Asgard - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min (reálná data)
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: undefined
Vydavatelé: IELLO
Whats Your Game?
Autoři: Pierluca Zizzi
Rok vydání: 2012
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Konec světa se blíží. Bohové Temna a Světla se střetnou v poslední bitvě - v Ragnaröku. Všechny světy se promění v krvavé bitevní pole. My smrtelníci můžeme jen hádat, kdo z deseti mocných bohů v tomto boji zvítězí, a snažit se ho podpořit stavbou chrámů a posíláním válečníků, aby bojovali po jeho boku. Ovšem až to peklo skončí, můžeme si být jisti, že vítězní bohové štědře odmění ty, kteří jim pomáhali, mnoha a mnoha vítěznými body.

Asgard je hra postavená na severské mytologii, v níž se hráči stávají starogermánskými vládci, kteří se snaží podporovat své bohy, využívat jejich schopností, stavět jim chrámy a posílat jim válečníky, aby zvítězili v poslední bitvě světa - v Ragnaröku.

Hra má 5 kol a po nich následuje Ragnarök. V každém kole se v herních světech odehrávají bitvy mezi Světlem a Temnem a hráči, kteří během kola podpořili vítěznou stranu, získají body. Nakonec se bohové utkají v Ragnaröku a vítězné body získají hráči, kteří podpořili ty bohy, jež zvítězili.

Příprava hry a herní komponenty

Hrací deska obsahuje devět světů, v sedmi z nich budou probíhat dílčí bitvy Světla s Temnem v průběhu hry i Ragnarök na konci. Na světy se před začátkem hry náhodně položí destičky populace o síle 1 až 4, které budou v průběhu hry nahrazovány destičkami jednotlivých bohů. Bohů je celkem 10 (5 na straně Světla, 5 na straně Temna) a každý hráč dostane sadu deseti jejich karet, z nichž si na začátku každého kola vybere ty, které bude v tomto kole podporovat a jejichž akce bude hrát.

Pak se rozloží herní komponenty (těch je v této hře poměrně velké množství), hráči si vezmou počáteční figurky válečníků, tři žetony vlivu a destičky s herním pořadím a hra může začít.

Průběh jednoho kola

Každé z pěti kol se skládá ze 4 fází:

Fáze 1: Všichni hráči současně si vezmou do ruky karty bohů, které v tomto kole budou podporovat. Každý si může vzít tolik karet, kolik má žetonů vlivu, na začátku hry 3.

Fáze 2: Hráči jeden po druhém vykládají kartu boha z ruky a položí žeton vlivu na některou ze tří možných akcí: prosba tohoto boha, stavba chrámu tomuto bohu, Asgard. Počet políček pro první dvě akce je u každého boha omezen, do Asgardu může jít libovolný počet žetonů.

Fáze 3: Hráči jeden po druhém vezmou jeden žeton vlivu, který umístili v předchozí fázi, a provedou jeho akci:

  • Prosba: hráč si vezme Čarovné kameny stanovené barvy a/nebo použije zvláštní schopnost příslušného boha.
  • Chrám: hráč vyjádří zvolenému bohu svou podporu tím, že mu postaví chrám z Čarovných kamenů, které nasbíral v akci Prosba, a spolu s tím mu pošle své válečníky, kteří za něj budou bojovat v Ragnaröku. Získá také pečeť Světla nebo Temna a může poslat tohoto boha bojovat za jeho stranu (Světlo nebo Temno) do některého ze světů, kde destička tohoto boha nahradí destičku populace.
  • Asgard: zde hráč získá bonus a může si koupit válečníky a/nebo další žetony vlivu za pečetě, které získal při stavbě chrámu. Získané žetony vlivu si buď může nechat a díky nim mít více akcí v dalších kolech, anebo je položit na některý ze světů a tím se zúčastnit bitvy, která se v něm odehraje v nadcházející fázi.

Fáze 4: Nastávají bitvy. Odhalí se dvě Starodávné zbraně (Světla a Temna), které mírně upraví poměr sil, a pak se v každém světě porovnají hodnoty destiček populace nebo boha na stranách Světla a Temna. Hráč, který se bitvy účastní, může (je-li to nutné) poslat na svou stranu válečníky, aby zvýšili její sílu nad sílu opačné strany. Pak každý hráč získá vítězné body podle toho, kolik bitev již od začátku hry vyhrál.

Ragnarök

Po 5. kole nastává Ragnarök, závěrečná bitva dobra se zlem. Vyhodnocuje se v každém světě na desce přibližně stejně jako bitvy ve fázi 4 v jednotlivých kolech, ale je zde několik odlišností. Bohy podpoří válečníci, které jim hráči během hry poskytli, hráči jim mohou pomáhat svými destičkami zbraní a magie, které získali v průběhu hry, a populace bojující proti bohům bude používat Starodávné zbraně. Po každé bitvě hráči, kteří podpořili vítězného boha, získají vítězné body.

Po Ragnaröku hra končí a vítězí hráč s nejvyšším počtem bodů.

Autor: otmon

Vybíráme z Bazaru

1980 Sixtina - GF edice, nehráno
1980 Sixtina - GF edice, nehráno
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 12 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas