Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–6 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 30 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Encore Hobby Japan SharpSharkGames SPI (Simulations Publications Inc.) |
Autoři: | Eric Lee Smith |
Rok vydání: | 1980 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Citadel of Blood je jednou z prvních her fantasy subžánru tzv. dungeon crawl. Ve zkratce: parta dobrodruhů prozkoumává podzemí, zabíjí na co příjde, pobere na co příjde a když se poštěstí splní nějaký ten úkol.
Úkolem v této hře je najít a porazit Bezejmeného (resp. zničit Černá Vrata).
V Citadel of Blood si můžeme vybrat z 23 předdefinovaných postav a 9 učnů (3 lidé, 3 trpaslící a 3 elfi). Postavy jsou různě silné, ovládají různé zbraně a/nebo kouzla a dle rasy mají zvláštní schopnost (pasti, vyjednávání a Černá Vrata). Družina může mít maximálně šest psotav (doporučuje se losovat tři předdefinované a doplnit o tři učně).
Hra se skládá s fází pohybu po podzemí a fázi boje (pokud ve fázi pohybu družina natrefí a na nestvůru a zvolí si boj nebo je k němu přinucena).
Podzemí se vytváří losovaním dílku chodeb a komnat. Hrací plán se tedy skládá za hry a každá hra je tak jiná. Při vstupu do nové komnaty se hodem kostkou určí, zda-li vchod není vybaven pastí. Některé komnaty jsou prázdné v jiných jsou pasti, schodiště, obrazy, fontány.... Tedy prázdné co se týče výbavy. Při vstupu na dílek (tj. jak komnata tak chodba) podzemí se hodem kostkou určí zda-li nemá nějaké stálé nebo kočovné obyvatele (upíry, zlovlky, zombíky, černokněžníky, démony, hydry, vrky, gargoyle, kostlivce apod.). S ními lze vyjednávat nebo bojovat. Za zabité potvory jsou zkušenostní body. Po některých výsledcích vyjednávání a po zabitých nestvůrách zůstávají poklady (magické předměty, zlato a drahokamy).
Klíčovými lokacemi ve hře jsou komnaty se zrcady a schodiště. V komnatě se zrcadlem se hráči doví, na které úrovni podzemí (můžou být až tři - a na každé další jsou nestvůry silnější, ale taky bohatší) se nachází Černá Vrata a na patřičné úrovni pak jak daleko (kolik nových dílků) od aktuálního zrcadla jsou. V jiných lokacích na družinu čekají různě příjemná či nepříjemná setkání nebo nálezy.
Nestvůr je opravdu spousta. Mají různé charakteristiky, některé mají zbraně, jiné kouzlí, zůstavají po nich různé bohaté poklady atd. Družina bojuje ve dvou řadách po třech a nestvůry dle jejích počtu v násobku řád po třech.
Fáze boje je rozkrokována na:
První řada bojuje na blízko, druhá na dálku nebo kouzlí. Bojuje se pokud na obou stranách někdo stojí.
Hra končí poražením Bezejmeného (resp. zničením Černých Vrat). Bezejmený se může náhodně objevit při prozkoumávání podzemí (obdobně jako jakákoliv jiná nestvůra), ale definitivně poražen je až po zničení Černých Vrat. Černá Vrata krom Bezejmeného a případné nadílky vylosovaných nestvůr při vstupu do lokace chrání i partička démonů a samy o sobě útoči kouzly. Po zabití Bezejmeného démoni mizí a Vrata tratí schopnost kouzlit. Následně se postava se schopností Černá Vrata může pokusit hodem kostkou Vrata zničit.
Ve hře jsou i prvky RPG. Postavy si za zlato a zkušenost můžou navýšit některou ze svých charakteristik. Zajímavůstkou je stárnutí postav. Navýšení charakteristiky je možné po návratu z podzemí 'do vesnice' a po každém takovém návratu 'stojí' navýšení o něco více zlata a zkušeností. Ve vesnici případně lze i doplnit řady o čerstvé postavy.
Citadel of Blood je v podstatě tématickým redesingem hry DeathMaze, ke které přidává již hotové hrdiny (na místo archetypálních: zloděj, mág....), system magie řídící se vlivy třech sluncí a zápletku boje s Bezejmeným - vše z wargame Swords & Sorcerery.
O něco nám bližší (geograficky) je pak redesign (někdo by řekl pirátská kopie) Labirynt Śmierci. Zřejmě jediným rozdílem je překlad a zpolštění jmen postav. Black Gates (Černá Vrata) je i název zatím posledního (teď už opravdu) redesignu rovněž polské provenience (http://sharpsharkgames.blogspot.com/2010/05/black-gates.html). Měl by přinést novou grafiku, přehlednější systém postav, nestvůr a kouzel (vše na kartičkách místo v tabulce) a část hodů kostkou nahradí karty.
Autor: ndru
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: Versailles 1919
Akt. cena: 2200
Končí za: 1 den
Zeměplocha: Ankh-Morpork CZ
Akt. cena: 5000 Kč
Končí za: 2 dny