale zase jsou vyřešené rychleji než v Gloomhavenu, kde mi přišlo, že projít jednu místnost se strašně táhne, jak všichni přemýšlí, kterou kartu efektivně zahrát. Partií Gloomhavenu jsem hrál pár, ale přišlo mi, že je to pořád o tom samém - otevřít místnost - vyčistit, otevřít další - vyčistit... V descentu mi to přišlo variabilnější - hrál jsme teda jen s apkou, která postupně odkrývá podzemí, zároveň vypráví jakýsi zjednodušený příběh, nebo popisuje zvraty v průběhu hry...
Pravda je - že na skutečně variabilní a velkolepou hru s velkým množstvím rozšíření, které se jen tak neohrají, dáš u Descenta majlant.
Descent vs Gloomhaven
Za mě rozhodně kompletní Descent, což je sice obrovská investice proti "levnému" Gloomhavenu, ale stojí to za to!
Hrajeme jej se skupinou již tři roky a pořád se nám neomrzel.
Co se nám na něm líbí:
Obrovská variabilita a znovuhratelnost.
Vývoj hrdiny, který vás provází celou kampaní.
Množství propracovaných dlouhých kampaní.
Variabilita krásně ilustrovaných map (přírodní, městské, interiérové, podzemní...)
Možnost hrát s mobilní aplikací.
Možnost hrát za Pána zla :-)
Atmosféra!
Figurky hrdinů i nestvůr.
Výběr povolání a zaměření hrdinů.
Descent
Za mě Descent, byla to moje první "větší" deskovka, spousty jiných po ní přišlo a zase šlo na bazar, ale Descenta mám dodnes, zrovna jsem i přikoupil další rozšíření a mám tak vše co vyšlo v češtině + Trollfens, Lost Legends, 2 Hero+Monster packy a 3 Lieutenanty a s tím už je ta variabilita opravdu solidní..
Bavila mě celkem hra i s Overlordem, ale co jsme zkusili appku tak už jedem jen s ní, je to konečně takovej pravej dungeon se vším všudy :) (pár much by se ještě našlo, ale lepší deskovku jsem v tomto směru asi nehrál, hlavně atmosféra, pěkné questy atd) - co se týče hraní s overlordem, tam mi přišel mnohem lépe udělaný Star Wars Imperial Assault (zvraty v průběhu scénáře, více voleb pro Overlorda), ale je možné že se to s dalšíma kampaněma zlepšilo, zkoušeli jsme takto jen základ a nějaké Lieutenant packy. Pak už se přešlo na appku a k tomuto jsme se zatím nevrátili :)
Gloomhaven jsem měl taky a šel právě na ten bazar, ač to tedy bylo ve skupině tak, že 2 by ještě pokračovali a dva jsme z toho už byli trochu otrávení (já teda hodně), po cca 10-13 scénářích jsem měl pocit, že děláme pořád dokola to samé, jak tu někdo psal.. otevřít místnost, co nejrychleji pobít, otevřít další, pobít atd..
To mi opravdu ten Descent přijde nápaditější, ale hlavně když to ovládá člověk, tak o dost reálnější a i appka je "chytřejší" než enemy v Gloomhavenu kteří vždy šli na nejbližšího a jsou hrozně předvídatelní.. a když už se někdy v Descentu dostáváme k úkolům typu vybij vše na mapě, tak je to daleko rychlejší a akčnější než Gloomhaven, kde každý fakt přemýšlí co a jak nejlíp zahrát...
Descent je v tomto o dost jednodušší, ale zároveň pořád člověk musí přemýšlet a domlouvat se s ostatními kam se postavit, na koho zaútočit, jestli použít nějaký skill atp..
A taky mi přijde jednodušší na naučení.. Spousty nováčků a i lidí co nikdy nic pořádně nehráli jsem během 10-15 minut naučil hru a hned je to chytlo a chtěli hrát dál (stačilo postavit mapu, říct jim co můžou dělat s postavou a už se jelo, stačí když pravidla pořádně zná jeden hráč a trošku jim během toho pomáhá když je potřeba a po první mapě už jsou všichni jako doma :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
SIMILO BOARD GAMES 2024 ESSEN PROMO
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 7 dnů