Battle for Rokugan

xxxxxxxxxo hodnoceno 25x (Seznam vlastníků)

Battle for Rokugan - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Molly Glover
Tom Jolly
Rok vydání: 2017
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Recenze Deskofobie (Petr): Battle for Rokugan

Autor: Zhan_Shi | 4.7.2018 | 7

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Vypadá to hodně dobře
Rozhodně mě to láká víc než předražený Rising Sun. Líbí se mi i to, že to má být podobné Small Worldu, který mám hodně rád. Ale po shlédnutí na Petrovi recenze i unboxingu na YouTube mám trochu obavy ohledně přehlednosti. Každopádně narozdíl od Rising Sun jsem o téhle hře ochoten uvažovat.

Nevíte někdo, jestli Blackfire nechystá českou verzi?

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

5.7.2018 08:41:56

Přehlednost
Přehlednost může být opravdu problém, nějaké kontrastnější barvy by byly určitě super i za cenu ztráty L5R světa, který tam beztak imho moc cítit není. Smal World má pravděpodobně vyšší znovuhratelnost a působí více tématicky. BforR mi pak přijde pravidlově přístupnější a napínavější. Rád si zahraji oboje. O české verzi nevím, ale angličtiny tam je ve finále málo. Nějaký komunitní překlad by určitě stačil.

________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

5.7.2018 09:10:25

Preklad
Koukám že překlad pravidel tu už je, takže by stačilo mít i překlad karet. Za hru jich hráči projde rukama pár takže není problém si je dohledat v nějakém přehledu. Polepky ani nejsou potřeba.
________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

5.7.2018 09:16:40

Malcolm
Toto je presne taká hra, kde by "hromada plastu" rozhodne hru urobila lepšou a prehľadnejšou. :)

6.7.2018 17:36:55

Cardinalle
A cena by se zvedla na dvojnásobek aniž by se dvojnásobně zvýšil i zážitek ze hry. Tímto zdravím Rising Sun.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

6.7.2018 18:23:38

Abe

hodně úsměvná recenze :)
Srovnávat Battle for Rokugan s hrou Rising Sun je jako srovnávat Temné znamení s Eldritch Horrorem (ať se držím našich her). Temné znamení je super hra, taky nabízí poloviční cenu, nicméně nabízí i poloviční obsah a určitě neposkytuje stejné herní možnosti i hloubku jako Eldritch Horror. To je prostě realita. Zaznělo to v jiném vlákně, srovnávat Battle for Rokugan s Rising Sunem je jako srovnávat Dámu s Šachy. Kdo jde do Battle for Rokugan s tím, že mu jde o obdobné téma, chce ušetřit a nevadí mu, že nebude mít takové herní možnosti jako ve hře Rising Sun, pak je to O.K.


Druhá věc, která je úsměvná, že recenzi přinesl Petr Čáslava, zaměstnanec CGE, společnost která vytváří hry a která v poslední době úzce spolupracuje s herním vydavatelstvím Mindok. A aby toho nebylo málo, nově Deskofobie začala spolupracovat s herním vydavatelstvím Rex hry (určitě to nedělají pro jejich krásné oči) a hry které se na Deskofobii nově objevují, linkují na jejich eshop Planeta her. Větší střet zájmu si ani nedokážu představit a bylo by vhodné, aby se Deskofobie přestala vyjadřovat k našim hrám. Hráči se o našich hrách mohou dozvědět z více kanálů, nic se nestane, když vynecháme jeden původně nezávislý kanál, ze kterého se postupně stala v podstatě placená reklama.


P.S. opět podotýkám, že se jedná o můj osobní názor, nicméně si troufám tvrdit, v tomto ohledu se shoduje s případným oficiálním vyjádření společnosti ADC Blackfire


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

6.7.2018 19:15:16

Abe

MalcolmReynold
asi přesnější informaci by ti dal Michal Ekrt, nicméně co vím tak ne, právě proto, že jde o horší variantu Rising Sunu, postavené na podobném tématu. Proč mít doma Hondu Civic, když můžeš mít Ferrari :)


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

6.7.2018 19:37:46

Abe
To je hodně špatné srovnání. Honda Civic je kvalitní auto, se kterým můžeš bez obav vyrazit do města i na polní cestu a bez problémů v ní můžeš jezdit sám nebo s početnou rodinou. Zatímco Ferrari je pouze luxusní pozlátko, které je ale v reálném provozu prakticky nepoužitelné. Takže na jedné straně tu máme vizuálně krásnou a brutálně předraženou hračku a na druhé komplexní výrobek, který je navíc cenově dostupný.

Nevím, jak ostatní, ale já bych si vybral tu druhou variantu.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

6.7.2018 20:30:42

Tak tak
Na BfR oceňuju právě to, že si na nic nehraje a nepotřebuje hromadu figurek na to, aby byla dobrá. Takových her bez zbytečného pozlátka se dneska dělá málo.

Svět L5R je potom příjemný bonus, snad se dočkáme ještě více her z Rokuganu.

6.7.2018 21:47:59

Reakce :D
Pane jo, po několika letech jde člověk na ZH a hned takové ohnivé reakce :D

A díky tomu, že tu je jeden čertík co hájí své barvy, mě hned hra začala zajímat mnohem víc. Takže Battle for Rokugan připrav se! Jeník si tě vyzkouší. :D

BTW: MalcolmReynolds : Máš moc hustý motto. :D

6.7.2018 22:28:08

Hry BF v Deskofobii
Rising Sun byl recenzován z eng originálu od vydavatelství CMON. Battle for Rokugan byl recenzován z eng originálu od FFG. Obě hry byly zakoupeny z rozpočtu Deskofobie, který vzniká za podpory samotných fanoušků skrz naší kampaň na serveru Patreon. Do budoucna snad bude možnost kupovat hry pro potřeby DF se slevou díky Affiliate programu s Planetou Her. S vydavatelstvím Blackfire jsme kvůli jejich osobním útokům a snahám diskreditovat naše recenze ukončili spolupráci již dříve a jejich hrám v cz překladu se věnovat nebudeme.
________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

6.7.2018 22:34:18

Já věděl že to příjde
Čekal jsem ale Abeho bystré postřehy daleko dříve. No nevadí.

Napíšu k tomu jen toto.
RS mě herně zklamal a Abe mi ho ještě navíc znechutil svými trapnými kecy. Jestli je nás takových více, tak je to hrozná škoda.
BF prostě herní komunitě škodí a vždycky když nastane nějaká světla chvilka a BF se trochu uklidní (buď přestane s totálním mrvením překladů a mrví je trochu méně nebo někdo z jejich kruhu se přestane na forech chovat jako debil), tak příjde něco nebo někdo co mě utvrdí že to je prostě zlo v českém deskoherním světě.

7.7.2018 00:30:04

BfR vs. RS
Ja by som sa na to porovnanie BfR a RS pozrel z trochu iného uhla. Herný mechanizmus BfR je založený na ukladaní žetónov akcií na mapu. To je všetko. Naproti tomu RS má tých mechanizmov viac a sú iné než v BfR. BfR je čisto taktická hra (nedá sa moc plánovať), RS je výrazne strategická. BfR je čistý area-control štýl, RS je hybrid (nie je to čistý area-control). A dalo by sa pokračovať.

Je to naozaj ako porovnávať dámu a šachy. Obe hry sa hrajú na šachovnici - a to je tak všetko, čo majú spoločné. Pre mňa osobne sú BfR a RS veľmi odlišné hry, s jediným spoločným prvkom area-control (aj to len čiastočne). Ja by som tieto dve hry voči sebe moc neporovnával. Mne sa páčia obe, ale sú to úplne iné hry.

Omnoho bližšie má BfR k už spomenutým Hrám o tróny.

7.7.2018 08:04:38

Abe

Zhan Si
To bylo fakt trapné i na tebe. Říct, já recenzoval eng verzi hry a tím je to v pohodě. Všichni věděli, že Rising Sun překládáme, navíc recenze Deskofobie jako náhodou vyšla v ten samý týden, kdy jsme hru distribuovali do obchodů. Záměr poškodit hru byl zřejmý, můžeme se tak leda bavit o tvých motivech. Battle for Rokugan si recenzuj jak chceš. Neoznámili jsme lokalizaci a ani to nemáme v plánu. Zdrž se však svých komentářů (srovnání) s našimi hrami, protože jsi ve střetu zájmu (momentálně Deskofobie jako taková). Vůbec nic ti nebrání nekomentovat hry, které jsme vydali nebo oznámili jejich lokalizaci. Neschovávej se vyčůraně za eng verze her. I tak budeš mít k recenzování hromadu nezávislých her nebo her těch distributorů, od kterých pak něco za to budeš mít.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

7.7.2018 08:45:07

Hry Blackfiru
To, že Blackfire vydá hru v cz překladu neznamená, že se tím stává hra "jejich" a mají právo diktovat kdo a jak o ní smí mluvit.

________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

7.7.2018 09:04:52

Abe

Zhan Shi
Co se mi tím snažíš říct? Blackfire mi nejde na ruku, tak se na nich povozím tím, že budu komentovat nelokalizované hry, které distribuují, a budu se přitom tvářit, že to s nimi nemá nic společného? Pokud by jsi byl jen trochu soudný, od podobných komentářů by jsi sám distancoval. Stejně tak já nikdy v současnosti nenapíšu recenzi hry na Zatrolenkách od Albi, Mindoku a dalších, protože automaticky bych byl ve střetu zájmu, byť bych tu recenzi se snažil napsat s nejčistšími úmysly. Opět se tě musím zeptat, co ti brání nekomentovat hry, které jsme vydali nebo plánujeme vydat? Pořád budeš mít hromadu her k probírání.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

7.7.2018 09:31:12

střet zájmů
Podle mne funguje střet zájmů oboustranně. Tedy pokud kritizuješ konkurenční hry - jsi ve střetu zájmů. Pokud nekriticky vyzdvihuješ hry vlastní - jsi v úplně stejném střetu zájmů. Z mého pohledu bychom v tomto byli vinni oba. Každopádně jsem se ptal fanoušků Deskofobie, co si o tom myslí a zda bych se měl k recenzování vrátit. Nezazněl jediný hlas proti, takže jsem to udělal i s vědomím, že budu muset čelit případné kritice.

V Deskofobii budeme i nadále mluvit o jakýchkoliv hrách chceme. U Blackfiru jsme hold odkázáni na recenzování eng originálů. S ostaními vydavately nadále spolupracujeme, což znamená, že od nich dostáváme recenzní kusy - což je zcela běžná praxe a má to tak každý recenzent deskovek - není to nějaká výsada DF. Hry od vydavatelstvá CGE já ani Káča nerecenzujeme - nepřijde nám to vhodné. Nicméně pokud by je chtěl recenzovat některý z ostatních redaktoru DF - může a já mu do toho nijak mluvit nebudu.
________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

7.7.2018 10:38:51

to Beholder - Nadhľad
Keď sa na túto diskusiu (a niektoré podobné) pozriem z nadhľadu, a pominiem trochu nevyberaný spôsob, akým p. Procházka vystupuje, tak musím uznať, že má plnú pravdu.

P. Čáslava ako zamestnanec jedného vydavateľstva recenzuje a kritizuje (tiež dosť nevyberane) hru svojho konkurenta. Je to hlboko neprofesionálny prístup z oboch strán.

7.7.2018 11:11:47

Abe

Zhan Shi
- právě proto se snažím podobným komentářům vyhýbat. Vůbec jsem nenapadal tvojí recenzi na Battle for Rokugan, na kterou máš plné právo. Napadal jsem tvůj komentář směrem k našim hrám a snahu o manipulaci dostat na rovnítko Battle for Rokugan s Rising Sunem s tvrzením, že vlastně Rising Sun hráči nepotřebují. Myslím si, že moje srovnání s Temném znamení je namístě, jde o 2 super hry, nicméně rozdílné hry, nejen co do provedení, herní doby, herních možností.

- on už CGE netrvá na tom, aby jsi přestal dělat recenze??? Že je to v konfliktu s tvojí prací?

- cca před rokem jsi si sám 2x stěžoval na mou možnou zaujatost u zdejšího admina. 1x když jsem ani ještě nebyl zaměstnancem ADC Blackfire a vyjadřoval jsem se k hrám ještě coby hráč, 1x když u jsem byl zaměstnancem ADC Blackfire, ale sám jsem to v některých vláknech deklaroval. I tak ti přišlo za nevhodné, abych se vyjadřoval k hrám, které by mohly hry ADC Blackfire v konečném důsledku zvýhodňovat. Opravdu by to nechtělo si v první řadě zamést před vlastním prahem? Není jediný důvod dál komentovat naše hry.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

7.7.2018 11:44:13

Cardinalle
Ano máš pravdu, je to neprofesionální. Nicméně recenze není prostým prohlášením, tato hra je dobrá/špatná. Obsahuje vždy i argumenty proč tomu tak je. Každý pak může zvážit, zda jsou pro něj uvedené důvody stejně zásadní či nikoliv.
________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

7.7.2018 11:44:35

Cardinalle
OK, clovek, ktery je zamestnanec vydavatelstvi (skutecne tvurciho vydavatelstvi, ktere vyrabi a vymysli hry) udelal recenzi na hru kterou vydalo jine vydavatelstvi ( rovnez tvurci ) ktera neni 100% pochvalna. Shodou okolnosti tuto hru u nas vydava v cestine jine vydavatelstvi ( primarne netvurci, jen hry preklada, lepe receno obcas spise przni nez preklada, sorry jako, ale je to tak).

Takze kdyz uz tady chce nekdo mluvit o stretu zajmu tak je to CGE vs FFG.

BF jen zase pusobi jako slon v porcelanu a dela ze sebe chude, ublizene vydavatelstvi. Kope nozickama jako male dite. Proste jsou k smichu.

Takto na me cela "afera" pusobi.

Kdyby se k tomu BF nevyjadrovali a nechali to pouze na nasi tvurci komunite, ktera vypusti do eteru "proti" recenze a kazdy si pak udela o hre RS obrazek sam, tak by to bylo podle me nejlepsi a zaroven velmi profesionalni ze strany BF.

7.7.2018 11:47:13

Abe
Nase hry, nase hry...
Kdes na to prisel ze RS je vase hra? Je to hra od CMON.

7.7.2018 11:50:07

Oprava
V predminulem prispevku jsem samozrejme mel na mysli CMON ne FFG

7.7.2018 11:50:48

Abe
CGE nikdy netrvalo na tom, abych nedělal recenze, nechávají toto rozhodnutí čistě na mě. Ostatně nejsem první. Paul Grogan z kanálu Gaming Rules! je také na výplatní pásce CGE a také na svém YT hry recenzuje, takže v tomto nejsem ničím výjimečným.

Ty nenapadáš pouze mne, ale napadáš například také Katku. Často urážíš a pomlouváš. Proto jsi u nás na FB a stránkách DF dostal ban. Zde ti nijak bránit nemohu. I když je pravdou, že tvé výroky v tomto vlákně naplňují skutkovou podstatu trestního činu pomluvy (§ 184, 40/2009 Sb.). Budu se tedy bránit soudně a proti tobě a vydavatelství Blackfire v příštím týdnu podáme trestní oznámení.
________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

7.7.2018 11:58:15

Abe

nechceš změnit doktora?
Ban na FB Deskofobii jsem dostal za to, že jsem upozornil (podotýkám slušnou formou bez urážek a vulgarismů) na fakt, že Deskofobie dokládá relevantnost jejich vysoce hodnocené recenze na hru Nippon svou další recenzí na jiných stránkách a vydává jí za jinou nezávislou (jednu napsala Kačka, druhou Petr). Po cca 4 komentářích byla diskuze smazána a já zabanován. Na druhou stranu, pokud jsem s recenzí souhlasil, neměl jsem vůbec problém recenzi DF pochválit. Tolik ke svobodě projevu na stránkách DF


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

7.7.2018 12:25:01

Referral na Planetu
Jen tak mimochodem, Vítku, referral na Planetu je vázán čistě na Planetu, která ostatně prodá i mraky vašich her... Neobsahuje žádnou dohodu o promo REX věcí. Jedná se o čistě výkonovou záležitost. Že bychom platili za to, aby někdo pěkně orecenzoval naši hru nebo naopak o ní nemluvil škaredě, tak to fakt nemáme zapotřebí...;)

CEO REXhry a PlanetaHer.cz

7.7.2018 13:10:07

hrotíte to moc
asi zbytečně, ale je to Váš boj.

HRASoprodejce

7.7.2018 13:19:44

tyvole
Toto hádam ani nepatrí k hrám, ale k hiphopovej komunite..?

7.7.2018 17:29:21

Abe, nechceš už přestat?
Abe, opravdu si myslíš, že permanetní útočnou kampaní nějak zlepšíš PR Blackfiru a jeho her? Místo toho, aby sis tu přihřál polívčičku stylem: "Jasně, BfR je jednoduchý, ale už jste viděli ty hustý modely v Rising Sun? To vám žádná jiná hra nedá", tak tu akorát zbytečně kopeš kolem sebe a chováš se jak idiot.

Petra od recenzí neodradíš, ať tu napíšeš sebeostřejší komentář, tak se na to podívej z jiné stránky. Tady i jinde reprezentuješ svoji firmu, a přece není v tvém zájmu, aby deskoherní komunita vnímala tebe, čili Blackfire, jako útočného pičuse, který flamuje na diskusních fórech, že ne? Tento zbytečně eksalovaným konflikt v očích veřejnosti beznadějně prohráváš, takže ti jako nestranný pozorovatel doporučuji změnit taktiku, jinak naděláš víc škody, než užitku.

---------
deskoherní youtuber z Klubu deskových her Pardubice

7.7.2018 21:50:55

Shadowulf
Shadowulf - naprostý souhlas!! Petře a Káťo držte se!!

7.7.2018 21:56:15

:+)
Zaměstnanec vydavatelství,které drží licenci na hry FFG ,prosazuje hru od Cmon a vlastně pomlouvá hru od FFG. :+)

7.7.2018 22:01:42

Takového "Obchodního zástupce" bych chtěl ve firmě
Co je to za ... ten Procházka?
Občas, když skouknu nějaký rozhovor s Michalem z BF, říkám si že ten hate co je na BF je zbytečný, že se ta kvalita překladů dá omluvit a buďme jim vděční za snahu. Jenže pak se podívám jak to zvládají jiní vydavatelé a vidím na fórech chování jiných zaměstnanců (OZ) BF a pochopení rázem ztratím.
Minulý týden jsem se rozhodl že si koupím Mansions of madness v české lokalizaci jejíž český název je zakázáno vyslovovat. Také už jsem si rezervoval na účtě částku na TI4. Rozmyslel jsem si to. Při představě že bych tím byť jen trošku přispěl na výplatu "pana" Procházky se mi dělá špatně.
Ušetřím, případně až ještě trošku zapracuji já a děti na ANJ, tak pořídím originál.
---
Btw, neláká mě BFR ani RS, ale kdybych si musel vybrat, jdu do RS. Chvíli jsem měl i backnuto na KS. Přesto nemám nejmeší problém s Petrovými recenzemi, respektuji je a bavím se u nic. Zato z výlevů Abeho se mi chce zvracet.

7.7.2018 23:50:11

Abe

Shadowulf
Úplně by jsi to samé mohl napsat na adresu Petra. Snad jen on sám bude vědět, proč na BF v poslední době útočí a manipulativně dává informace svému věrnému publiku. Přeci kdyby nebylo jeho akcí, nebylo by nikdy ani mých reakcí. Přijde mi pokrytecké (teď narážím na víc komentářů najednou, jenom je teď házím do jednoho pytle) říkat: "Petr si může říkat co chce, psát co chce, vy máte právo tak leda mlčet." Používám přesně ty nástroje co Petr, akorát se přitom neurážím a nehrozím trestním oznámením jako on :)

P.S. opět podotýkám, že se jedná o můj osobní názor


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

8.7.2018 08:02:49

Abe

Bastacka
Jsi beznadějný případ, ale bez tebe by to tady asi nebylo ono :) Přečti si můj úplně první komentář v tomto vlákně, ať se nemusím opakovat. Napadl jsem přeci Petrovu manipulativní snahu dostat na rovnítko Rising Sun s Battle for Rokugan s tvrzením, že Rising Sun vlastně hráči nepotřebují. Což není pravda, protože se jedná o sice 2 dobré hry, nicméně rozdílné hry.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

8.7.2018 08:09:21

#Zhan_Shi
Petře, osobně jsem rád, že ses k recenzování her v rámci Deskofobie vrátil. Tvoje recenze a unboxingy patří mezi mé nejoblíbenější (když pominu klasické díly Deskofobie). Tak doufám, že se nenecháš odradit, protože to vypadá, že je tu jen jeden zlý jazyk.
______________
aka WantonDuke

8.7.2018 08:13:56

#Abe
Nevím sice, jaký mezi sebou máte osobní spor a upřímně je mi to úplně jedno, ale myslím, že recenzím přikládáš zbytečně velkou váhu. Recenze je čistě subjektivní názor recenzenta, na který má názor. Není to dogma, kterým se řídí masy. Na takovou recenzi se dá před nákupem plně spolehnout leda v případě, kdy člověk odpozoruje, že má s recenzentem dlouhodobě společný styl hraní apod. Kdysi dávno Petr porovnával DC deck-building a Marvel Legendary a přestože mu vyšel líp Marvel, stejně jsem dal přednost DC. Takže si nemysli, že fanoušci deskofobie jsou tupá banda lidí, kteří slepě kupují Petrovy oblíbené hry a kálí na ty, které nedostaly alespoň 95 bodů ze 100. Nemluvě o tom, že mám vždy raději recenze kritické, protože chvály se hrám dostane dostatek od vydavatelů a distributorů. Já chci znát všechny strany mince.
______________
aka WantonDuke

8.7.2018 08:22:58

Abe

Kulashaker
To co píšeš, má hlavu a patu a v podstatě s tím souhlasím. Bohužel jsem se osobně několikrát setkal na prodejnách s případem, kdy zákazníci papouškovali právě názory z Deskofobie, bez jakéhokoliv vlastního názoru. To je prostě realita (o něčem podobném se zmiňují i v jednom díle Joubcastu). Psal jsem to tady už několikrát v jiných vláknech, Deskofobie by si měla být vědoma tohoto dopadu a se svými recenzemi nakládat co nejodpovědněji. Můj osobní názor je momentálně ten, že Deskofobie si je vědoma svého postavení a zneužívá ho. Jako jediná a nejčistší možnost, jak se dostat z tohoto bludného kruhu, mi přijde, aby Deskofobie přestala komentovat hry, které v Česku distribuujeme nebo se chystáme vydat. Stále budou mít hráči dostatek kanálů, jak se o našich hrách dozvědět. Pokud máš nějaký lepší nápad, sem s ním


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

8.7.2018 08:52:41

RS vs BfR
Podle mě taky nemá smysl ty hry srovnávat, ikdyby měl RS misto miniatur žetony nebo meeply, byla by to naprosto jiná hra. Rising Sun má smůlu, že kolem něj byl velký hype a ted pro změnu schytává hate :). Recenze Deskofobie byla imho slabší a Petrovo okénko bylo o ničem (Aleš z Joubcastu v jednom díle pěkně shrnul jak by měl recenzent přistupovat ke hře, to bych podepsal a davál recenzentům k přečtení, Petr dvakrát (vtip) :D). Nevím jestli to bylo kopnuti do BF nebo jen měl potřebu sdělit názor bez argumentů a je mi to fuk.

Nicméně jak tu proběhlo mockrát recenze jsou subjektivní a recenzenti mají právo si recenzovat co chtějí a jak chtějí a to co tu předvádí Abe je úplně zbytečné a jak tu někdo dobře psal, nedělá tím svému zaměstnavateli dobrou službu.

8.7.2018 09:22:06

Abe

kompromis
Sice všude píšu Deskofobie, nicméně tím myslím Petra s Kačkou. Ale Deskofobie jsou přeci i externí recenzenti. Vůbec nemám problém s Kubrtem nebo Ondrou, naopak si jejich práce vážím. Ať se našim hrám tedy vyhýbá jen manželské duo Petr s Katkou, které považuji za zaujaté a ve střetu zájmu, a nechají recenze / preview našich her svým externistům. I tak Petr s Katkou nebudou stíhat, pokud mají informovat o všech dalších hrách :)


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

8.7.2018 09:59:02

flame
Já mám vždycky pocit, že se na ty recenze vlastně ani nikdo nedívá... V recenzi na Rising Sun jsem výslovně uvedl, že se jedná o mé první dojmy ze hry a doslovně jsem varoval před tím, abych byl vnímán za bernou minci. Přesto...

Zde v recenzi na Battle for Rokugan jsem zmínil Rising Sun asi na půl minuty pouze ve srovnání poměru cena / výkon, který podle mne hovoří ve prospěch BfR. Nikde a nijak jsem tyto hry nesrovnával a neplival přitom na Rising Sun. Jen jsem uvedl, že pokud nehledáte vyloženě komplexnější hru s figurka, tak by vám BfR mohl vyhovovat. Ještě schválně tam je MOHL, aby se každý zamyslel, zda to tak má či nikov. Pokud jsem BfR k něčemu přirovnal, tak to byla hra Small World.

Osobně nesouhlasím s tím, že by recenzent neměl o hře říkat, co si myslí a že by měl vždy hledat, pro koho je určená. Detailněji o tom hovořím v jednom díle Ranní kávy, což je mé živé vysílání na fb. Stojím si za tím, že kritické recenze mají smysl. Jen té energie to potom stojí opravdu mnoho a chápu, že ne každému se chce to podstupovat. O kolik je snažší řící: "je to zajímavá hra, má své chyby, ale určitě si své hráče najde, takže 8/10 jako obvykle a jedeme dál."
________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

8.7.2018 10:35:38

#Abe
Není to už trošku moc, diktovat kdo co může říkat a k čemu se vyjadřovat? Na to bychom potřebovali jiné státní zřízení. Hlavně nechápu, co s tím má společného Katka. K recenzi se nijak nevyjadřovala ani v ní nefigurovala. A proč by měla mít ona střet zájmů? Protože manželky nemají nárok na vlastní názor?

A abych ti i odpověděl. Nápad na to, jak vyřešit váš osobní spor nemám, protože se mě netýká. Každopádně pokud se setkáváš se zákazníky, kteří mají dle tvého zkreslené názory, tak nejsnazší co můžeš udělat je to, že je přesvědčíš, v čem je hra naopak dobrá. Určitě je to lepší a účinnější forma, než jim vykládat, že lidi z deskofobie jsou vlastně rohatí.
______________
aka WantonDuke

8.7.2018 11:04:19

Petr
... přesto :). O tom to je, hodil si do recenze svůj první dojem, sice jsi řekl, že je to první dojem, ale zároveň to bylo jako tvoje hodnotící okénko a ještě v závěru recenze, kde se shrnuje jaká ta hra je a teď se divíš, že to rezonuje. Můžeš se tomu buď divit nebo to při tvorbě videa brát v potaz.

Jinak s kritickými recenzemi souhlasím, jen si myslím, že by recenzent měl mít dobře odargumentováno proč kritizuje. Kritická recenze ve smyslu, nějak jsem sem moc nebavil a proto je to špatná hra (jen ilustrační příklad) je pro mě o ničem.

8.7.2018 11:44:09

Abe
To co tu předvádíš je solidní psycho. Fakt se nedokážes smířit s tím, že Deskofobie recenzuje hry co vydáváte? Co budeš dělat, až nějakou vámi vydávanou hru natře tebou zmíněný Kubrt nebo Ondra nebo někdo jinej?

8.7.2018 11:47:38

Abe

Kulashhaker
přišlo mi to jako dobrý kompromis pro obě 2 strany a zklidnění situace. Na druhou stranu, proč by Petr s Katkou měli tak skálopevně usilovat o komentování "našich" her? Myslíš si, že jsou natolik velcí profíci, že by se konflikty které tady mezi námi byly, se nepropsaly do dalších recenzí (platí pro oba 2)?

Jinak máš pravdu v tom, že nejlepší cesta je lidem ukazovat naše hry. Proto se snažíme zúčastňovat v poslední době festivalů, pokud je to jen možné. Nicméně věř mi, že pokud si někdo vytvořil dopředu nějakou domněnku, nerad se jí zbavuje a mě to pak stojí 2x takové úsilí.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

8.7.2018 11:51:01

Abe

Miner
je fakt rozdíl se snažit hru objektivně recenzovat (byť recenze bude vždycky subjektivní) nebo jí potopit. Pokud si některá naše hra zaslouží horší známku, ať jí má. Zatím co jsem četl recenze Kubrta a Ondry, byly ty recenze hodně poctivé, postavené na doložitelných faktech a ne na pocitech. Za těmi totiž můžeš schovat a potopit cokoliv. Proto mají mou důvěru i troufám si tvrdit i mého kolegy Michala Ekrta. Když naposledy dělal Kubrt recenzi na "našeho" Kmotra, odnesl si známku 3,5/5. Nijak extra vysokou, nicméně byla to poctivá recenze a bylo vidět, že tu hru má nahranou. Sám jsem mu ji pochválil přes Messenger.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

8.7.2018 11:59:02

Abe
Tak se smiř s tím, že Petr a Kačka prostě některé věci vidí jinak, možná jsou zaujatí, možná ne, recenze jsou subjektivní, sám to píšeš, ty tam vidíš nějaký úmysl, oni to popírají, nech na ostatních ať si dělají obrázek. Bude to lepší než to co tu předvádíš. Já sem dalek toho být fanda DF (RS je asi jediná recenze, kterou jsem viděl celou a poctivě jí sledoval), ale na rozdíl od tebe se tu Petr vyjadřuje konstruktivně a bez osobních antipatií. Ty tady jedeš osobní útoky a obvinění, pak rádoby konstruktivně navrhuješ ať začnou s autocenzurou. Asi si to neuvědomuješ, ale to co tu bleješ je dost děsný a nejsem jedinej, kdo ti to tu řekl.

8.7.2018 12:25:00

argumenty
Docela dost mi vadí, že se neustále opakuje mantra "Petr hru (záměrně) pohnojil". Znovu jsem zde v diskuzi zdůraznil, že Rising Sun byl v recenzi Battle for Rokugan zmíněn pouze pro srovnání poměru cena / výkon. Pokud máte omezený rozpočet, tak BfR může být dobrá volba, protože je to velká deskovka s herní dobou na 2h, ale přitom utratíte povinu toho, co byste museli dát (například) za Rising Sun - který na druhou stranu má super figurky a komplexnější hratelnost. Je něco z toho nepravda? Abeho přirovnání k Hondě Civic a Ferrari mi přijde docela trefné a souhlasil bych s ním - jen nevím, kde se zase vzalo ono "Petr hru pohnojil". To mi furt hlava nebere. Asi je ve vzduchu příliš emocí.
________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

8.7.2018 13:29:21

Dod

Válka
Karl Kraus před sto lety popsal válku nejdříve jako naději, že nám povede lépe, potom jako očekávání, že těm druhým se povede hůře, následně jako zadostiučinění, že těm druhým se také nevede lépe a nakonec jako překvapení, že se oběma stranám vede hůř. Tak možná zkuzte zvážit, v jaké fázi Vaší malé války se nacházíte... Jakkoliv Abe se poměrně snaží, aby všichni nezúčastnění fandili Petrovi (a pokud schází soudnost jemu, měl by ji dle mého názoru mít alespoň BF), to vyhrožování trestním oznámením trochu připomíná dětské "já to řeknu mamince a uvidíš."

8.7.2018 14:15:02

Dod
Jo to máš asi pravdu... Mě jen vadí ty lži, které Abe šíří a jak se nás snaží diskreditovat. Třeba teď celý prodloužený víkend jsem byl zavřený v pracovně a tvrdě makal na dalším videu. Tohle mi pak přijde prostě nefér a nevím, jak se tomu bránit, aby se zároveň nevytvářel podobný flame pod každou mou recenzí.
________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

8.7.2018 14:26:36

Abe

Zhan Shi
Které lži máš na mysli? Chceš se někde sejít a vyříkat si to nebo to chceš propírat tady? Můžeš mi taky poslat soukromou zprávu, pokud chceš


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

8.7.2018 15:06:08

Abe
"nezávislý kanál, ze kterého se postupně stala v podstatě placená reklama"
"budeš mít k recenzování hromadu nezávislých her nebo her těch distributorů, od kterých pak něco za to budeš mít"
"Deskofobie začala spolupracovat s herním vydavatelstvím Rex hry (určitě to nedělají pro jejich krásné oči)"

Toto jsou věci, které mi vadí, protože cíleně vytváříš o Deskofobii dojem, že máme nějaké skryté finanční toky na základě kterých pak jednáme. Mě je jedno, že urážíš přímo mne, v jiném vlákně jsi mne například nazval Mirkou Spáčilovou deskovek - to mě dokonce pobavilo. Problém výše uvedeného je, že tím urážíš i naše nejvěrnější fanoušky, kteří nám posílají peníze díky nimž DF ve skutečnosti funguje a které tvoří 98% našeho rozpočtu. To mi vadí neskutečně moc. Ti lidé si nazaslouží číst takové věci.

________________________________
Šéfredaktor Deskofobie, čaroděj v CGE.

8.7.2018 16:13:57

Abe

Zhan Shi
tyto výroky mají své opodstatnění, nehodlám však zde nadále cokoliv dál rozebírat, otevírat další flame (v tomto ohledu si beru k srdci připomínky některých uživatelů), klidně se o těchto výrocích a dalších věcech s tebou pobavím už jen mezi čtyřma očima. Zbytek doufám doladíme soukromou korespondencí


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

8.7.2018 16:34:35

Tady se to zase rozjelo...
Byl jsem celý den v práci, a když příjdu domů, nestačím se divit, co všechno se tady zase dočtu. Nemůžu si pomoct, ale u nás na vesnici bychom si už asi dávno rozbili držky, pak se společně vožraly a přitom si to vyříkali. Ale takhle to asi řešíme jenom my venkovský balíci ;-)

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

8.7.2018 20:25:29

Můj tablet se vyzná...
Teď jsem si po sobě ještě jednoho přečetl, co jsem napsal a pobavilo mě, že při psaní předchozího příspěvku jsem bez většího čtení automaticky odklepl, co mi tablet navrhnul a sice slovo vožraly s y na konci. Můj tablet asi sám dobře ví, proč to má v databázi pouze v této podobě ;-)

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

8.7.2018 20:39:48

Zajímavosti z Abeho deníčku
- předchozí zpráva od: Bastacka ---

Tak ty jsi dobry marod.
Nazyvat a urazet "kachna" nekoho kvuli nazoru na hru . Lol
Ted me je hodne lito ,ze neziju v CR a nemam moznost se nekde podivat na tve "prezentace" ........Přijato: 25.4.2018 19:36:54

Ty jsi zase blb :)

možná je to ode mě jen síla zvyku, Kateřině ze svého okolí neřekneme jinak než kachna a není to bráno jako urážka. Hodnocení ti přijde O.K? Koukal jsi na hodnocení na BGG? Rising Sun 8,25/10, Blood Rage 8,08/10. Jo, můžeme se bavit o tom, že každému sedí něco jiného a recenze nemusí být vždy totožné. Ale 2,5/5? To se Petr rozhodl tuhle hru potopit nebo ji vůbec nezná. Pak si ale měl svoje okénko odpustit.

Abe
Přijato: 25.4.2018 19:54:53

P.S.

největší legrace je, že ještě před cca 3/4 rokem jsme byli pro DF největší kámoši :) Měli s námi dělat Twilight Impérium. A nebylo to zadarmo, měli dostat provizi za prodané kusy přes Startovač. Mohl jsem se smíchy potrhat, když Petr vychvaloval (samozřejmě nezištně - ironie) tuhle hru do nebes. Ze spolupráce sešlo, Petr vycouval, a teď jsme najednou pro DF ti nejhorší na světě. Petr má bebí a já odmítám mu (i Kachně) dělat fackovacího panáka, aby si na nás vylévali svoji zlost. Tolik k nezávislosti k DF :)

Abe

8.7.2018 21:54:42

Abe

Bastacka
dík, že jsi to teď tady takhle nesmyslně vyhrotil. Evidentně jsou tady lidi, kteří chtějí flame mezi BF a ZH za každou cenu. Tohle jsem si chtěl s Petrem vyříkat mezi čtyřma očima. Byla to čistě naše osobní korespondence mezi tebou a mnou. Psal jsem ji čistě za svoji osobu, pokud Petr bude cítit potřebu podávat trestní oznámení, ať ho podá na mě. Jsou to mé osobní názory, které nejsou oficiálními vyjádřením společnosti ADC Blackfire a ani nijak jsem to s ní nekonzultoval.


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

8.7.2018 22:14:40

Kdo jámu kopá........
...... atd.

8.7.2018 22:18:55

Ach jo...
... to mam zase radost, resit takove “prijemne” zalezitosti z dovolene :(.

Nez se dostanu k plnohodnotnemu pocitaci, tak bych uvital, kdyby tato diskuse uz dal nepokracovala. Je to cisty flame, ktery mozna nekde na zacatku obsahoval jeste aspon trochu relevantni informace. Mozna nepodlozene, ale to tak u dialogu a diskusi muze byt - jen by bylo fajn informace diskusi tribit a ne je hatovat, kdyz neladi s vlasnim videnim sveta. To je totiz neco, co odlisuje diskusi (a tak se zdejsi kecatka jmenuji) od slepeho hlasani svych nazoru... A jsem si vedom toho, ze popisuju dva extremy a mezi nimi je seda zona, ve ktere se pohybuje i tato “diskuse”. Jen mi kekonci uz prijde blize k tomu protipolu nez skutecne diskusi.

A teda ten preslap v komunikaci, co predvedl uzivatel Bastacka (zverejneni soukrome komunikace bez souhlasu “protistrany”), je taky ukazkovy.

Mimochodem me osobne, kdyz se prenesu pres tu urazku Katky (to je Abe taky neco), tak mi to poskytuje taky zajimavy obrazek...

No rekl bych, ze si tu kazdy vytrel s kazdym a kazdy po svem a IMHO nikdo s intenzivnejsi zapojenych to neuhral s cistym stitem. Nekdo ve vecne rovine (pokud jsou informace pravdive, coz se u mnohych pravd overuje tezko), ale vetsina v rovine respektovani ostatnich (to ze nekoho nazvu smesne vice rika o me nez o tom nazvanem - viz prazska kavarna, to ze vynesu neco z komunikace mezi 4 ocima take svedci vic o me nez strane druhe, ...)

Takze prosim, krom pripadnych sebereflexi (a nikoli tebereflexi), uz v teto diskusi nechci videt jediny prispevek...

Diky

8.7.2018 23:47:23

Abe

omluva
Omlouvám se všem, ani nevím kde se to zvrtlo, ale zašlo to hrozně daleko. Nejvíc se omlouvám svému kolegovi Michalu Ekrtovi, že se takto nešťastně dostala na veřejnost informace, která měla zůstat za zdmi ADC Blackfire. Rád bych požádal pro sebe od Zeuse ban, aby mě v budoucnu "nesvrběly prstíky" kdybych měl potřebu podobné věci ventilovat. Dík


Vít Procházka | Sales representative
ADC Blackfire Entertainment s.r.o.

9.7.2018 06:55:58

Vybíráme z Bazaru

Patchwork pro 2 hráče - pouze rozbalená
Patchwork pro 2 hráče - pouze rozbalená
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas