Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Jednorucni exhaust zbrane
Dalsi dotaz zni: Mam zbran do jedne ruky, ktera se exhaustuje (typicky common zbrane z Dunwiche). Jake je jejich trvani pri soubojich? (zahrnul bych do toho i zbrane jako je wither, shiverling apod., ktere se exhaustuji). Kdyz zapasim s monstrem, na kolik kol combatu je mohu vyuzit? Priklad: Mam zbran magic weapon. +5 combat check do konce kola. Souperim s monstrem, v prvnim kole neuspeji, monstrum mi sebere x zdravi a pokracuje boj. Je zbran stale aktivni nebo to plati pouze na jedno kolo s tou danou potvorou? + kdyz zapasim s dalsim monstrem, jsem schopen tuto exhaustovanou zbran jeste pouzit na dalsi monstra v dane lokaci nebo to je vyslovene na soubor s jednim monstrem? (predpokladam, ze jen na souboj s jednim monstrem, protoze karty maji napsane + to combat checks nebo + na combat check). Opet diky za prispevky :-)1 monstrum
tohle jsme puvodne resili s plamenometem a hrajeme to tak ze exaust zbrane pro dany efekt ma trvani pro jeden souboj => vic monster na lokaci, efekt bude platit pouze na souboj s jednim (vsechna kola jednoho souboje). Bral bych to jako variantu zbrane kterou zahodis (molotov, svecena voda...) akorat se ti zbran obnovi pristi kolo. Jak je presne na karte napsano do konce kola to bych musel hledat, nicmene to hrajeme jak jsem popsal vyse.
Re
Super, takze exhaust zbrane jsou na souboj s jednim monstrem dokud nekdo neumre, ale co takovy shiverling? Ten ma napsano, ze cast + exhaust a dostanu +6 na combat checks do konce souboje. (nekde v Dunwichi a spol. je toto popsane a ja to chapu tak, ze vycaruji shiverling, exhaustnu jej a pote dostavam na vsechny combaty +6 - shiver ma napsane combat checks, tudiz to beru na vice souboju, ne jen s jednim monstrem, bonus ztracim ve chvili, kdy se rozhodnu misto shiverlingu vzit jinou zbran a pote jiz shiver nemohu pouzit, jelikoz jsem jej jiz kouzlil a exhaustoval). Jeste me napada takova svecena voda - holy water. Ta dava tusim rovnez +6 magic a zahodim ji. Tam je to hodne sporne. Je prvni kolo souboje. Vyliju vodu a zahodim ji, neuspeji, ztratim zivoty a co dalsi kolo? Tam mi bonus +6 z vody stale plati, ackoli je voda jiz zahozena? :-)
Re
je pravda ze tohle jsou vcelku zradne situace :) myslim si ze v Arkhamu jich bude vic, nejen ohledne zbrani. Je pravda ze svecenou vodu bych take pouzil na jedno kolo souboje. Nicmene ja si myslim ze by se to melo hrat jak ja rad rikam podle citu. Nicmene ja to hraji ze veci ktere zahodis (molotov, voda) jen prvni kolo souboje, exhaust na jeden cely souboj s jednou priserou. Je pravda ze treba plamenomet take tezko rict jestli proste nevyprskne plamen a pote neni treba "doplnit" palivo, takze takovy jednorazovy molotov. Ale treba tu kulovnici (co se musi dobyt za movement nebo tak neco) pouzivam take na jedno kolo souboje. Ale jak rikam, asi to spis moc neresime a podle citu (konretne shiverling pouzivam i pres vice souboji, kdyz jsou monstra "na hromadce", kdyz bych se dostal k dalsimu souboji v teze kole (napriklad monster appears) asi bych uz nezapocital, protoze byl delsi prostoj :) ) )
Re
Diky moc za odpoved, je v tom krapet zmatek a urcite by se musel podle toho prizpusobit slovnik/terminologie, kdy co je to vlastne souboj, jak dlouho trva a podle toho by bylo asi zrejme, jak dlouho dana zbran funguje. :-)
Všechno špatně :-)
Jelikož se mi nezdálo, že bychom na tenhle problém při našich hrách kdy narazili, prošel jsem karty ze všech rozšíření, abych se podíval, co je na nich napsáno. A všude je to jasně specifikováno, snad jen kromě Holy Water, Dynamitu a podobných discardovaček.
Na kartě je vždycky napsáno buď "to gain +X to that check", nebo "to gain +X to Combat checks until the end of this combat", nebo "Discard after use".
"to gain +X to that check": zní to celkem jasně, karty s touto vlastností při exhaustu dají bonus jen do jednoho jediného Combat checku, tedy jen do jednoho kola souboje. Pokud v tomto kole souboje proti nestvůře neuspěješ a přežiješ, tak další kolo už máš smůlu a musíš použít jinou zbraň, poněvadž tu již exhaustnutou nemůžeš znova exhaustnout. Pokud bojuješ s více nestvůrami po sobě, tak to samozřejmě platí jen na jedno bojové kolo s nestvůrou, na kterou to použiješ. Na další souboje to už nemá efekt. (Karty Flamethrower, Carbine Rifle, Cryptozoology Collection, Cursed Sphere, Kerosene, Elephant Gun, Yithian Rifle, Brazier of Souls a další, které jsem přehlídl.)
"to gain +X to Combat checks until the end of this combat": zní taky jasně. Když použiješ tuto zbraň/kouzlo, tak dostáváš bonus do konce tohoto souboje, tedy na všechna kola souboje. Upozorňuji, že pokud chceš ten bonus dostat, tak musíš stále dedikovat příslušný počet rukou pro používání této zbraně/kouzla. Když nebudeš mít dost rukou pro udržování toho efektu, tak ten efekt ztratíš a už ho v tomto souboji nemůžeš dostat zpět (viz pravidla str.16). V druhém souboji i v rámci jednoho kola už karta nemá efekt a musíš použít jinou. (Karty Shrivelling, Wither, Dread Curse of Azatoth, Storm of Spirits, Fist of Yog-Sothoth, Spectral Razor, .357 Magnum + přehlídnuté.)
"Discard after use": jediné, které nejsou úplně jasné, protože se nikde nepíše, jestli použití znamená použití v jednom checku, nebo použití v jednom souboji. My to hrajeme tak, že karta dá bonus jen do jediného checku, kdy je použita a ihned se vyhodí, takže platí jen na jedno kolo souboje. Dává to i tématický smysl, když po někom mrskneš dynamit, tak ti to dá jednorázový bonus. Když tím dynamitem mineš, nebo je ta mrcha tak odolná, že jí to nevadí, tak máš smůlu, protože další špulku už nemáš. Tedy stejný efekt jako u první skupiny, akorát o kartu po použití přijdeš. (Karty Holy Water, Dynamite, Petryfying Soultion + přehlídnuté.)
Re
No, vsechno spatne to neni.... protoze jsem psal, ze tam bude finta s tim gain + X to combat check/s. A ted jsi mi potvrdil, ze to opravdu plati bud jen na jedno kolo z celeho souboje s jednim monstrem nebo na cely souboj. Kazdopadne si myslim, ze jsi to dobre osvetlil a uz neni co resit. Ty discardovacky jsou trochu zmatene, ale ano, proste vylijes vodu, dostanes +X a kdyz se to nepodari, tak smula, proste zarves. :-) Diky
Kadaver
mno ja nechtel lovit karty abych hledal presne co se tam pise ale takhle je to jasny no. Vsechno spatne nebylo :P
Re
Přesně, jak píše Kadaver. S tím, že že dám ruku do ohně za to, že karty s discard efektem platí také pouze na první kolo boje, pokud není uvedeno jinak.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dominion Roh hojnosti
Akt. cena: 950 Kč
Končí za: 22 hodin