Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Dávnověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, intriky, logická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Rio Grande Games Venice Connection Winning Moves |
Autoři: | Leo Colovini |
Rok vydání: | 2002 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Zapomeňte na hry s kartami. Clans Vás přemístí do pradávné historie, kdy naši vzdálení předkové začali zjišťovat, že je pro ně výhodné sdružovat se z osamělých tlup do malých vesniček.
Cílem hry Clans je vytváření osamocených vesniček, za které se získávají body. Nejprve se na hrací plochu rozmístí barevné chýše, do každého políčka jedna. Každý z hráčů si tajně vylosuje barvu chýší, za kterou hraje. Barva se odhalí ostatním až po ukončení hry.
Vesničky se tvoří přemisťováním chýší. Tahy jsou jednoduché, každý hráč přesune všechny chýše z jednoho políčka na sousední pole, kde musí stát alespoň jedna chýše libovolné barvy. Tím tah končí a pokračuje další hráč. Jednou opuštěné políčko již nelze znovu osídlit. Jakmile vesnička již nesousedí s žádnou další chýší, dojde k jejímu vyhodnocení a odstranění ze hry.
Hráč, který vesničku uzavřel, si bere jako bonus 1 bod do závěrečného počítání. Všichni hráči, kteří měli ve vesničce alespoň 1 chýši dostanou tolik bodů, kolik chýší ve vsi bylo. Ale pozor, pokud je ve vesnici všech 5 barev, tak dojde k hádce a všichni, kdo tam měli jen jedinou chýši, vypadávají. Teprve potom se vesnice hodnotí a bodují se jenom zbývající chýše.
Hra je rozdělena do 5 epoch, které končí uzavřením určeného počtu vesnic (4-3-2-2-1). V každé epoše hry (kromě závěrečné) jsou navíc určeny ještě příznivé a nepříznivé povrchy pro stavbu vesnic. Vesnice postavená na příznivém povrchu dává dvojnásobek bodů. Zato vesnice postavená na nepříznivém území žádné body nedává. Na mapě jsou celkem 4 typy povrchů, les, louka, pole a kamenitá krajina. Pátým typem krajiny je voda, kde se chýše nestaví.
Příznivé a nepříznivé povrchy vnáší do taktiky zajímavý prvek, kdy můžete posunem celé vesnice na vedlejší políčko s nepříznivým povrchem vyautovat soupeře ve vesnici, do níž se vám nepovedlo propracovat. Takže všichni vlastně ztratí své chýše ve vesnici a nezískají ani bodík. Zato vy získáte alespoň jeden za uzavření vesnice. Na druhou stranu tímto tahem naznačíte, za kterou barvu asi hrajete.
Hra končí buď vyprázdněním desky anebo uzavřením dvanácté vesnice. Hráči ukáží svou barvu a připočítají si bonusové bodíky.
Autor: husak
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Ancient Knowledge (ENG) + promo karty
Akt. cena: 750 Kč
Končí za: 1 den