Deep Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–6
Doporučený věk: od 16 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Sci-fi, Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: undefined
Vydavatelé: Diemension Games
Autoři: Chauncey
Roger Ho
Rok vydání: 2018
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Vyslali nás do nějaké podmořské těžební stanice. Něco se tam stalo. Nikdo neví co. Poslední zpráva, kterou personál odeslal, hovořila o nálezu jistého artefaktu. Nějaké podivné koule. Dorazili jsme na místo a dveře přechodové komory se otevřely. Už první pohled do útrob vstupní místnosti napovídal, že tu není všechno v pořádku. Světla jen mihotavě problikávala a z pravé stěny sršel gejzír jisker. Pocházel z motoru vodotěsné přepážky, který právě dokončoval jeden ze svých marných pokusů o uzavření. Poškození vlastních dveří bylo velké a přepážka při pohybu vydávala strašlivé vrzavé zvuky. Okno do protější sekce napovídalo, že je celá zatopená. Nejspíš došlo k poškození vnějšího pláště stanice. V jednu chvíli se zdálo, jako by se za oknem něco pohnulo. Musela to ale být jen hra stínů z poškozeného osvětlení. Na druhé straně okna nemohl být nikdo živý. Když se za námi automaticky uzavřela přechodová komora do miniponorky, vyrovnání tlaku způsobilo zavrzání celé konstrukce stanice. Celé to místo vyzařovalo znepokojivou atmosféru. Instinktivně jsem sáhl po zbrani a pro jistotu ji důkladně překontroloval. Zásobník seděl na místě, závěr natažený, pojistka zajištěná. Když jsem si upravoval popruh, abych měl pušku co nejlépe připravenou, ozvala se hlasitá kovová rána. Jako by někdo praštil lokomotivou o vrata protiatomového krytu. Kov na kov. Něco bylo za jednou z překážek. Snažilo se to dostat dovnitř. Snažilo se nás to zabít!

Deep Madness je silně atmosférická a Lovecraftovými horory inspirovaná kooperativní hra, která zavede skupinu vyšetřovatelů do podmořské těžební stanice Kadath, v níž se usídlilo prastaré zlo. 

Vyšetřovatelé se jako tým snaží pokořit jeden z osmi scénářů a zvítězit tak nad zlem, které stanici ovládá. Scénáře příběhově navazují a staví před hráče nejen pestrou plejádu hrůzostrašných monster, ale také je nutí postavit se strachu z utonutí, nebo šílenství. Jak už to v Lovecraftovském universu bývá, mnohdy je cesta za udržením zdravého rozumu obtížnější, než snaha nezemřít srtašlivou smrtí. 

Příprava hry:

Hráči si zvolí scénář a podle jeho instrukcí sestaví z mapových dílků těžební stanici, ve které rozmístí všechny scénářem dané komponenty jako jsou místa zrození nestvůr, nebo místa se scénářovými úkoly. Karta scénáře také určí, které místnosti budou zatopené a které ne. Dále se připraví balíček místností, který při hře určuje, které místnosti se stávají „pohlcené temnotou“ (devoured). 
Hráči si poté vyberou své vyšetřovatele, vezmou si své přehledové karty a zamíchají balíček malých karet vyšetřovatelů. Ty pak v náhodně rozložené řadě určují jejich pořadí ve hře. Každý hráč si také vezme jedno počítadlo utopení.

Z balíčku nestvůr se vyberou ty, které jsou scénářem určené, a jejich karty se položí pod řadu karet vyšetřovatelů. Na prvního vyšetřovatele se položí žeton aktivity, který určuje hráče na tahu. Hráčí se v tahu střídají s nestvůrami podle rozložení karet a hrají na střídačku (hráč -> nestvůra -> hráč -> nestvůra ->...).

Nakonec se připraví všechny balíčky karet, jako jsou zásobníky nestvůr, balíček hledání, balíčky karet šílenství a vědomí, karty místností a tak dále.

Průběh hry:

Hra se skládá z několika fází:

  1. Fáze pohlcení (devour phase) - Žeton pohlcení se posune o jedno políčko na počítadle přehledové karty scénáře. Posunutí žetonu má za následek různé akce, jako například otočení místnosti na stranu pohlcení, objevení nestvůr, nebo třeba speciální akce, které se liší v jednotlivých scénářích.
  2. Fáze objevení nestvůr (spawn phase) - V pohlcených místnostech se objeví nestvůry. Jejich druh určuje líznutí karty nestrvůr. Jejich počet určuje scénář. Jejich umístění určuje balíček karet pohlcených místností.
  3. Fáze akcí (activation phase) - Ve této fázi postupně hráči a nestvůry provádějí své akce. Zatímco akce nestvůr jsou pevně dané kartou nestvůry, hráči mohou volit až 3 akce z následujícího seznamu:
    • Pohyb
    • Hledání (lze použít jen jednou za kolo)
    • Obchod s jiným hráčem
    • Obnovení příčetnosti
    • Otevření, zavření, nebo opravení vodotěsné přepážky
    • Akce předmětů
    • Útok
    Jakmile své akce dokončí každý hráč a každá skupina nestvůr, končí fáze akcí.
  4. Fáze obnovení (refresh phase) - Vyřeší se všechny efekty „na konci kola“, připraví se všechny vyčerpané předměty vyšetřovatelů a změní se pořadí tahu hráčů tak, že se první vyšetřovatel přesune na poslední místo, druhý se posune na místo prvního a tak dále.

Konec hry:

Každý scénář má podmínky vítězství a prohry. Hráči vyhrají například poté, co se jim podaří splnit všechny scénářové úkoly, které jim přehledová karta scénáře do prostoru stanice rozmístí. Prohrají například, když zemře vyšetřovatel nesoucí scénářovou kartu.

Autor: Bartyx

Rozšíření hry (4)

Deep Madness - Endless Nightmares (2018)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Deep Madness - Rise of Dagon (2018)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Deep Madness - The Oracle's Betrayal (2018)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Deep Madness: Uncounted Horrors (2018)

Popis ještě nebyl vložen.

rozšíření 1 - 6 hráčů

Celkové hodnocení: oooooooooo (hodnoceno 0x)

Vybíráme z Bazaru

Виноделие. Полное издание (База + Тоскана).
Виноделие. Полное издание (База + Тоскана).
Akt. cena: 1700 Kč
Končí za: 13 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas