Barevná příšerka

xxxxxxxooo hodnoceno 8x (Seznam vlastníků)

Barevná příšerka - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 3 let
Herní doba: 20 min (reálná data)
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: kooperativní, vzdělávací, dětská hra
Čeština: undefined
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Dani Goméz
Josep Maria Allué
Rok vydání: 2018
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Barevná příšerka se právě probudila. Cítí se zmatená a neví proč. Má zpřeházené pocity a potřebuje je roztřídit, vrátit na místa, kam patří. Pomůžete jí? Abyste to zvládli, budete se muset zamyslet, co vás dělá šťastné, smutné, navztekané, vystrašené nebo klidné.

Barevná příšerka je kooperativní společenská hra a nástroj pro práci dětí s pocity. Zejména nejmladší děti mají často problém své pocity identifikovat a mluvit o nich, protože se často vážou na velmi silné emoce. Hra vznikla podle stejnojmenné knihy od španělské autorky Anny Llenas. Příběh pomáhá nejmladším dětem vyznat se ve svých pocitech, umět je pojmenovat a zacházet s nimi. Společně s dětmi budete postupovat po herním plánu, sbírat pocity a třídit je, kam patří.

Příprava hry:

Rozložte herní plán na stůl. Na každé pole položte žeton emoce o stejné barvě:

  • Žlutá - štěstí,
  • modrá - smutek,
  • červená - vztek,
  • černá - strach,
  • zelená - klid.

Na růžové pole lásky postavte figurky příšerky a holčičky. Rozmístěte promíchaných 8 sklenic pro odkládání emocí na police tak, aby nebyla vidět zadní barevná strana. Připravte si kostku.

Průběh hry:

Po herním poli se pohybuje na základě hodu kostkou:

  • 1 nebo 2 - figurka barevné příšerky postoupí o příslušný počet polí na herním plánu. Dokola po směru, nebo proti směru hodinových ručiček.
  • Spirála - barevná příšerka může na jakékoliv pole na herním plánu.
  • Holčička - na pole s barevnou příšerkou se přesune figurka holčičky.

Když barevná příšerka skončí na poli, kde stále leží žeton pocitu, řekne hráč, který s příšerkou pohyboval ostatním, co u něho/ní způsobuje daný pocit. Může se jednat o událost, vzpomínku, věc, okamžik... Po skončení s vyprávěním si hráč vybere jednu ze sklenic a otočí ji.

  1. Pokud otočí sklenici stejné barvy, jako je jeho žeton pocitu, vhodí žeton do sklenice. Povedlo se mu zatřídit správně emoci.
  2. Pokud otočí sklenici, do které patří jiný pocit, vrátí žeton zpět na hrací desku. Sklenici umístí na polici tak, aby nebyla vidět barevná zadní strana.

Mezi sklenicemi jsou i záludné různobarevné sklenice, takový emociální mišmaš. Ty po otočení působí zmatek. Hráč tedy musí mezi sebou vyměnit dvě, prozatím neotočené, sklenice. Různobarevná sklenice zůstává otočená viditelně barevnou stranou. Pokud se otočí třetí různobarevná sklenice, příšerka půjde spát zmatená ze svých pocitů a hra končí.

S otáčením různobarevných sklenic zpět pomáhá holčička, která se snaží, aby příšerku nepřemohl příval emocí. Stačí, aby se Barevná příšerka potkala s holčičkou na stejném políčku a jedna z různobarevných sklenic se smí otořit.

Konec hry:

Hráči vyhrávají, pokud se jim podaří umístit všechny žetony pocitů do správných sklenic. Pokud se dříve objeví tři různobarevné sklenice, hráčům se vyhrát nepodařilo a mohou zkusit pomoci příšerce znovu.

Autor: chromanna

Další názvy této společenské hry

  • Color Monster, The

Vybíráme z Bazaru

Euphrat & Tigris karetní
Euphrat & Tigris karetní
Akt. cena: 123 Kč
Končí za: 4 hodiny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas