Akrotiri - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: strategická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Filosofia Editions
Z-Man Games
Autoři: Jay Cormier
Sen-Foong Lim
Rok vydání: 2014
Dostupnost: 2 obchody (cca 599–889 CZK)
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Všechno to začalo jednou jednoduchou mapou. Na ní byl údajně zobrazen legendární minojský chrám. Rozhodli jste se celou věc prozkoumat přímo na místě - v Egejském moři... a nebyli jste sami. O nalezení chrámu stojí i další, vykopávky jsou však nákladné a k jejich zabezpečení je nutné shromaždovat zdroje z okolních ostrovů. Ostrov Thera, kde máte základnu, je totiž v postatě pustý. Při shromažďování zdrojů si všímáte krajiny a vaše mapa už začíná dávat smysl. Musíte odhalit ztracené chrámy, než je pohřbí čas. 

Ve hře Akrotiri se hráči ujmou rolí objevitelů, kreří se v průběhu hry snaží nalézt ztracené chrámy. Činí tak pomocí průzkumu ostrovů obklopujících centrální ostrov Thera. Tyto ostrůvky však přináší i zdroje potřebné pro práci na vykopávkách. Vykopáváním chrámů získáváte potřebnou slávu (body), která vás dovede k vítězství.

Příprava hry je rozdělena do devíti jednoduchých bodů:

  1. Umístíte desku s ostrovem Thera doprostřed stolu.
  2. Umístíte obchodní desku tak, aby na ni oba hráči dosáhli a vyskládáte na ni všech 32 kostiček zdrojů dle příslušné barvy (4 druhy zdrojů = 4 barvy).
  3. Každý z hráčů si zvolí barvu, s níž bude hrát, a vezme si komponenty této barvy (6 chrámů, 1 loď a jedna deska hráče). Každý hráč dostane dvě drachny.
  4. Hráči umístí své chrámy na čtverce natištěné ve spodní části desky hráče. Čtverec s číslem 3 (úplně vlevo) zůstane prázdný.
  5. Zamícháte všechny desky ostrovů a uděláte z nich hromádku lícem dolů. Počínaje prvním hráčem si každý lízne jednu kartu ostrova a napojí ji na desku s ostrovem Thera. Na přidanou kartu umístí dvě kostičky zdrojů dle následujících podmínek:
    1. Jako první se umísťuje zdroj stejné barvy, která je natištěna na ikoně na desce ostrova. Tento zdroj umístíme přímo na ikonu.
    2. Poté umístíme zdroj dle vlastní volby (ale jiný, než první) na tutéž desku, ale na jiný ostrov.
  6. Zamíchejte karty map a dejte každému hráči jednu snadnou (1 VB) a jednu střední (3VB) kartu map. Následně utvořte tři hromádky karet map lícem dolů (snadné (1 VB), střední (3VB), těžké (7VB)).
  7. Zamíchejte karty cílů a vytvořte z nich dobírací balíček. Každému hráči z něj rozdejte dvě karty. Každý hráč si z těchto dvou vybere jednu kartu, kterou si nechá. Druhou umístí na spodek dobírajícího balíčku. Karty cílů jsou tajné a odhalí se až na konci hry (v průběhu hry hráči získají ještě dvě karty cílů).
  8. Každý hráč umístí svou loď k jednomu z doků na ostrově Thera.
  9. Každý z hráčů si lízne jednu kartu ostrova.

Průběh hry:

Během kola hráč v tomto pořadí:

  1. Umístí novou kartu ostrova (musí se dotýkat desky s ostrovem Thera, nebo karet ostrova umístěných během setupu) tak, aby se dotýkala celou stranou (nikoliv pouze rohem).
  2. Umístí na novou kartu ostrova kostičky zdrojů. Řídí se stejnými pravidly jako při umístění první karty ostrova v setupu (3.5.I. a II.
  3. Hraje akce - počet akcí je dám číslem na čtvercích natištěných ve spodní části desky hráče. V průběhu hry se umisťují chrámy z desky hráče na hrací plán, a tím se odkrývají další čtverce, čímž se zvyšuje také počet akcí za kolo. Počet akcí je totiž dán viditelným (rozuměj nezakrytých chrámem) číslem ve čtverci nejvíce vpravo.

Akce můžeme vykonávat v libovolném pořadí a jsou to:

  • pohyb - pohyb je rozdělen na dva druhy 1. plavba - jako jeden pohyb se počítá plavba od doku k doku, vedená po bílé linii, nepřerušená ostrovem a 2. Portáž - portáž umožňuje hodit loď na ramena a přenést ji přes ostrov k dalšímu doku. Když je loď prázdná (neveze žádné kostičky zdrojů), je možné s ní vykonat plavbu i portáž jako jednu akci. Pokud je loď naložená, je nutné učinit jednu akci jako plavbu a druhou jako portáž.
  • Naložit loď - nachází-li se loď v doku u ostrova, na němž jsou kostičky zdrojů, může je za jednu akci naložit (nakladají se 1-3 kostičky; na počtu kostiček nezáleží, vždy jde o jednu akci)
  • Vykopat chrám - chrám můžete vykopat za těchto podmínek:
    1. Vaše loď je v doku u ostrova, na němž chcete vykopávat.
    2. Na tomto ostrově nesmí být vykopán žádný jiný chrám.
    3. Zahrajete kartu mapy z ruky - každá z karet map představuje lokaci chrámu určenou pomocí ikon (např. chrám musí být pod červenou ikonou, nad šedou ikonou a nalevo od zelené ikony). Pokud alespoň jeden dílek vámi zvoleného ostrova tyto podmínky splňuje, můžete umístit chrám ze své desky (od chrámu umístěného nejvíce vlevo) na ostrov.  
    4. Za vykopávky zaplatíte počet drachen uvedený na kartě mapy, kterou jste k vykopávce použili.
    5. Chrám nesmíte vykopat na ostrově Thera.
  • Koupit nové mapy - pokud kotvíte v doku ostrova Thera, můžete zakoupit mapy. Přičemž můžete koupit 1 mapu za 1 drachnu, 2 mapy za 3 drachny nebo 3 mapy za 7 drachen. Pokud kupujete větší množství map, můžete jejich hodnoty (snadnou, střední, těžkou) libovolně kombinovat.
  • Poradit se s Orákulem - jednou za kolo můžete říci, že chcete kartu ostrova s vámi určenou barvou ikony. Z dobírajícího balíčku karet ostrova se dávají karty do odkládacího, dokud není odhalena karta ostrova s vámi vybranou ikonou. Tu si následně berete k sobě.
  • volné akce - jsou ještě dva typy akcí, které se nepočítají do počtu akcí, které máte. Jednou je prodej zdrojů z vaší lodi. Prodej provádíte pouze na ostrově Thera. Počet drachem, který za zdroje obdržíte je vyznačen na obchodní desce. Druhou volnou akcí je vyložení zdrojů na libovolném ostrově. Zdroje jednoduše vyložíte z lodi na ostrov, kde jste aktuálně zadokovaní.

Konec kola Poté, co vykonáte všechny akce, si doberete novou kartu ostrova (pokud jste ve svém tahu nehráli akci Poradit se s Orákulem). Pokud je dobírací balíček karet ostrova prázdný, zamíchejte karty z odhazovacího balíčku a vytvořte nový dobírací balíček.

Konec hry:

Konec hry se spouští ve chvíli, kdy jeden z hráčů vykope svůj šestý chrám. Hra se dohraje tak, aby měli oba hráči stejný počet tahů. Poté následuje bodování: Získáváte body za vykopané chrámy (podle karet map, které jste k vykopání použili). Dále se vyhodnotí karty cílů. Jeden bod hráči obrží za každých 10 drachem, které na konci hry mají. Remízu vyhrává hráč s více drachnami, pokud remíza trvá hráči sdílejí vítězství.

Autor: Grisban Žíznivec

Vybíráme z Bazaru

Pilíře Země Albi
Pilíře Země Albi
Akt. cena: 999 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas