Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Mrakoplas
Dotaz na braní žetonu stop (pořadí činnosti)
Chci se zeptat (sorry, zda již to v této obsáhlé - ale již nepřehledné diskuzi zaznělo..) - Když udělám pohyb na místo s nestvůrou, kde se rozhodnu pohyb zakončit a na daném poli jsou žetony stop - jaké správné pořadí činnosti následuje ? Kdy mohu vzít žetony?To Mrakoplas
No cele to mas troska blbe. Takze:
1. - chces projit dale
hazis na vyhnuti
uspech - pokracujes v pohybu
neuspech - koncis pohyb, jsi zranen a okamzite bojujes s nestvurou (ne az dalsi kolo). Pokud ji porazis muzes brat zetony.
2 - chces tam zustat
hazis na vyhnuti
uspech - vynul jsi se nestvure, beres zetony (nechapu proc bys s ni bojoval po uspesnem hodu na vyhnuti, kdyz s ni muzes bojovat rovnou aniz hazis na vyhnuti kdyz se tak rozhodnes).
neuspech - jsi zranen, okamzite zacina boj s nestvurou (ne az dalsi kolo) a pokud ji porazis beres zetony.
mrakoplas
To DD:
No prave, ze - v pripade uspechu pri vyhnuti - mohu sebrat nejprve zetony a teprve pak jit do boje - ne naopak.. (v poradi - hod na strach - rozhodnuti utect nebo bojovat..)
Re
V pripade uspechu na vyhnuti nestvuru neresis a pokud jsi v te lokaci skoncil tak seberes zetony. Nestvuru pak resis az v dalsim kole kdyz to misto budes chtit opustit a to bud se ji znova uspesne vyhnes nebo s ni budes bojovat ale v tom pripade v tom miste jeste zustanes dalsi kolo.
mrakoplas
To DD:
OK.
A ted tedy jsete nejasnost - kdy se tedy v boji pouzije hod na strach a rozdil mezi utekem z boje a vyhnuti se prisere ve smyslu pouziti?
Kdyz selze unik od nestvury, jdu bojovat. (hod na strach, boj - volba uniku z boje je jiz zakazana?)
Kdyz CHCI boj s nestvurou - jdu bojovat. (hod na strach, vyber jestli boj ci utek (ne vyhnuti nestvury, ale moznost volby pri boji)?
dik
mrakoplas
oprava
resp. v ramci boje je utek stejny postup jako vyhnuti prisere...
mrakoplaš
Nevím jestli jsem poslední otáuku chytnul úplně dobře, ale:
- vyhnutí se boji (sneak-proplížení) používáš před samotným bojem.
- útěk z boje můžeš použít v samotném souboji, když vidíš, že se pro tebe nevyvíjí moc příznivě (pokud jej schopnost nestvůry samozřejmě nezakazuje)
Technicky se jedná o stejný hod, ale použití je rozdílné a pro herní terminologii je třeba rozlišovat.
boj
Presne .. jde to vice mene v tomto poradi
Hod na vyhnuti nestvure (nemusi byt) - uspech, vyhnul jsem se a pokracuju v tahu
neuspech dostanu ranu od prisery a zacina boj.
Hod na strach.
A pak si muzu vybrat - hod na utok (zkusim priseru zabit), nebo hod na utek (v pripade ze nestvura nema Ambush, v tom pripade uz z boje nelze uniknout).
Pokud neuspeju (nezabiju nestvuru nebo se mi nepodari utect) dostanu zase ranu od prisery a znova se muzu rozhodnout utok nebo utek.
Vojtech Musil
Sneak.....
to DD:
to plizeni je vcelku zrejme, protoze kdyz se proplizis, tak se vyhnes pri boji hodu na will, ale riskujes to, kdyz se neproplizis, ze te prisera zrani a jeste te bude strasit. Kdyz se proplizis, tak pri boji te jiz prisera nestrasi. (chapal bych to asi tak, ze jsi se proplizil, prohlednul sis ji pritom a nema te tudiz cim prekvapit...).
to Vojtech Musil
Není to tak, jak říkáš. DD to správně popsal, takže ještě jednou polopatě:
Když chcete opustit a nebo zůstat na místě, kde je alespoň jedna nestvůra, tak si musíte pro každou přítomnou nestvůru zvolit jednu ze dvou možností:
a) Kolem nestvůry se proplížíte (Evade) a vůbec s ní nebudete bojovat.
b) S nestvůrou budete bojovat rovnou, bez jakéhokoli plížení.
A teď trochu podrobněji ke každému z těchto bodů:
ad a) Plížíte se, tedy děláte Evade check. Ten se provádí tak, že vezmete svou dovednost Sneak, přičtete k ní Evade bonusy ze svých karet a odečtěte/přičtěte Awareness potvory (číslo v horním rohu na straně s obrázkem potvory).
- Pokud v tomto checku hodíte alespoň jeden úspěch, pak jste se úspěšně proplížili kolem a vůbec s touto stvůrou toto kolo nebudete bojovat (tím pádem si nebudete s ní ani házet Horror check).
- Pokud nemáte ani jeden úspěch, ihned dostanete zásah za příslušný počet Staminy, kterou potvora svým útokem ubírá. Pokud vás to nezabilo, tak začíná standardní boj s touto nestvůrou, tedy háže se nejprve Horror check a potom probíhají normální kola souboje (viz bod b).
ad b) Boj probíhá tak, že se nejprve na začátku boje hodí Horror check. Ten se dělá tak, že vezmete svůj Will, přičtete k němu Horror bonusy ze svého vybavení a odečtete modré číslo na rubové straně potvory.
- Pokud máte alespoň jeden úspěch, nic se nestalo.
- Pokud nemáte ani jeden úspěch, ztrácíte ihned takové množství Sanity, jaké je udané počtem modrým elipsek pod modrým číslem na rubové straně potvory.
Pokud jste z Horror checku nezešíleli, tak začíná první kolo souboje. Každé kolo souboje máte možnost si zvolit, jestli se budete snažit potvoře utéct (tuto možnost nemůžete zvolit pokud má stvůra Ambush) a nebo do ní budete bušit:
1) Při utíkání se postupuje stejně, jako byste se chtěli kolem potvory proplížit bez boje a tím pádem se háže Evade check (viz bod a).
- Pokud se vám podaří hodit alespoň jeden úspěch, boj končí a stvůra zůstává na místě. Budete si s ní muset poradit další kolo a nebo si s ní poradí mezitím někdo jiný.
- Pokud nehodíte ani jeden úspěch, dostanete pecku a uberete si tolik Staminy, kolik je nakreslených srdíček pod červeným číslem na rubové straně stvůry. Pokud jste zářez přežili, pak boj ihned pokračuje dalším kolem, ve kterém se zase můžete rozhodnout, jestli utíkat nebo bušit.
2) Při bušení do potvory hážete Combat check. Vezmete svůj Fight, přičtete k němu Combat bonusy z vybavení a odečtete/přičtete červené číslo na rubové straně nestvůry.
- Pokud jste hodili alespoň tolik úspěchů, kolik je Toughness příšery (počet kapiček na spodním okraji rubové strany monstra), pak příšera umírá a jde vám jako trofej.
- Pokud jste nehodili dostatek úspěchů, dostanete pecku za tolik Staminy jako je počet srdíček pod červeným číslem na rubové straně potvory. Pokud vás to nezabije, pokračuje se ihned dalším kolem souboje, kdy máte zase na výběr utíkat nebo potvoru mlátit.
Boj končí buď úmrtím nestvůry, nebo útěkem vyšetřovatele, nebo když vyšetřovatel ztratí všechnu Sanity (insane) nebo Staminu (unconsious).
Žeton stopy si bereš na úplném závěru fáze pohybu -> i kdyby ses plížil a pak chtěl bojovat, tak ten žeton dostaneš až po boji (bojem končí tvůj pohyb). Źeton bereš vždy, když jsi v dané lokaci ukončil svůj pohyb.
Když se plížíš (a uspěješ) a pak se z nějakého důvodu rozhodneš stejně bojovat, tak horror check stejně děláš -> ten probíhá na začátku každého souboje s nestvůrou. To že jsi uspěl v plížení to nezachrání.
Dodatek
Ještě jsem zapomněl dodat jednu důležitou věc. Pokud se vám podaří se proplížit kolem VŠECH nestvůr na daném poli, pak máte možnost pokračovat dále v pohybu. Pokud ale byť s jedinou z nich musíte bojovat, pak už musíte na místě zůstat.
A ještě co se jedná sbírání Clue Tokenů, tak ty si můžete vzít pokud na tom místě zůstanete stát a přežijete všechny souboje. Prostě když na tom místě stojíte i na konci fáze pohybu.
to Morthe
Když se kolem potvory proplížíš, tak už s ní nemůžeš ve stejném kole bojovat. V pravidlech je "either fight the monster or evade it", což je výlučné nebo. Nemůžeš udělat obojí.
Kadevar
Tak hlavně to je logickej nesmysl... proč se kolem ní plížit, když si to s ní pak stejně dáš na férovku. Tudíž je jasný, že to je jedno, nebo druhý... Autor zřejmě nepřepokládal, že to budou hrát schizofrenici, který každých 10 sekund mění svoje rozhodnutí =D
to Morthe
Autor to chtěl tímto pravidlem zajisté místním schizofrenikům ulehčit :-)
Vojtech Musil
to Kadaver:
Na strane 14 herniho navodu k AH je v poslednim sloupci popisujici boj napsano:
Combat
.
.
.
.
Posledni odstavec
Weather he passes the check or not, an investigator only needs to make one Horror check each time he does battle with a monster. If the investigator successfully evades the monster in the first place, he never needs to make a Horror check at all.
To v prekladu zcela jasne rika, ze pokud uspeje hrac v plizeni s monstrem, nemusi delat check na Horror. Cimz se v souboji vyhne horror checku.... tak to chapu ja. Pokud tomu tak neni a hrac v okamziku, kdy se proplizi, jiz nemuze s danou potvorou bojovat, potom je tento doveted/odstavec naprosto zbytecny, protoze jak sami uvadite, hrac si vybere bud plizeni nebo boj.
Kazdopadne ja to chapu takto:
Chci se hybat pres monstrum nebo tam zustat, musim udelat interakci a mam na vyber dve moznosti:
1) Plizeni
2) Boj
Je tam napsane either or - bud nebo. Cimz si myslim, ze tim je mysleno, ze musi zvolit jednu z techto moznosti, ale nikde tam neni vyslovne zakazano, ze jiz s danym monstrem nemuze bojovat. Naopak tam je napsano, ze:
If the investigator passes the Evade check, he evades the monster and the player may continue his turn as normal, weather continuing movement or interacting with the area.
Tzn. pokud zvolim evade a vyhnu se, muzu se hybat dal a nebo delat interakci s danou lokaci do cehoz ja zahrnuji aj boj. Viz zmineno drive, potom mi odstavec o tom, ze kdyz se uspesne proplizim, tak vynechavam horror check, zda byt naprosto bezpredmetny!!
to Vojtech Musil
Ty jsi asi ještě nečetl moc pravidel od FFG psaných pro Amíky, že? Takových vět, které jsou už úplně jasné z ostatnich pravidel tam mají mraky, jen aby to pochopil i ten největší tupec. A jelikož Ty nejsi jeden z nich, tak Ti to tam nesedí, protože za tím hledáš nějaké pravidlo navíc, akorát tam nic navíc není. Prostě když stvůru Evadneš, tak s ní nebojuješ, tím pádem ani nehážeš Horror. Tohle bylo tou větou zamýšleno.
A interakce s areou není boj, to je interakce s příšerou. Interakce s areou je např. vstup do brány, použití schopnosti lokace, otočení Location karty apod.
Takže pro shruntí: Když uspěješ v Evade checku proti nestvůře, už s ní toto kolo nebojuješ a tím pádem ani nehážeš Horror (což je logické, ale v pravidlech si to nemohli odpustit napsat). Ostatní zkušení hráči mi to zajisté potvrdí.
Vojtech Musil
to Kadaver:
Mam doma DOOMa a Starcraft a v ani jedne hre jsem se nesetkal s takovouto nesrovnalosti. Cetl jsem si opet pravidla a ve hre neni receno nic o tom, ze bys nemohl s tim monstrem znova bojovat. Pravidla rikaji toto:
Kdyz vstoupis na area nebo z ni odchazis a ono obsahuje monstrum, tak musis udelat evade nebo fight.
Pokud preskocim ty dalsi odstavce, tak je tam dale napsano, ze pokud se ti uspesne podari vyevadovat monstrum, muzes pokracovat v pohybu a nebo udelat interakci s danou lokaci. Nidke neni zminka o interakci s priserou, jak zminujes ty. Vse se tyka area. Kdyz vstoupis na area s monstrem, interakce s areou atp.... tzn a jelikoz tam nikde neni zakazano, ze s tim monstrem uz nemuzes bojovat + viz mnou zminovany odstavec, ktery rika, ze pri uspesnem evade nedelas horror check, tak ja mam vcelku jasno. Mozna by stalo za zminku kouknout na FAQ na FF.
Myslim, ze toto jsme resili s kamosema a na zaklade argumentu, ktere tu zminuju jsme se dohodli, jak jsme se dohodli.
Takze na zaver ja tvrdim, ze do interakce s areou spada interakce s monstrem, stejne jako interakce setkani, vlez do brany aj.... Kdyby interakce s areou byla interakce s branou a nikoli interakce s monstrem, tak by to bylo hodne podivne.
nesrovnalost?
Mě tedy nikdy nepřišlo, že by na tom bylo něco nejasného. Podle mě v tom moc hledáš, jak říká Kadaver.
to Vojtech Musil
Mno, překrucuješ fakta :-)
"Pravidla rikaji toto:
Kdyz vstoupis na area nebo z ni odchazis a ono obsahuje monstrum, tak musis udelat evade nebo fight."
Nemáš tak úplně pravdu, protože pravidla říkají:
"Kdyz vstoupis na area nebo z ni odchazis a ono obsahuje monstrum, tak musis udelat BUĎ evade NEBO fight."
Je tam výlučné nebo, tedy nemůžeš udělat i Evade i Fight.
Navíc ještě veškeré interakce s areou se provádějí v Arkham Encounter fázi (včetně vstupování do bran, používání speciálních vlastností lokace, hraní Location karet) a boj se provádí v Movement fázi, takže jsou to určitě dvě odlišné věci. Při boji tedy neinteraguješ s tou lokací, a i když lokace obsahuje monstrum, tak s ním v Arkham Encounter fázi NEMŮŽEŠ bojovat.
Domnívám se, že jsi opravdu jediný, kdo to hraje jinak, protože co jsem zatím Arkham hrál, tak to všichni hráli tak, jak to tady vyprávím (tedy asi tak 4 nezávislé skupinky).
Vojtech Musil
to Kadaver:
Fakta neprekrucuju, je tam nebo a nebo je nebo. To bud je tam uz skoro zbytecne. Kazdopadne mate asi pravdu :-/ Me proste zmatnul ten odstavec popisujici combat, kde se pise, ze pokud hrac uspeje v evade, tak nedela horror check, coz mi teda pripada jako absolutne matouci a hlavne absolutne zbytecne. Kdyz si vemu, ze takovouhle picovinu tam zminuji, ale pak v odstavci u evade je napsano, ze muze udelat interakci s areou, ktera ale spada ja zminujes jiz do faze Encountru.... Dobre, holt to budeme muset prehodnotit.
Diky za objasneni.
to Vojtech Musil
Vy jste asi na škole neměli logiku, protože NEBO není to samé jako BUĎ NEBO. Ale to už je jedno, jak říkám, pravidla pro Amíky. Nevím jak Starcraft (i když tam se mi zdá je taky takových požehnaně, akorát už jsem je četl dávno) nebo Doom, ale MEQ i Chaos in the Old World tam mají takové podobné kousky, které jsou úplně jasné a pozornějšího čtenáře jenom matou. Prostě v tom nesmíš hledat nějaké záludnosti, oni to myslí dobře :-)
Vojtech Musil
to Kadaver
Jo, mas pravdu, bud/nebo je exlusive or, narozdil od nebo, coz je jen or a je v tom maly rozdil. :-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Star wars: Feel the force - nehrané, jen vylámané
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 2 dny