Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min (reálná data) |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Asmodee Czech Republic Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2005 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
Boj s Prastarým
Zakládám toto nové téma samostatně ať se neplete do normálních dotazů.Boj s Prastarým
Hlavně se každým kolem stává složitější ta kontrola, kterou si děláte. Poprvé je Will+1, útočíte vy, útočí on, po útoku prastarého je Will+0, útočíte vy, útočí on, Will-1...., Will-2, Will-3. My většinou dojedem na tohle:-)
Jinak hážeš ty, hážeš ona, pokud jste uspěli 2x a více, odstraníte token a nulujete průběžný stav úspěchů. Pak útočí on. Zkontrolujete si vůli upravenou o modifikátor (+1, 0 -1, -2, -3....) atd.
re: Boj s Prastarým
Bacha na to, neni to tak uplne presne, jak pise Sodovka ... uspechy se prenasi a je mozne v jednom kole odstranit i vice zetonu zkazy (podle poctu hozenych uspechu), viz popis v oficialnim FAQ (mimochodem v puvodnich anglickych pravidlech je to vysvetleno dost krkolome a nepochopitelne, ale v CZ prekladu od BF je od prvni verze spravne citovan priklad z FAQ, protoze jsem to z origos pravidel nepochopil a hledal az dodatecne jinde :-)
Q: In combat with an Ancient One, how do cumulative
successes in the “Investigators Attack” step work?
A: To defeat the Ancient One, the players must do a total
number of successes equal to the number of players multiplied
by the number of doom tokens on the Ancient One.
So, if 4 players are facing Yig (doom track of 10), they
need 40 successes to win. For every 4 successes they do,
they remove 1 doom token to track their progress. If the
investigators get 9 successes in the first round of combat,
they would remove 2 doom tokens, and 1 success would
carry over to the next round of combat.
nulování průběžného výsledku
Ano, Merlin ma pravdu: muzes odstranit vice zetonu najednou (v jedinem kole boje) - to mi vypadlo:-)
Prenos "uspechu" do dalsiho kola je pro nas novinkou. Vychazeli jsme z teto casti pravidel:
When the players accumulate a total number of successes equal to the number of players (including any players that were eliminated from the game), remove one doom token from the Ancient One’s doom track and reset their cumulative successes to zero.
Takže po drobném průzkumu na BGG: existuje první edice a druhá edice. Evidentně máme první edici a tam se průběžný výsledek nuluje a boj je náročnější.
Ví někdo ještě o něčem,čím se liší první a druhé resp. další vydání?
hmm
No to chápu jak se háže na ty úspěchy,ale nevím přesně jak maj jako útočit hráči.Jako první zaútočí hráči a pak prastarý?nebo zautočí první hráč a na něho útočí prastarý pak druhý a na něho prastarý nebo jak?
Pořadí útoků
Když nebudu brát v potaz karty Epického souboje s Prastarým (v rozšíření Kinsport Horror), tak nejprve útočí všichni hráči, pak Prastarý, pak opět všichni hráči, Prastarý atd.
Ty karty Epického souboje to trochu komplikují, na ty máte ještě čas :-)
Pro Sodovku
Pro ověření verze AH se podívej na stránky Fantasy Flight Games na pravidla Dunwich nebo Kingsport Horroru. Na konci těchto pravidel jsou errata a upřesnění k základní hře. Dá se podle toho ověřit, zda máš opravdu starší verzi. Zkus např. prověřit Boba Jenkinse - ve verzi 1.1 měl na začátku 8 dolarů, v nové 9.
Pro Sharka
Ahoj, ty Errata znám - někoho jsem už tady na ně upozorňovala. Všechny zmiňované karty (Bob Jenkins, Healing Stone...) máme v pořádku, už jsem si to kdysi kontrolovala. Ale v pravidlech se průběžný výsledek boje s prastarým "resetuje", tedy nuluje. Tak nevím. No tak budou teď boje holt drsnější:-)
Pro Sodovku
Zde je vysvětlení z FAQ u Dunwich Horror:
Q: In combat with an Ancient One, how do cumulative
successes in the “Investigators Attack” step work?
A: To defeat the Ancient One, the players must do a total
number of successes equal to the number of players multiplied
by the number of doom tokens on the Ancient
One. So, if 4 players are facing Yig (doom track of 10),
they need 40 successes to win. For every 4 successes
they do, they remove 1 doom token to track their
progress. If the investigators get 9 successes in the first
round of combat, they would remove 2 doom tokens, and
1 success would carry over to the next round of combat.
převádění úspěchů
Díky, Sharku a Merline, za upřesnění k převádění úspěchů v boji proti prastarému. Jo, a samozřejmě to byl překlep: boje budou holt méně drsnější
epic battle
tak epic batlle je fakt zajimavy....dokaze jak pomoct tak uskodit.....ale je to aspon zajimavejsi.....je to realnejsi souboj....:)
Je to tak?
No já si myslím,že boj proti prastarému je snažší ve 4 a více hráčích než ve dvou.Co vy na to?
Není to tak:)
myslím že je to tak na stejno zalezi s kterym bojujes....nektereho je snazsi porazit v mene hracich nez ve vice...napr.kdyz musis obetovat gate nebo monster trophies za utok na nej....cim vic hracu tim mene bran a monster na osobu :)
Hawk
Ancient One
Hra mi nejsnadnejsi prijde v pripade 4 hracu (=maximalni pocet hracu, u ktereho z brany vyleza jedina potvora) a pak v co nejvetsim poctu hracu (7-8). Dost tezka je ve velmi malem poctu hracu (jediny hrac to ma v zakladni hre velmi obtizne, s jakymkoliv vetsim rozsirenim -DH/KH- to v podstate nema sanci uspesne dohrat) anebo v 5 hracich (nejnizsi pocet, pri kterem priachazi branou uz 2 potvory).
Vzdy je to ale straslive zavisle na vicero skutecnostech - hlavne na postavach, ktere si hraci vylosuji, a na predmetech, ktere posbiraji. Vcera jsme kuprikladu hrali 2 hry (popve v 7, podruhe v 6 lidech) a pokazde jsme Ancient Ona dali (v obou pripadech stihl vylezt - nejdriv Nyarlathotep, podruhe Yig). Pravidlem to ale neni, pred casem nas 3x za sebou slusne vykostil (2 x Cthulhu, 1 x Yog-Sothoth).
Pravdou je, ze nekteri Prastari jsou celkem v pohode (Yig...), zatimco s jinymi je to mnohem narocnejsi (Cthulhu...). I tady ale plati vyse uvedene, tj. to, ze nekdy se muze dobre darit a i ten nejdrsnejsi Ancient One bude zazehnan celkem v pohode (a naopak).
Hawk
Epicky soubor
To Jaffa: jeste jsme to do hry nezkouseli implementovat, ale kdyz jsem si tak karticky epickeho souboje cetl, tak jsem pozitivni (ve smyslu "priznive pro nezkorumpovane investigatory :)") nasel snad jen u Tsathoggua (pokud si to dobre pamatuju)...ale jak rikam, jeste jsem s nimi nehral, nechci soudit predem.
Jaffa
:to Hawk
tak epicky souboj si urcite zkuste.je to zabavnejsi a zajimavejsi.prece jen je realnejsi ze ancient one . dela kazde kolo utoku neco jineho.zkousi ruzne triky atd...mi hrajeme epic battle uz pravidelne je to lepsi...a taky mnohem tezsi..to ze sejmete ancient one ve finalnim battlu je celkem mala sance,pokud se parkrat otoci nejaky lepsi jeho utok,nebo ze neutocite vubec... :) potesi to...rozhodne je to legrace.ne jen nudne stale stejne pocitani kostek beze zmeny :)
Tygr
Yig
Yig je v pohodě, jo? :o) Možná tak když má minimálně polovička skupiny na začátku Bless, nebo když máte štěstí a hodíte na ověřování Curse hned další kolo jedničku :o) (A nebo jste přehlédli, že vás na začátku boje všechny prokleje :o)
JInak pokud se vám počítají za úspěch jen 6, tak je to myslím docela hodně drsný boj.
Honza
Boj s prastarým
Ahoj, chtěl jsem se zeptat na jednu věc co mě není úplně jasná. Jak přesně probíhá boj s prastarým. Když procitne, tak následuje finální bitva, kdy už bojuji pouze s prastarým? Už se nepohybuji, nemám fázi setkání atd??? A co přesně znamenají ability prastarých When ------ stirs in his slumber? To je abilita po celou hru, nebo až když je prastarý aktivní? Např Yog Sothoth zvyšuje obtížnost zavření bran o 1. Děkuji za odpověď.
Honza
Ahoj, když prastarý procitne, už bojuješ jen s ním, žádný pohyb, žádné setkání, pouze boj na život, na smrt a na šílenství :)
Věta "when ... stirs in his slumber" znamená schopnost, která se uplatňuje po celou hru, dokud se prastarý neprobudí.
Honza
Boj s prastarým
Aha, tak už mě to je jasné:-) Díky za odpověď.
Yig & Curse / Dr. Vincent & Healing
caute, muze mi nekdo prosim potvrdit nasledujici dotazy? Nejsem si jistej timto:
1. Pri boji Yig na zacatku souboje vsechny hrace prokleje. Znamena to, ze normalne kazdej dostane Cursed karticku a muze o ni kazdy upkeep prijit, pokud hodi "1"? Nebo jsou hraci Cursed automaticky po cely souboj bez moznosti se prokleti zbavit?
2. Pri souboji s GOO, pokud mame v tymu dokturka, ktery leci v upkeepu staminu, muze ji vylecit i spoluhraci? Bere se souboj s prastarym, tak ze vsichni hraci sdileji jednu lokaci, tudiz muze lecit kohokoli?
re Silverluv
1) Na Curse se hází každé kolo v Upkeepu (navíc pokud je hráč Blessed v okamžiku prokletí, zahazuje Blessed ale prokletý není)
2) Podle mě může doktor léčit i spoluhráče
Eyron
super, dik za potvrzeni, hrali jsme to dobre, jen jsem si nebyl jistej.
@silverluv
ano, pri suboji s GOO sa to berie tak, ze su vsetci hraci na rovnakom policku.
a GOO sa najlepsie poraza pri jednom hracovi. Dovod je jednoduchy, je lahsie vybavit poriadne jednu postavu ako viac postav.
Napriklad, ak mas fight 5, a GOO ma combat rating -5 tak ti s blessingom stacia aj dva utoky (ak clovek zozenie dobre zbrane).
Dokonca sa da dat GOO aj jednym utokom :) Ale to to je rarita :) Chce to blessing, vela clue tokenov a paradne zbrane :)
2eyron:
Seš si jistej, že v boji s ancient one je upkeep fáze? Když jsme luštili pravidla, přišlo nám, že tam je zmíněno něco ve stylu, že je možný si přeskládat ty šoupátka "jako při upkeep fázi". Což jsme si vyložili tak, že pravidla pro šoupání sou stejný jako v upkeepu, ale o upkeep se nejedná a na curse se neháže...
tom
Nevyjádřil jsem se úplně přesně, nejde o Upkeep fázi, ale její ekvivalent, str. 22 pravidel:
The structure of each round in a battle with an Ancient One is as follows:
1. Investigators Refresh
At the beginning of a round of combat with an Ancient
One, the investigators may refresh their cards, use any
character abilities, and adjust their skill sliders as though
it were the Upkeep Phase. Next, the first player marker
should be passed to the left. Finally, they may trade
items among themselves as if they were in the same
location (see “Trading Equipment” later in these rules)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Mistwind KS Version
Akt. cena: 2700 Kč
Končí za: 6 dnů