Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 4–10 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 25 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, párty hra |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Asmodée Editions Black Monk DeltaVision Edge Entertainment Fantasy Flight Games Heidelberger Spieleverlag Mario Truant Verlag Stratelibri Ubik |
Autoři: | Fabrizio Bonifacio Chiara Ferlito Massimiliano Enrico Riccardo Crosa Tim Uren |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
V každém epickém příběhu se ve stínech skrývá Temnota a spřádá intriky, aby zničila síly Dobra. Zatímco se přibližuje den, kdy Temnota zaujme svrchovanou vládu nad světem, povstávají hrdinové a odvážně čelí silám Zla, snažíce se navrátit do světa rovnováhu a řád. Díky vám, mocní hrdinové, zářné ctnosti vždy vítězí!
Ano, ano, tak to obvykle bývá. Známe to všichni. Už odmala nám rodiče čtou příběhy, kde se temnota odkrývá ve své nejstrašnější podobě a nakonec vždycky prohraje, poražena čestným a chrabrým rytířem. Ale představovali jste si někdy, co se stane, když ponížení služebníci temnoty utečou zpět do svých doupat? Co se přihodí, když se tento příběh odehrává ve světě Kragmortha? Co budou dělat lstiví služebníci temnoty, až budou čelit Rigor Mortisovi, temnému géniovi a pánovi ztracených zemí, a vysvětlovat mu, proč selhali?
Rigor Mortis: Nuže, mí slizcí služebníci, přinesli jste mi šedý čarodějnický plášť, jak jsem vám přikázal?
Shlma-Ne: P-p-p-plášť! Samozřejmě, můj Pane … Šli jsme k čarodějnické věži, ale cestou lesem jsme kvůli tomuhle břídilovi zabloudili...
Rigor Mortis: Áh! Je to tak, Nya-Khebo?
Nya-Khebo: Ale můj Pane, to nebyla má chyba! Šli jsme po správné cestě, když vtom nás překvapila strašlivá bouře a Simur-Hadd nám poradil, abychom se jí vyhnuli a ukryli se v dole …
Rigor Mortis: Tak, my jsme se báli, abychom se nenamočili, že?
Simur-Hadd: Ano, bohužel to je pravda… Ale já nechtěl…
Rigor Mortis: Simur-Hadde! Již po několikáté jsi příčinou ztroskotání nejdůležitější mise! A po několikáté budeš přísně potrestán! Zůstaň kde jsi…
Tak nějak to může vypadat a nebo třeba úplně jinak. To záleží jenom na Vás! V ADO se stáváte jedním ze slizkých a úlisných služebníků Temnoty, kteří se již po několikáté vracejí z neúspěšné výpravy. Nyní stojí před svým pánem, strašlivým Rigor Mortisem, a musí mu vysvětlit, proč mise selhala.
Nejprve si hráči zvolí temného pána. Všichni ostatní jsou jeho poníženými služebníky a tak by se měli během hry k němu i chovat. Poté každý hráč obdrží tři akční karty a tři karty nápověd.
Akční karty obsahují jeden nebo dva symboly. Ty určují, co lze s danou kartou vykonat za akci. Symbol s ukazující rukou slouží ke shození viny na ostatní hráče. Symbol s pozastavující rukou se používá k přerušení výmluvy.
Karty nápověd obsahují název, obrázek a krátký popis. Ve hře určují téma, kterého by se měl hráč držet, když se vymlouvá temnému pánovi.
Hra začíná tím, že temný pán osloví jednoho z hráčů a požaduje po něm, aby mu řekl, jak splnili úkol, kterým je pověřil. Téma úkolu si musí vymyslet temný pán. Poté oslovený hráč zahraje kartu s nápovědou a začne vymýšlet výmluvu, proč zadaná mise selhala. Vymýšlet si může cokoliv, jedinou omezující podmínkou je, aby se vyprávění tématicky shodovalo s názvem, obrázkem nebo popisem zahrané karty. Nakonec zahraje akční kartu "svalení viny na druhého" a zároveň ještě další kartu nápovědy a tím jeho kolo končí.
Poté začíná hrát hráč, který byl obviněn. Lízne si jednu akční kartu a začne se vymlouvat. Důležité je, aby navázal na vyprávění svého předchůdce. Během vymlouvání může některý z hráčů zahrát akci přerušení a podotknout, že tahle část příběhu se vlastně odehrála trochu jinak. Přitopí tak spoluhráči pod kotel a pak čeká a dobře se baví.
Jakmile někomu dojdou karty nápověd nebo nemá akci, kterou by svalil vinu na druhé, případně pokud se Rigor Mortisovi výmluva nezdá dostatečná, obdaří ho temný pán svým zničujícím pohledem. Ve chvíli, když někdo dostane tři zničující pohledy, má poslední šanci škemrat o milost. Podaří-li se mu přesvědčit temného pána, lízne si akční kartu a pokud tato karta neobsahuje lebku, škemrání je úspěšné a hra pokračuje dál. V opačném případě byl nalezen viník a hra končí.
V průběhu hry Rigor Mortis plní několik funkcí. Posuzuje výmluvy ostatních hráčů a udílí jim zničující pohledy, ale navíc může do hry kdykoliv vstoupit a narušit vymlouvání jeho služebníků libovolnou poznámkou, která nesouvisí s tématem na zahrané kartě. Vše závisí jen a jen na jeho zlovůli. Jinak řečeno, může si s hráči libovolně pohrávat!
V pravidlech hry je dále popsaná varianty hry ADM (Aye, dark master). Ta se liší od výše popsané varianty především výměnou role temného pána v průběhu hry .
Autor: Parxel
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Survive: Escape from Atlantis! + 3 Mini Expansions
Akt. cena: 1226 Kč
Končí za: 21 hodin