Cavern Tavern - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–6
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Final Frontier Games
Autoři: Vojkan Krstevski
Rok vydání: 2017
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Hej ty tam, poběž sem s tím pivem! A vezmi mi rovnou i dvě číše vína a honem, honem - nebudu tu čekat věčně! Mám žízeň jako trám!

Ve hře Cavern Tavern hráči představují číšníky ve slavné Nastyho hospodě - nálevně umístěné ve starých vytěžených dolech. Schází se tu rozličná parta hostů - od obyčejných lidí, přes elfy až k zuřivě netrpělivým trollům. Úkolem hráčů je obsloužit co nejvíce hostů v co nejkratším čase a za přinesené nápoje získat vítězné body. Každá objednávka se skládá z rozdílných nápojů a ingrediencí.


Příprava hry:

Na začátku hry si každý hráč vybere jednu postavu, za kterou bude hrát. Každá postava má unikátní schopnost, kterou může použít dvakrát za celou hru. Dále dostane 4 kostky, které použije k získání počátečních ingrediencí a dále s nimi hraje po zbytek hry. Následně si vybere tajný úkol, který mu na konci hry (a naplnění jeho podmínek) dává další vítězné body. Tento úkol zůstává po celou dobu hry skryt před ostatními spoluhráči. Do lokálu se pak umístí prvních šest hostů, hodiny se nastaví na 22:00 a šichta může začít.


Průběh hry:

Hra trvá deset kol. Na začátku každého kola musí mít každý hráč před sebou jednoho zákazníka, kterého obsluhuje. Vezme si ho z nabídky hostů, které jsou k dispozici v lokálu. Host před hráčem zůstává tak dlouho, dokud nesplní jeho objednávku, nebo host naštvaně neodejde, protože splnění trvá příliš dlouho. Objednávku hráč splní tak, že sežene všechny potřebné nápoje a ingredience.

Základním mechanismem celé hry je umísťování kostek na příslušná pole. Každé kolo začíná hozením 4 kostek, které hráč vlastní. S hozenými hodnotami si hráč musí vystačit po celé jedno kolo. Hráč s nejméně vítěznými body navíc získává bílou kostku, takže má kostek 5. Hozená hodnota určuje, jaká pole může hráč použít - hodnoty musí vždy přesně odpovídat hodnotě pole vyobrazené na desce. Pole jsou tato:

  • Sklep: Hlavní zdroj ingrediencí. Jedna hodnota umožní jít do patřičné časti sklepa, kde se nachází dvě různé ingredience, ze kterých si hráč jednu vybere. Počet míst, kam je možné umístit kostku, je omezen (jejich množství záleží na počtu hráčů).
  • Kuchyň: V kuchyni je možné plnit další úkoly (zde již hráč potřebuje použít více než jednu kostku). Za odměnu získá jednu ingredienci, vítězné body a navíc postupuje na stupnici reputace pro kuchyni (čím více postoupí, tím více získává bodů za plnění úkolů v kuchyni a v pozdější fázi je zvýhodněn i na úpravou hodnot na hozených kostkách).
  • Úklid: Platí zde stejná pravidla jako v kuchyni s výjimkou toho, že hráč postupuje v reputaci úklidu.
  • Čarodějova dílna: Zde si hráči mohou vybrat z několika akcí (výměna hosta, zisk karty předmětu, zisk magického lektvaru, který mohou použít místo libovolné ingredience a k tomu i jednu kartu předmětu), které požadují různý počet kostek.
  • Nastyho kancelář: Zde je čas na pomluvy. Každý hráč může za jednu kostku vylepšit svoji reputaci a poškodit druhého hráče. Čím více je hráč pomlouván, tím více ztrácí na konci hry vítězných bodů. Navíc si při zvýšení úrovně pomluv hráč až třikrát za hru vytáhne kartu pomluv, kde mu Nasty dává nějaký nepříjemný úkol, který musí splnit dříve, než bude pokračovat v plnění objednávek hostů.

Hráči se v umisťování kostek střídají. Jakmile hráč nemůže umístit žádnou kostku, kolo pro něj končí a pokračují zbylí hráči, kteří kostky ještě umísťovat mohou.

Kolo končí po umístění kostek všech hráčů na volná pole na hrací desce. Všichni hráči, kteří neuzavřeli objednávku, ztrácí jeden bod na poli Nastyho reputace (pomluvy). Navíc se s každým kolem, po které zůstává objednávka otevřena, snižuje počet vítězných bodů, které dostanou hráči za splnění objednávky. Kostky se vrací ke svým hráčů, hodiny se posunou o dvacet minut kupředu a začíná další kolo.


Konec hry:

Hra končí po desátém kole. Poté jsou vyhodnoceny tajné úkoly a získané body připočteny k doposavad získaným vítězným bodům. Za každou Nastyho kartu pomluv si hráč odečte 10 vítězných bodů. Hráč s nejvyšším počtem vítězných bodů se stává vítězem.

Autor: martinsun

Vybíráme z Bazaru

Memoir 44
Memoir 44
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 16 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas