Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3–6 |
Doporučený věk: | neuvedeno |
Herní doba: | 45 min (reálná data) |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | TOFA Semily |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 1990 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
- „Včera jej viděli, jak přestupoval z metra na tramvaj a jel směrem k řece, pane kapitáne. Bohužel, ačkoliv jsme stihli obsadit stanici dříve, než tramvaj přijela, pan X zmizel. V tramvaji prostě nebyl. Nedokážu si to vysvětlit.“
- „Dejte sem mapu, Ukažte mi, kde jej viděli? Kam jel?“
- „Tady, pane kapitáne. A na této stanici jsme na něj čekali“
- „Ale vždyť tady v té zatáčce je ještě jedna stanice, určitě tam vystoupil a zmizel vám v nějakém taxíku, co projížděl okolo. Ten pan X už zesměšňuje policii dost dlouho, stážmistře. Musíme jej dostat!“
- „Pane kapitáne, četníci právě hlásí, že jej viděli vystupovat z taxíku na druhé straně města.“
Ve hře Akce X jeden z hráčů představuje tajemného pana X, který prchá uličkami města před policií. Využívá k tomu tří dopravních prostředků - metro, tramvaj, taxi. Jednou za čas (v přesně určených tazích) se na mapě ukáže, aby v následujícím tahu policii opět zmizel.
Ostatní hráči se v rolích policistů snaží pana X dohonit a polapit. Mají na to však omezený počet tahů. A protože jsou panu X stále v patách, používají k jeho polapení stejné dopravní prostředky.
Příprava a průběh hry:
Hra má velice jednoduchou přípravu. Hráči rozloží plán doprostřed stolu. Určí se hráč, který bude představovat pana X. Ostatní hráči budou představovat policisty. Každý hráč dostane určitý počet karet dopravních prostředků, pan X navíc dostane kartičky dvojitého tahu a jízdenky na přepravu lodí. Policie se na loď bohužel nedostane, musí si vystačit s původními dopravními prostředky. Jeden hráč může hrát i za více figurek policistů, ale je důležité, aby nemíchal karty dopravních prostředků jednotlivých policistů.
Následně si všichni hráči vylosují počáteční pozici, ze které budou hru začínat. Na tuto pozici postaví své figurky. Pan X začíná hru a to tím, že odebere svou figurku z hracího plánu a započne svůj únik před policií. Losování počátečních pozic je jediný náhodný prvek ve hře. Dále už je to jen o strategii policistů a šikovném manévrování pana X.
Pan X si kromě základního vybavení - kartiček prostředků - vezme ještě záznamovou tabulku. Do té zaznamenává čísla stanic, na které v jednotlivých kolech cestuje, a tato čísla přikrývá kartičkou dopravního prostředku, kterou v daném kole k přepravě použil. Policisté se snaží vypátrat aktuální pozici pana X a polapit jej. K tomu využívají dopravní prostředky a za jejich použití platí kartami prostředků. Tyto karty dopravních prostředků předávají hráči hrajícímu za pana X. Ten takto získává další kartičky pro své použití. Je tedy dobré, aby se policisté na svém pohybu domlouvali a koordinovali svůj postup, neboť policisté nemají žádnou možnost si nové dopravní kartičky dobrat či si je vzájemně vyměňovat.
Na záznamové tabulce má pan X přesně dáno, kdy svou figurku musí opět položit na hrací plán. Stává se tak na konci jeho pohybu. V tu dobu policisté zjistí aktuální pozici pana X. Ten však na začátku svého dalšího tahu figurku opět odebere a pokračuje ve skrytém pohybu. Policisté mohou podle použitých dopravních prostředků dedukovat, kam se pan X po mapě pohybuje. Záznamová tabulka slouží i ke zpětné kontrole pohybu pana X.
Konec hry:
Policisté zvítězí, pokud se některý z nich přesune přesně na políčko, kde v tu dobu pobývá i pan X. (toto platí i v případě, že se v daném kole pan X nevyskytuje svou figurkou na mapě). Naopak pan X vyhraje v případě, že se policii nepodaří chytit jej včas (v rámci 24 kol).
Autor: Mysak
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Změňte OSUD: Kletba z minulosti
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 1 den