Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | The City of Games |
Autoři: | Frank West |
Rok vydání: | 2018 |
Dostupnost: | 2 obchody (cca 1699–1949 CZK) |
Sdílej: |
Tento svět býval kdysi zahradou plnou života, kde všechny národy žily v harmonii. To ovšem bylo před tím než přišel Vesh. Svět, jaký jsme ho znali, byl ztracen a zbývá již jen poslední svobodné město. Jen to nejstarší město na světě odolalo útokům Veshových armád a stalo se útočištěm nás všech, kteří ještě neztratili naději. A právě teď přišel čas vrátit úder.
Ve hře The City of Kings hráči přestavují skupinu hrdinů různých národů světa ovládaného tyranem jménem Vesh. Každý hráč představuje jednoho z hrdinů, který si v průběhu jednotlivých dobrodružství vylepšuje vlastnosti (útok, obrana, pohyb,...) a získává další schopnosti. Jedná se o plně kooperační hru, ve které se hráči snaží splnit úkol daného scénáře ve stanoveném počtu kol. Hra nabízí dvě varianty:
Příprava hry:
Každý hráč si vybere jednoho z hrdinů, za kterého bude hrát, a vezme si desku hrdiny. Ta je rozdělena na několik částí, (atributy, schopnosti, akce, obrázek hrdiny, jeho jméno a nápověda k průběhu kola hráče). Každý hráč dostané také sadu kostiček/žetonů jedné barvy, kterými zaznamená hodnotu svých atributů, značí jimi získané schopnosti a má k dispozici i žetony pro provádění akcí. K tomu jsou přibaleny v odpovídající barvě ještě dva žetony dělníků.
Dále se vybere scénář, který se bude hrát, a od něj se bude odvíjet příprava většiny dalších komponent: karta scénáře (určí některé startovní parametry, např. počíteční hodnoty naděje a morálky), náhodně rozložené mapové díly (rozděleny na zelené a červené), či např. přítomnost nepřítele na některém mapovém dílu. Ve spodní části karty scénáře je také uvedena počáteční pozice hrdinů a jejich dělníků a cíl, který je třeba splnit k úspěšnému ukončení vybraného scénáře.
Na dosah se umístí i žetony surovin, desky nepřátel, karty obchodu, vedlejších úkolů a vylepšení a dále 3 barevné pytlíky (zelený, žlutý a červený). Pytlíky obsahují žetony schopností nepřátel, které jsou náhodně losovány. Jeden z hráčů by se také měl ujmout posunu otočného ukazatele času, který jednak určuje, kolik kol hráčům zbývá, ale může určovat i další efekty ovlivňující hru.
Průběh hry:
Hráči určí mezi sebou začínajícího hráče a následně provádí své tahy v pořadí po směru hodinových ručiček. Po odehrání všech hráčů končí herní kolo. Na začátku kola se nejprve provedou dva kroky:
Následují tahy hráčů v pořadí od prvního. I tah se skládá z několika kroků:
Poté, co hráč provede své akce (nemusí jich provést plný počet), jeho tah končí a začíná hrát další hráč.
Několik obecných principů:
Získávání surovin a jejich využití: Pokud dělník získá během své akce nějaké suroviny, není je možné využít ihned. Namísto toho jsou umístěny na dělníka a ten se s nimi musí nejprve vrátit do města, kde se uloží do skladu. Od té chvíle jsou dostupné pro všechny hráče.
Nepřátelé a boj: Pokud hráč odkryje během svého tahu nového nepřítele, ten je k němu přiřazen. Na mapu se umístí žeton nepřítele a hráč si vezme stejně označenou tabulku. K té přiřadí aktuální žeton s atributy nepřítele. Tyto žetony jsou označeny čísly 1 – 30 a tahají se postupně. Obecně platí, že každý nový nepřítel je silnější než, ten předchozí. Na žetonu je určen počet životů nepřítele, síla jeho útoku, případné další atributy a také barevné symboly. Podle těch jsou z adekvátních pytlíků (zelený, žlutý, červený) taženy náhodné schopnosti. Ty upravují chování nepřátel. Např. přidávají nepříteli pohyb, metají po hráčích ohnivé koule, atd.
Získ zkušeností, vylepšování schopností a atributů: Základním způsobem zisku zkušeností je porážení nepřátel (počet získaných zkušeností je uveden na žetonu nepřítele). Pokud ukazatel získaných zkušeností přeročí na stupnici symbol atributu nebo schopnosti, mohou si všichni hráči vylepšit atribut nebo přidat schopnost. Dojde tak k vylepšení všech hráčů zároveň. Hra neurčuje, jaký atribut/schopnost si má který hráč vylepšit a vždy je rozhodnutí hráče, jak získané vylepšení využije.
Smrt hrdiny: Pokud je některému hráči zabit hrdina, hra pro něj nekončí. Hrdina se okamžitě vrací na pole města a hráčův tah pokračuje. Nicméně hráči přijdou o jeden bod morálky. Počet bodů morálky je dán scénářem a pokud je hodnota morálky snížena na 0 hráči prohráli. Dělník nemůže být zabit.
Konec hry:
Hráči zvítězí, pokud se jim povede mít splněné podmínky pro vítězství na začátku nového kola. Pokud kdykoliv v průběhu hry klesne naděje nebo morálka na 0, hráči prohráli.
Autor: Azz
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
RobotiCS-nové nerozbalené
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 17 hodin