Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min (reálná data) |
Herní svět: | 2. světová válka |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Fox in the Box Academy Games Banana Games Ediciones MasQueOca |
Autoři: | Gunter Eickert Uwe Eickert |
Rok vydání: | 2019 |
Dostupnost: | 11 obchodů (cca 1512–1750 CZK) |
Sdílej: |
Posádka německého Pantheru, nejpokročilejšího bitevního tanku 2. světové války, už pět dní téměř nepřetržitě bojovala a zoufale toužila po odpočinku. Namísto toho bylo předsunutým složkám 1. tankové divize SS Leibstandarte Adolf Hitler nařízeno shromáždit se podél cesty do Prochorovky. Toto malé město v rozlehlé ruské stepi poblíž Kurska se později stalo místem nejznámějšího tankového souboje v historii. To však posádka Pantheru nevěděla a ani ji to nezajímalo. Toužili jen přežít a vybojovat nadvládu nad veledůležitým výběžkem fronty – tzv. Kurským obloukem. Při příblížení se k Prochorovce se německé tanky dostaly do střetu s neproniknutelnou sovětskou obranou podporovanou masivní dělostřeleckou palbou. Všude jen stěna olova... A pak od velitele tanku přišel rozkaz: „Jeď jako o život, to je naše jediná naděje!“
Conflict of Heroes: Storms of Steel – Kursk 1943 („Bouře oceli“) je taktická válečná hra ze série Conflict of Heroes, která je určena pro 2–4 hráče s možností rozšíření některých misí až pro 8 hráčů. Každý hráč se staví do role velitele německých nebo sovětských jednotek na Východní frontě 2. světové války. děj se odehrává v krátkém období v rozmezí asi jednoho týdne v červenci 1943. V každé misi proti sobě stojí velitelé se svými jednotkami na úrovni čet a rot a jejich úkolem je nejen zničit svého protivníka, ale navíc během toho splnit i mnohem důležitější úkoly, na nichž závisí úspěch celého tažení.
Příprava hry:
Hráči nejdříve připraví bojiště, jež je tvořeno jednou ze 4 map či více spojených a různě kombinovaných map a dalších překryvů (vesnice, řeky, kopce, atd.), které variabilitu bojiště nadále rozšiřují. Kromě toho jsou připraveny i herní karty (bitevní karty, karty zbraní a karty veteránů), stupnice vítězných bodů, stupnice ukazatele kol a stupnice akčních bodů velení (ABV) každého velitele. Především si ale oba velitelé přichystají své jednotky, jež jsou pro danou misi k dispozici, a podle instrukcí je umístí na mapu, či si je nechají připravené stranou jako posily. Pro hru si lze vybrat ze 16 různě komplexních a různě náročných misí a k dispozici je i jedna bonusová mise, která však není obsažena v balení hry, ale je volně ke stažení na stránkách vydavatele.
Průběh hry:
Hra má velice jednoduchý a přímočarý průběh. Každá mise se skládá z několika kol (většinou 5) a každé kolo se skládá ze střídajících se tahů všech hráčů. Každý hráč může ve svém tahu provést jen jednu akci. V jednom kole je přitom možné provést libovolný počet tahů. Kolo je ukončeno až tehdy, kdy po sobě všichni hráči pasují.
Středobodem celé hry jsou akce, což jsou činnosti, které může vykonávat každá vojenská jednotka. Ve hře je několik standardních akcí (útok, přesun, vyčkávání, zahrání akční karty, konsolidace, pasování), které ovšem existují ve velkém množství variant, jež jsou jakýmisi jejich složitějšími alternativami (např. skupinový útok, skrytý přesun, otočení na místě, budování barikády, naložení jednotky na vozidlo apod.). Každá akce má svou cenu vyjádřenou v akčních bodech (AB). Po vykonání akce jednotka musí provést hod desetistěnnou kostkou na kontrolu vyčerpání, jenž určí, zda právě vykonaná akce jednotku vyčerpala, či nikoliv. Pokud je jednotka vyčerpaná, není v daném kole schopná provádět další akce (s určitými výjimkami).
Každou akci ovlivňuje velké množství modifikátorů, z nichž většina souvisí s mapou a prostředím, v jakém se jednotka nachází. Na mapě existuje 6 druhů terénu s dalšími 8 prvky, jež se v daných druzích terénů mohou vyskytovat, a to včetně vodních ploch, převýšení terénu, budov, protitankových příkopů, porostu a podobně. Dalšími modifikátory jsou (zejména v boji) například vzájemná vzdálenost bojujících jednotek, jejich směrová orientace, přítomnost dalších jednotek či druh použité munice, a to včetně vysoce výbušné munice, plamenometu nebo dýmové munice. V neposlední řadě do hry mohou vstoupit i různé druhy opevnění a zátarasů, jako jsou například bunkry, palebná postavení, zákopy, ostnaté dráty, zátarasy nebo miny.
Cestou k vítězství je získávání vítězných bodů (VB). Ty je možné získat ničením jednotek soupeře a také plněním dalších úkolů stanovených jedntolivými misemi.
Konec hry:
Každý velitel provede jednu akci, po které následuje tah jeho soupeře. Tahy jsou prováděny tak dlouho, dokud velitelé nepasují, nebo nejsou k pasování donuceni vyčerpanými jednotkami. Poté je zahájeno další kolo, do něhož všechny jednotky vstupují odpočaté a celý cyklus se opakuje, dokud neproběhne stanovený počet kol. Na konci posledního kolo určí vítěze hry vyšší počet vítězných bodů, přičemž není možné dosáhnout remízy.
Autor: Wopat
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: Versailles 1919
Akt. cena: 2200
Končí za: 1 den
Stellar Horizons - nehraná
Akt. cena: 2800 Kč
Končí za: 4 dny