Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 360 min (reálná data) |
Herní svět: | Období kolonizace |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | GMT Games |
Autoři: | Marc Rodrigue |
Rok vydání: | 2021 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
„Spolu s Vámi přišlo do naší země umění války světa za oceánem. My však známe tyto lesy a víme, jak v nich bojovat. A proto nad Vámi budeme mít stálou výhodu.“
Válečná hra Bayonets & Tomahawks zachycuje jeden z dílčích konfliktů sedmileté války (1756-1763), jenž se odehrál na americkém východním pobřeží mezi hranicemi dnešní Kanady a USA. Pro tento konflikt se vžil název Francouzsko-indiánská válka a sestával ze soupeření kolonií Britské Ameriky a Nové Francie. Jak napověděl již uvedený název, klíčovou roli zde sehrála i řada domorodých indiánských kmenů. Každý z hráčů se zhostí role jedné z koloniálních mocností a na ploše čtyř historických scénářů (lišících se především svojí délkou a základním rozestavěním a skladbou vojenských jednotek) se pokusí uzmout vavříny pro francouzskou lilii nebo britskou korunu. Toho dosáhne především skrze plenění nepřátelských držav či zabírání klíčových sídel a pevností, přičemž každá z těchto aktivit přináší určitý počet vítězných bodů, které na konci daného scénáře rozhodnou o vítězi.
Každý hráč na začátku hry obdrží balíček karet zvolené frakce, skrze které může ve svém tahu provádět aktivace spřátelených jednotek v závislosti na jejich typu (lehké oddíly, pravidelné vojsko, námořní flotily). Francouzský hráč navíc obdrží balíček indiánských karet s totožnou funkcí – soustředí se však primárně na domorodé jednotky. Druhým krokem je umístění vojenských jednotek a pevností na herní plán v závislosti na vybraném scénáři. Finální částí přípravy je vytvoření zásob flotil, pravidelných vojsk a koloniálních brigád, které se do hry mohou (ale také nemusí) zapojit v rámci logistických kol (viz dále).
Každý ze scénářů je rozdělen na jednotlivé roky. Jeden rok sestává z devíti akčních a tří logistických kol (logistika přichází na řadu vždy po druhém, třetím a devátém akčním kole). Během akčního kola každý z hráčů odhalí jednu ze svých karet (vždy má na výběr ze dvou a Francouz navíc odhalí jednu kartu z indiánského balíčku – tu už si ale nevybírá). Skrze odhalení karet se určí, jaký hráč získá iniciativu (a může tedy rozhodnout o tom, zdali bude začínat jako první nebo dá přednost soupeři) a v jakém pořadí se spustí události na jednotlivých kartách (tedy pokud nějakou událost obsahují, popřípadě jsou splněny podmínky pro její vykonání). Poté už následuje fáze aktivací, kdy každý z hráčů v závislosti na zahrané kartě může posouvat jednotkami po mapě (zde však musí respektovat specifika každého typu jednotek – lehké oddíly se mohou volně pohybovat i po lesních stezkách, avšak pravidelné vojsko vyžaduje přesuny po zpevněných cestách, které je nezřídka potřeba nejdříve vybudovat), vyrážet na nájezdy či iniciovat bitvy.
Po vyčerpání všech aktivačních bodů dochází k vyhodnocení jednotlivých bitev, které jsou řízeny kostkami a opět je zde kladen citelný důraz na to, jaké typy jednotek se na bojišti setkají. Indiáni tíhnou k tomu snáze prchat z bojiště, artilerie je efektivní při obléhání pevností, ale při střetu s lehkými oddíly je v zásadě nepoužitelná a tak dále. Po vyhodnocení všech bitev začíná další akční fáze, popřípadě přichází na řadu výše zmíněná logistická kola a každé z nich má unikátní průběh. Připlutí flotil se odvíjí od náhodného losování námořních žetonů obou frakcí doplněných o jejich pravidelná vojska. Druhé logistické kolo nazvané Verbování brigád se týká výhradně britské strany a představuje příchod posil v podobě provinčních britských vojsk.
Zimování uzavírá trojici logistických kol a prvním krokem této fáze je kontrola vítězných podmínek. Pokud některých z hráčů dosáhl takového množství vítězných bodů, které je v závislosti na zvoleném scénáři dostatečné pro výhru, hra okamžitě končí. V opačném případě se drtivá většina všech vojenských jednotek stahuje do svých domovských kolonií (s výjimkou posádek pevností a osad), kde přečkají do začátku dalšího roku a tedy nové akční fáze.
Autor: Nikephoros
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Stromová společnost
Akt. cena: 320 Kč
Končí za: 1 den