Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2–4 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Novověk |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Abacus Spiele Albi |
Autoři: | Michael Schacht |
Rok vydání: | 2012 |
Dostupnost: | neznámá |
Sdílej: |
James Reginald Stuart se sklonil nad mapou a zamyslel se. Šance na to, že se mu podaří najít poslední z posvátných soch, klesala každým dnem. Zatímco James bez úspěchu sháněl průvodce, který by jej dovedl až k Viktoriiným vodopádům, italská výprava určitě nezadržitelně mířila k jihu. Nemluvě o tom, že Karl a jeho německá výprava již jistě odrazili od břehů Madagaskaru zpět na kontinent. Při pohledu na mapu však Jamese napadla spásná myšlenka. Co takhle vydat se místo přes Walvis Bay na odvážnou výpravu skrz Kalahari. Tuhle cestu by přece některý z průvodců znát mohl...
Hráči se ve hře Afrika zhostí rolí cestovatelských výprav, prozkoumávajících černý kontinent, pátrající po cenných artefaktech a vydávajících svědectví o zažitých dobrodružstvích.
Průběh hry:
Hráči se střídají v jednotlivých tazích, přičemž mají vždy na výběr ze tří akcí. Buď mohou dobrat karty cestování, cestovat s jejich pomocí na různé expedice nebo získávat karty dobrodružství.
Cestování probíhá následujícím způsobem. U každé lokality na mapě Afriky je zpodobněn jeden nebo dva z pěti různobarevných symbolů. Aby hráč mohl do této lokality ze sousední lokality cestovat, musí vyložit kartu s jedním z uvedených symbolů. Takto může procestovat během kola i více lokalit. K cestování využívá i karty průvodců – pomocníků, které může využít každé kolo (po odehrání je neodhazuje). Karty cestování získává hráč po dvou v samostatné akci.
A proč vlastně cestovat? Na herním plánu je k dispozici několik, zpravidla pět karet expedic – každá z nich obsahuje odměnu za své splnění, dále startovní a cílovou destinaci. Nachází-li se hráč v jakékoli fázi svého tahu (tedy i pokud pouze „projíždí“) ve startovní destinaci, může se připojit k expedici. Pokud se mu podaří dorazit do cílové destinace, dokud je daná karta aktivní (tj. splní expedici jako první), získá příslušnou odměnu. Jedné expedice se může účastnit i více hráčů, kteří pak navzájem závodí.
Obdobným způsobem fungují i karty dobrodružství. Ty obsahují pouze cílovou destinaci, nicméně získávání karet dobrodružství je akcí samo o sobě. Karty dobrodružství navíc hráč kupuje za peníze, jež získává za úspěšné plnění expedic.
Konec hry:
Na konci hry, tj. poté, kdy se dobere balíček expedic, vítězí ten hráč, který získá nejvíce bodů. Body lze získat zejména za splněné expedice a splněná dobrodružství. Karty dobrodružství navíc obsahují symboly vzácných předmětů, jejichž kombinace následně přinášejí hráčům další body navíc. Vítězí tedy zejména ten, kdo zvládá efektivně plánovat svoji cestu po Africe tak, aby v jednom tahu urazil co nejdelší vzdálenost a splnil tak co nejvíce expedic a dobrodružství.
Autor: Dejf
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Mláďata z Divukraje
Akt. cena: 570 Kč
Končí za: 6 dnů