Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 90 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Paul Dennen |
Rok vydání: | 2022 |
Dostupnost: | 15 obchodů (cca 1489–1562 CZK) |
Sdílej: |
Břink! V katakombách je po hře Břink! Ve vesmíru dalším titulem navazujícím na původní hru Břink! Velká podzemní loupež. Základní princip a část herních mechanik jsou převzaty z původní hry: opět se tedy jedná o deck-building, v němž se hráči stávají lupiči, kteří se snaží zmocnit se cenného artefaktu, nenadělat přitom příliš hluku, který by probudil draka, a vrátit se s ním do bezpečí. Některé prvky jsou však pozměněny (především herní plán nahrazený dílky podzemí, postupně objevovanými během hry) nebo zcela nové (duchové, vězni nebo některé lokace, např. portály). Hráč, který během hry získá nejvíce vítězných bodů, aniž by zůstal omráčený v hlubinách podzemí, se stane nejlepším lupičem v kraji a vítězem hry.
Hráči připraví na dosah všech desku Břink!, obsahující ukazatele zdraví hráčů a dračího hněvu, na jehož startovní pole (určené počtem hráčů) umístí figurku draka. Doprostřed stolu umístí výchozí dílek, na nějž hráči umístí opičí sošky, žetony mistra lupiče a svoji figurku, a vedle desky Břink! sloupeček dalších dílků podzemí, v němž přijdou navrch čtyři fialové (tj. bezpečné) a pod ně všechny modré dílky (tj. hlubiny podzemí). Artefakty a malé a velké poklady, které se v původní hře rozmisťovaly na herní plán, hráči nachystají poblíž do zásoby, stejně jako vězně, zlaťáky, paklíče a bílé krychličky duchů. Dále hráči připraví desku krámku s žetony zboží a nabídku karet ‒ karty zálohy roztřídí dle druhu, z ostatních karet utvoří balíček podzemí lícem dolů a vyloží z něj nabídku šesti karet. Do látkového pytlíku vloží všechny černé krychličky hluku. Nakonec si každý hráč vezme tři paklíče, základní balíček 10 karet (pět z nich si vezme na ruku a ze zbylých utvoří svůj dobírací balíček) a krychličky hluku ve své barvě, z nichž určitý počet (v závislosti na pořadí hráčů) umístí na pole „Břink!“ na desce.
Hráči se střídají v tazích; v každém z nich hráč zahraje všechny své karty v ruce a poté může provést jejich efekty a využít jimi poskytované zdroje pro zisk nové karty nebo použití předmětu v nabídce, pro souboj s nestvůrou nebo pro pohyb po herním plánu ‒ pokud přitom hráč vykročí za hranice objevené oblasti podzemí, přiloží vrchní dílek podzemí ze sloupečku a přesune se na něj. Některé karty hráči přikazují umístit určitý počet krychliček své barvy na pole „Břink!“ (bílé krychličky duchů se sem umisťují, je-li odhalen dílek podzemí s vyobrazením ducha).
Lokace na dílcích podzemí, na něž hráčova figurka vstoupí, umožňují např.:
Artefakty, opičí sošky, malé a velké poklady, zboží a vězni přinášejí vítězné body nebo jednorázové či trvalé efekty či schopnosti; navíc bez artefaktu nelze podzemí opustit.
Na konci tahu si hráč dobere nových pět karet a doplní centrální nabídku. Pokud přitom odhalí alespoň jednu kartu s ikonou dračího útoku, hráči vsypou všechny krychličky z pole „Břink!“ do látkového pytlíku a vylosují z něj tolik krychliček, kolik je uvedeno na poli na stupnici dračího hněvu, na němž se nachází dračí figurka (ta se posune vždy, když některý hráč získá artefakt). Za každou krychličku své barvy hráč utrpí jedno zraněníz za černé krychličky se neudělí žádné, za bílé krychličky duchů utrpí po jednom zranění všichni hráči (navíc se tyto krychličky na rozdíl od ostatních vracejí zpět na pole „Břink!“). Dračí útok taktéž proběhne pokaždé, když přijde na tah hráč, který buďto opustil s ukořistěným artefaktem podzemí, tj. vrátil se na startovní dílek, nebo ztratil vědomí, tj. přišel o veškeré své zdraví. (V obou případech se již hráč neprovádí žádné akce a po zbytek hry se jí neúčastní.)
Partie hry Břink! V katakombách končí poté, co všichni hráči buďto opustí podzemí (v tom případě obdrží žeton mistra loupeže v hodnotě 20 bodů), anebo ztratí vědomí. Poté nastane závěrečné bodování: hráči, kteří opustili podzemí nebo ztratili vědomí na fialových dílcích podzemí, si spočítají body za ukořistěný artefakt, další získané žetony a nakoupené karty a rovněž za zbylé zlaťáky; hráči, kteří ztratili vědomí v hlubinách podzemí, prohráli a žádné body nezískají. Hráč s nejvyšším počtem obdržených bodů se stává vítězem hry.
Autor: Ondřej Podavka
Popis ještě nebyl vložen.
rozšíření 2 - 6 hráčů
Celkové hodnocení: (hodnoceno 5x)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Mombasa
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 13 dnů