Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 7 let |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Zvířátka |
Herní kategorie: | kooperativní, dětská hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Dino Toys |
Autoři: | Vlaada Chvátil |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Čtyřlístek se strojem času přistál na mýtině uprostřed hustého lesa. Po dětech jakoby se slehla zem, jen z dálky se ozývá řinčení zbraní, křik a psí štěkot. „To by nám ještě scházelo, aby je odvedli do zajetí,“ povídá Myšpulín. „Asi nám nezbude než se rozdělit a zkusit je najít. Sejdeme se co nejdříve zpět u stroje času.“
Čtyřlístek a stroj času je kooperativní hra, v níž se Čtyřlístek vypravil se strojem času do minulosti, aby zachránil dvě děti, které se sem nedopatřením dostaly. Každý hráč hraje za jednu z postav Čtyřlístku (Myšpulína, Fifinku, Pinďu nebo Bobíka) a každá z těchto postav má zvláštní schopnost, kterou může během hry používat. Úkolem hráčů je zachránit z hradního vězení dvě děti, přivést je zpátky do stroje času a stroj nastartovat. Po herní ploše se kromě nich pohybují i dvě armády směrem ke stroji času, takže Čtyřlístek musí splnit úkol dříve, než se tam některá z armád dostane. Hráči se figurkami pohybují po herní ploše po vyznačených cestách. Cestou se musí vypořádat s různými překážkami: musí se například dostat přes řeku, otevřít zamčené hradní dveře a na každém kroku číhají různí nepřátelé. Je zcela na domluvě hráčů, kdo kudy půjde, a kdo půjde splnit jakou část úkolu. Ve všech fázích hry si hráči mohou pomáhat a radit.
Žetony dveří, vojáků, vězení, truhlic s pokladem a zámků se rozloží na herní plochu podle návodu. Z dřevěných hranolů se postaví dva zátarasy a jeden most. Figurky armád a postav z Čtyřlístku se upevní do plastových stojánků a postaví na určená místa. Žetony s lupou se rozestaví lupou nahoru do čtverce o rozměrech 5×5 poblíž herního plánu. Ze zamíchaných karet postupu se vytvoří dobírací balíček lícem dolů. Hráči si vyberou postavu, za kterou budou hrát, a vezmou si k sobě kartu s informací o zvláštní schopnosti této postavy
Každý tah začíná otočením karty z dobíracího balíčku. Karta je rozdělena na 3 části a určuje, jaké akce se mají v tom tahu provést. Provádějí se vždy v tomto pořadí:
Na konci tahu hráč odhodí kartu na odhazovací balíček.
Pokud hráč cestou narazí na nepřátele, dveře, zátaras, chybějící most nebo zámek truhly s pokladem, může (někdy i musí) se pokusit vyřešit situaci a v pohybu už dál nepokračuje. Nepřátele je potřeba uplatit, dveře a zámky otevřít klíčem, zátaras zbořit a most postavit. K řešení hráč využívá předměty na žetonech s lupou, proto si při otáčení musí pamatovat, kde co najde. Musí například vědět, kde najde klíč správné barvy a tvaru, nářadí na stavbu mostu nebo úplatek pro nepřítele. Pokud je hráč v řešení neúspěšný, může se o to pokusit znovu v dalším tahu, v případě nepřátel dostává navíc žeton motanice a jedno kolo nehraje. Někteří vojáci nebo dveře hlídají vězení. Vězení jsou celkem tři a ve dvou z nich jsou děti, které musí čtyřlístek vysvobodit. Ve třetím vězení je člověk, kterého mohou dobrovolně zachránit také. Nakonec musí hráči najít ještě tři žetony s pákami, aby mohli odletět. To všechno musí stihnout dříve, než se ke stroji dostane některá z armád. Pohyb armád lze zpomalit tak, že jim některý hráč zboří most nebo postaví zátaras na jejich cestě.
Pokud se všichni hráči s dvěma zachráněnými dětmi dostanou zpátky do stroje času a nastartují ho pomocí tří pák dříve, než se ke stroji dostane červená nebo modrá armáda, Čtyřlístek vyhrál. Pokud některá z armád během hry vstoupí na příslušné barevné pole u stroje času, Čtyřlístek prohrál.
Autor: Gelsomina
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
War of the Ring (second edition): The Fate of Ereb
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 4 dny