Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Nikki Valens |
Rok vydání: | 2018 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Autor: Swapler | 1 hodina 50 minut | 20.12.2020 | 3
Hra: Arkham Horror (třetí edice) + Arkham Horror (Third Edition): Dead of Night
Hráči: Swapler
Scénář:
Počet vyšetřovatelů:
Výsledek:
(Tento text neobsahuje spoilery) Arkham je i této noci zahalen do husté mlhy, což nevěští nic dobrého. Městem se šíří zvěsti o tělech zmizelých z márnic, vykradených hrobech a tajemných zmizeních. Opravářka Daniela Reyes však strach nemá, po své šichtě nasedá na motorku a vyzbrojena velkým montážním klíčem se vydává do boje se silami zla.
Hostina pro Umôrdhotha je nejsnazším scénářem ze základního boxu Arkham Horror, ovšem obzvlášť s omezením na jednoho jediného vyšetřovatele pro mě znovu vyvstává otázka, jak je tuto hru vůbec možné vyhrát. Odpověď zní: s pomocí velké dávky štěstí. Hra je konec konců tématická (čili ameri-trash), takže štěstí a náhoda jsou zde určujícími faktory. Hru mám v anglické verzi – texty mi přijdou atmosféričtější, když jsou v původním jazyce, ovšem bohužel se tak z mého textu nedozvíte, jak se jednotlivé karty a lokace jmenují v českém překladu od Blackfire. Hrál jsem s pomocí karet smíchaných ze základní hry a z rozšíření Dead of Night, což je podle vydavatele povoleno, a dokonce je to optimální cesta skýtající vyšší variabilitu (zvláště rozšíření každého příběhového balíčku z osmi na šestnáct karet je velmi vítaným upgradem).
Jak už jsem naznačil, tuto hru jsem spíše zvyklý prohrávat, pokud se nedostaví nějaký šťastný zvrat. A tentokrát odvážné Daniele štěstí přálo požehnaně. Poprvé se ukázalo ještě předtím, než Danča vůbec vyrazila do boje. Již při setupu se mezi prvními předměty dostupnými k získání objevil kouzelný plášť, díky němuž na vás nejdou potvory, dokud se sami nerozhodnete na ně zaútočit. Ve hrách dvou hráčů se tento předmět ukázal jako nepříliš užitečný, protože jedna postava na sobě nosí plášť, zatímco všechny příšery jdou po krku té druhé. Daniela měla však plášť jakožto jediná postava ve hře zanedlouho plně docenit, jelikož během hry z podzemí postupně vylezli celkem čtyři různí ghúlové, kteří se motali po Arkhamu, následovali stopu naší hrdinky, ale nikdy se na ni nedokázali skutečně vrhnout a zarýt do ní své spáry. Pocitově je to trochu už na pokraji hackování a cheatování hry, nicméně pravidlům to neodporuje.
Daniela tento plášť nalezla asi po deseti minutách hry v koutu náměstí Nezávislosti. Tento cenný předmět se válel umazaný na kanálu ve špíně, ovšem Danča se toho neštítila – konec konců pokud bude pro příšery neviditelná ona se svým pláštěm, pak bude technicky vzato neviditelný i ten šlem, od kterého je ten plášť zadělaný – a tak si ho s povděkem, zadarmo, vzala na sebe. Ještě větší štěstí měla přibližně o půl hodiny později na policejní stanici, kde od jednoho sympatického policisty, kterému se líbily její ... vyšetřovatelské schopnosti, získala z krabice nalezených předmětů kapesní hodinky. Tyto hodinky jsou extrémně užitečné v každé hře, protože dávají vyšetřovateli do každého kola třetí libovolnou akci navíc. Protože mám i ke kartám předmětů přimíchané rozšíření Dead of Night, karet je už velmi slušný paklík a kapesní hodinky se ve hře objeví málokdy, proto Danče při získání tohoto krásného artefaktu z úst uniklo nadšené „Jujky!“
Daniela poté získala k ruce i cenného spojence (který je v podstatě předem daný díky vývoji tohoto scénáře) a kromě toho obdržela či zakoupila spoustu užitečných předmětů, zvláště pak čarovnou knihu umožňující jí použít tři další kostky při odstraňování žetonů zkázy. Z těch během celé hry doputovaly na scénářovou kartu pouhé čtyři, a to ani ne tak kvůli přehmatům ve hře, jako spíš díky nastavení tohoto scénáře. Jak zřejmě víte, pokud máte hru doma, zde přibývá jeden žeton zkázy na scénářovou kartu při každém „reckoningu.“ Rovněž pokud jste tento příběh už hráli, tak asi víte (aniž bych prozradil nějaký spoiler), že v polovině hry dojde k jisté události, po níž pak hodně záleží na pořadí karet v pěti příběhových balíčcích. I zde se však na Danču smálo štěstí a vše se řešilo rychle, navíc nutno dodat, že celou poslední třetinu hry byla požehnaná (což znamená, že za úspěšné hody na kostkách byly považovány všechny hozené čtyřky, pětky a šestky). Nakonec byli všichni ghúlové po necelých dvou hodinách hry zahnáni zpět do svých podzemních brlohů a Daniela se ani jednou neocitla v situaci, kdy by jí hrozila smrt.
Odehráno v: Praha (Okres: Praha)
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Descent: Zachareth
Akt. cena: 399 Kč
Končí za: 5 hodin