Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min (reálná data)
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Asmodee Czech Republic
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy ohledně pravidel

Zdravím,
1) chci se zeptat kartu Mythos provádí pouze začínající hrač a další kolo znovu a znovu nebo každý hráč co je na řadě ?

2) K čemu jsou žetony 1,2,3 ? a žetony s obrázkem vnější svět?

3) Pod každou lokací jsou dva obrázky dolar,vzácný předmět nebo běžný předmět to znamená když daný hráč vstoupí na danou lokaci tak si to může vzít ze zásobníku ?

4) Nestvůry se hejbou jednou za kolo nebo pokaždý když je na řadě jakýkoliv hráč?

5) Popište prosím podrobně jak je to s uzavření brány a zapečetěním ? trofej brány si berem když zaplatím 5 stop nebo už při uzavřením ?

Předem děkuji :)
27.12.2011 18:24:52

mutyk - k dotazům
1) - Karta mýtu se táhne v poslední fázi každého tahu. Otáčí ji začínající hráč, tedy ten, který má u sebe žeton začínajícího hráče a který všechny fáze kola začínal jako první. V každém kole se tedy otočí a vyhodnotí jen jedna karta mýtu.
2) Žetony s čísly 1,2,3 se vyznačuje "aktivita" na herním plánu, která se do hry dostane pomocí karty mýtu, na které je zvěst. Zvěsti zůstávají ve hře tak dlouho, dokud nedojde ke splnění nebo selhání. Žetony na hracím plánu tedy hráčům pomáhají v orientaci při plnění zvěstí. Žetony s obrázky vnějšího světa patrně myslíš tzv. žetony průzkumu, ty se umístí pod detektiva poté, co se vrátí z Vnějšího světa zpět do Arkhamu.
3) Značky na lokacích na mapě upozorňují hráče, co mohou získat při návštěvě této lokace. V žádném případě si nesmí hráči automaticky vzít peníze nebo předměty. Značky pouze upozorňují, co hráči MOHOU získat při střetnutí v Arkhamu v dané lokaci. Pokud je značka inverzní, znamená to, že hráč si místo střetnutí v Arkhamu může s jistotou zajistit daný předmět, zdraví apod. podle inverzní značky (např. obnoví si zdraví v Nemocnici Panny Marie tím, že nepotáhne kartu lokace apod.)
4) Nestvůry se hýbou podle tažené karty mýtu. Na této kartě je dole tabulka rozdělená na bílé a černé pole, na těchto polích jsou různé značky. Pokud souhlasí značka na kartě mýtu a nestvůry, tak se nestvůra pohne buď podle bílých nebo černých šipek. Nezapomeň, že jsou různé druhy nestvůr, některé se nehýbou, jiné jsou rychlé nebo létají. Pohyb nestvůr je potřeba dobře nastudovat z pravidel.
5) Zavírání a zapečetění bran - než může detektiv bránu zapečetit, musí jí nejdřív projít, prozkoumat Vnější svět a vrátit se zpět do Arkhamu. Jakmile se vrátí, dá hráč pod žeton detektiva žeton průzkumu (bod 2 Tvého dotazu) pokud detektiv opustí lokaci, žeton průzkumu se odstraní a hráč již nemůže bránu uzavřít, pouze pokud by jí opět prošel a prozkoumal. Zavírání brány provádí hráč ve fázi střetnutí v Arkhamu. Může si vybrat jestli provede test vědomostí nebo boje. Číslo vytištěné na žetonu brány je modifikátor úspěchu. Pokud v testu uspěje, bránu si vezme jako trofej. Pokud neuspěje, brána zůstává otevřená a může se pokusit o její zavření v příští fázi střetnutí v Arkhamu. Pokud detektiv bránu úspěšně uzavře, může ji zapečetit tím, že zaplatí 5 žetonů stop a na lokaci položí žeton zkázy a položí ho na starodávným symbolem nahoru.
Speciální případ uzavření a zapečetění brány je s pomocí vzácného předmětu - Starodávného symbolu. Při jeho použití detektiv nemusí podstupovat žádný test, ale zaplatí za použití 1 bod vitality a 1 bod příčetnosti. Starodávný symbol účinkuje i kdyby jeho použití způsobilo detektivovi šílenství či bezvědomí. Žeton zkázy, který umístí na lokaci navíc v tomto případě hráč nebere z banku, ale z karty prastarého.

Příjemnou zábavu :-)

27.12.2011 20:17:35

doplneni Aldise
2.
Co se zvesti tyce, tak ta muze byt ve hre vzdy jen jedna. (z popisu Aldise to nevyplyva)
Co se zetonu tyce, tak ty jsou vesmes k nicemu, protoze my na herni plan davame primo onu kartu, aby se na to nezapominalo.

Zeton explore (pruzkumu) rovnez nepouzivame, protoze si clovek zapamatuje, ze z dane brany vylezl.

3.
Co se znacek tyce, tak to ber jen jako orientacni symbol ktery rika, na co muzes pri setkanich narazit. Je to opravdu hodne orientacni a kdyby to tam nebylo, tak mozna lepe.

PS: Diskuse o pravidlech tu jiz je, tak dalsi otazky kdyztak smeruj tam, at tu neni deset vlaken na stejne tema. :-)

27.12.2011 22:10:45

2 hraci v jedne brane
Ahoj, mam taky dotazek k pravidlum, kdyz se nejak dostanou dva hraci do jedne brany (vlastni blbosti, dimenzionalni slidic...), a jeden vyjde z brany driv a zavre/zapeceti ji, co se stane s tim druhym v brane (za predpokladu ze do prave toho vnejsiho sveta je otevrena jen jedna brana)? v pravidlech to nejak nemuzu najit (bud sem slepy, nebo to tam neni). detektiv vyjde z jine brany (to se nam nezdalo jako moznost), detektiv se objevi kdekoliv v akrhamu/ve sve zacinajici lokaci (moc jednoduche), detektiv jde mimo cas a prostor? (tak sme to hrali nakonec...)

6.2.2012 20:52:18

reakce 2 hraci v jedne brane
nejlepší bude asi citovat pravidla:

Pokud je vyšetřovatel v druhé polovině Jiného světa,vrací se zpět do Arkhamu. Hráč si může zvolit, že se jeho vyšetřovatel objeví v jakékoli lokaci s bránou vedoucí do toho světa, jenž právě opustil. Jakmile si vybere lokaci, umístí do ní žeton svého vyšetřovatele a položí pod něj žeton průzkumu, aby tak naznačil, že tato brána jím již
byla prozkoumána. Žeton průzkumu zůstává ve hře tak dlouho, dokud vyšetřovatel neopustí příslušnou lokaci.

!!Není-li na hracím plánu otevřená žádná brána do světa, z kterého se chce vyšetřovatel vrátit, je tento nebohý vyšetřovatel ztracen v čase a prostoru (viz strana 16).!!

Tento odstavec je uveden v pravidlech strana 6.

Shrnuto: Hrali jste to dobre - posledni moznost.

6.2.2012 21:23:56

...
takze sem slepy, dekuju moc za rychlou odpoved

6.2.2012 21:42:27

Dotaz ohledně pravidel
Snažil jsem se prostudovat všechny příspěvky a najít odpověď na můj problém, ale neuspěl jsem. Proto žádám o pomoc.
Situace: Na jedné ulici nazazím na jednom poli 2 příšery. Vím, že chci s oběma bojovat. Je to bráno jako jeden boj nebo dva boje?
Jde mi o to, že když v souboji s první příšerou sešlu úspěšně kouzlo, jestli platí toto kouzlo i v souboji s druhou příšerou na stejném poli? Ono to totiž vypadá jako vícenásobný souboj v jednom boji v jednom kole, ale to je asi špatně. Že?
Díky za radu.

23.2.2012 18:38:05

to Kapitan
Kdyz sesles kouzlo, tak ma na sobe napsano +x to combat checks nebo check... mozna tam je nejaky dovetek until end of combat nebo tak. Kdyz je tam to checks, tak to plati na cely souboj s jednim monstrem.
Pokud tam je combat check, jednotne cislo, tak to plati pouze na jedno kolo souboje s monstrem. V praxi to znamena, ze kdyz neuspejes, tak ztratis zivoty a v dalsim kole souboje ten bonus nemas.
Nicneme at tak ci tak, tak to kouzlo je na boj s jednim monstrem. Nebo alespon tak to hrajeme my. Je to drsarna, ale kdyz si vemes shriveling, ktery dava +6 do jedne ruky... tak je zazrak uz samo o sobe, ze to je na cely souboj, dokud nezemres nebo monstrum neporazis. :-)

23.2.2012 18:55:35

Re: Captain
S kazdou nestvurou, ktera je s tebou v lokaci musis bojovat zvlast(postupne)! Nebo se vsem zvlast vyhnout. Nebo kombinace uvedeneho, dle tve volby.

add Vojta: hru mame v CJ, takze to napisu radsi po svem.

1)Pokud je v popisu kouzla/predmetu/dovednosti, ktere chces pouzit, uvedeno slovo "vycerpej", muzes po pouziti/seslani danou kartu znovu pouzit az po jejim obnoveni v pristim kole ve fazi Udrzba.

2)Jinak pokud je v popisu kouzla/predmetu uvedeno "do konce bojoveho kola", tak v pripade neuspechu v prvnim hodu kostkami pri bojovem testu jiz kouzlo/predmet nemuzes pouzit v dalsich kolech souboje(dokud souboj neskonci zabitim nestvury nebo utekem detektiva ze souboje). Pokud neplati bod 1) muzes kouzlo/predmet/dovednost pouzit znovu na dalsi boj ve stejnem kole hry.

3)Pokud je na karte uvedeno "do konce tohoto boje", muzes pouzit kartu do konce aktualniho souboje. V dalsim souboji ji opet musis seslat/pouzit za cenu uvedenou na karte.

Enjoy the game!

24.2.2012 11:49:26 | Upraveno autorem (porovnej)

ujasnenie - platnost kuziel a zbrani (beznych predmetov)
Potreboval by som ujasnit tuto vec. Precital som temu a je tu toho posisaneho vela a v poslednom prispevku popisuje platnost aktivovavnych predmetov a kuziel aj Machy ale stale mam jednu nejasnost.

Ak je na karte napisane, ze plati do konca boja, alebo do konca jendeho kola boja, tak nie je co riesit a platnost je jasne dana.

Co ale u kuziel a predmetov, kde nie je napisane nic? Ako dlho platia - na jeden suboj? Alebo logicky na vsetky suboje a vsetky nestvury na ktore narazim v ramci jedneho herneho kola, teda od fazy pohybu az do fazy mytu?

Vdaka za vysvetlenie.

2.3.2012 14:03:47

to Ryko
Dej příklad takové karty, zrovna teď si žádnou takovou nevybavuji. Ale pokud jsou to soubojové kouzla a zbraně používající ruce, tak platí v jednom souboji, dokud máš toto kouzlo nebo zbraň v ruce. Kouzla a zbraně si můžeš přvybavit před každým kolem souboje a když kouzlo nebo zbraň pustíš, tak Ti přestává dávat bonus. Všechny používané kouzla a zbraně používající ruce navíc automaticky ztrácí efekt na konci každého souboje (tedy souboje s jednou příšerou) a v dalším souboji si je musíš vykouzlit/vybavit znova, pokud je to možné (tedy pokud nejsou vyčerpané).

2.3.2012 16:13:44

to Kadaver
Prave pozeram karty a napr. vacsina zbrani nema na karte v textovej casti uvedene nic len kolko pridava bodov k subojovemu testu, ci uz je to samopal, sekera, puska...

Ako teda, ked som ju pouzil v suboji s jednou priserou, je uz vycerpana? Alebo pokial do ruky nedam inu zbran, vec, alebo kuzlo, tak je stale aktivna v tomto kole aj pri dalsom suboji?

U kuziel, kde ja uvedene ze karta je po pouziti vycerpana je to myslim jasne a je mozne ju pouzit aj po obnoveni vo faze udrzby v dalsom kole...

2.3.2012 17:11:34 | Upraveno autorem (porovnej)

to Ryko
Přesně sis odpověděl sám. Pokud na kartě není napsáno, že se vyčerpá, tak ji můžeš použít klidně ve více soubojích za sebou (za předpokladu, že na ni máš dostatečný počet rukou). Karty, které se použitím vyčerpají bohužel můžeš použít až v dalším kole.

2.3.2012 18:57:26

pomoc :)
mam par otazecek :) predem dekuji za odpovedi ;)
takze:
1) Jakou dobu ma trvani karta mytu (kdyz je tam napriklad ze je ve meste karneval a v nejake ulici se neco deje tak jak se to tam deje dlouho? kolo? X kol? neomezene kol?)
Co znamena zvest, titulek atd..

2) Jaky je presny popis zavirani brany? Prijdu na branu->vcucne me(konec tahu?)->prejdu do dalsi strany pomoci tazeni karty sveta(konec tahu?)-> vyjdu zpet do arkhamu... takze je to na celkem 3 kola? ( pri dvou detektivech to je na strasne dlouho)

3)kdyz prolezu branu tak ziskam zeton pruzkumu? Jak se pouziva? kdyz odejdu z lokace tak mizi ? a neni sance si ho nechat nebo nejak ziskat.

4) kdy beru zetony OCI z hlavni prisery

5) V policejnim aute muzu projet lokaci s priserou nebo jji muzu projet?

6) co se deje kdyz vylezu z brany po pruzkumu svet a je na ni prisera? bojuju nebo co?

to je zatim vse :) dekuji za odpovedi

10.3.2012 21:17:44

to twix
Doporucuju precist pravidla jeste jednou, protoze to jsou zakladni veci. :-)

Jinak:

ad 1
Pokud je to mytus typu Mystic, Urban nebo Weather, tak zustava a plati jeji efekt, dokud neni nahrazena jinou kartou tohoto typu + jsou karty, ktere maji efekt na jedno kolo, jako treba karta typu vypadek proudu ve meste atp....

ad 2
1. Vstoupis na branu
2. V encounter fazi te vcucne do other world location
3. Other World encounter

v dalsim kole
1. V movement fazi se pohnes do 2. area of Other World.
2. Other World encounter

v dalsim kole
1. V movement fazi se pohnes ven z Other World
2. V encounter fazi se muzes pokusit zavrit/zapecetit branu

ad 3
Pouziva se tak, ze ho jen das na tu lokaci, aby bylo videt, ze jsi dany vnejsi svet prosel. Asi zeton nejvice k nicemu, co ve hre je. :-)
Kdyz odejdes z lokace, aniz bys branu zavrel/pecetil, tak se zeton proste odhodi. Ne, sance neni, musis znova prolezt vnejsi svet.

ad 4
Behem hry v podstate nikdy. Nekdo na to ma schopnost, umi to i karta elder sign. Jinak v souboji s prastarym.

ad 5
S autem neprojizdis, ale presouvas se po planu z bodu A do bodu B. Je to neco jako teleport. Kdyz skoncis ale pohyb s autem na lokaci, kde je monstrum, musis to poresit.

ad 6
Ne, v prvnim kole, kdyz vylezes z brany a je na ni monstrum, tak s ni nebojujes. Az v nasledujici runde. :-)


Pozn.
Nechapu, ze se vsichni ptaji porad na to same a to jsou brany, kdyz to je v pravidlech vysvetlene a pomerne dobre. :-)

10.3.2012 22:17:33

Vybíráme z Bazaru

RISING SUN - CZ
RISING SUN - CZ
Akt. cena: 2900 Kč
Končí za: 22 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas