3 Musketeers, The

xxxxxxxxoo hodnoceno 100x (Seznam vlastníků)

3 Musketeers, The - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 45 min (reálná data)
Herní svět: Renesance
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: Sirius Products
Autoři: Pascal Bernard
Rok vydání: 2009
Dostupnost: neznámá
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Královna se zapletla s vévodou z Buckinghamu a neprozřetelně mu věnovala dárek od svého manžela - briliantový náhrdelník. To se dozvěděl nepřítel trůnu, lstivý kardinál Richelieu a navrhl králi uspořádat bál, kde by se mohla královna se svým novým šperkem mohla předvést dvořanům. Šperk je však již za hranicemi Francie a proto, aby královna nebyla zdiskreditována, musí nastoupit chrabří mušketýři, aby získali šperk zpět a dovezli ho královně ještě před začátkem plesu. Ano, tušíte správně, ke slovu se dostávají D'Artagnan, Athos, Porthos a Aramis.

Ocitáme se tedy v Louveru, v příběhu mistra pera, francouzského spisovatele Alexandra Dumase. Ale nenechte se mýlit, nejde o žádnou věrnou historickou simulaci. Je to zábavná hra pro 2-5 hráčů, z nichž jeden se chopí zlé strany, tedy pohůnků kardinála Richelieu, zatímco ostatní se přidají na stranu dobra, tedy čtyř notoricky známých mušketýrů.

Cíl hry

1-4 hráči představují mušketýry a další hráč má na starosti vojsko kardinála Richelieu. Mušketýři mají za úkol dostat se přes Louvre ke královně na druhém konci hracího plánu a kardinál se jim v tom snaží zabránit a odhalit, který z mušketýrů nese náhrdelník. Hra končí za následujících podmínek:

  1. kardinálův voják/-ci zabijí mušketýra, který nese náhrdelník a tím pádem vyhrává kardinál
  2. královna dojde ke králi, nebude mít náhrdelník a vyhrává opět kardinál
  3. mušketýr s náhrdelníkem vyjde na druhém konci hracího plánu ven a dá náhrdelník královně. Vyhrávájí tedy mušketýři.

Průběh hry

Hráči se pohybují po mapě Louveru, který obsahuje místnosti, chodby, zahrady a komůrky, spojené dveřmi nebo tajnými průchody. Každá postava může v rámci svého tahu popojít až o dvě místnosti a případně použít nějaký předmět, kartu, nebo absolvovat souboj. Kardinál navíc může místo pohybu v Louveru nasadit vojáka na některý z označených bodů, které jsou po Louveru rozmístěny.

Mušketýři nesou královně náhrdelník a vtip je v tom, že žeton náhrdelníku má každý z mušketýrů, ale pravý je pouze jeden z nich. Kardinál a jeho vojáci tudíž nevi, který z mušketýrů nese pravý nahrdelnik a do jeho kapes se dostanou jen tak, ze ho zapíchnou a prohledají. Mušketýr je sice píchnutý, ale po jednokolovém dištancu se zvedne a uzdravi se, takže to pro hráče není příliš frustrující. Jenže mušketýři jsou udatní a lstiví chlapi a pokud jsou spolu v jedné místnosti, tak si náhrdelník (i jiné předměty) tajně přehazují a jednou ho nese ten, podruhé onen a kardinál je namydlen. Naštěstí má postavu Mylady, ktera nejde píchnout a umí, při hodu 4-6 na kostce, svést jednoho z mušketýrů ve stejné místnosti. Pokud uspěje, zašátrá mu pak v kapsách ona :-) Sice mu ho nemůže vzít, ale ukáže prstíkem a označí držitele náhrdelníku. Kardinál pak musi rychle přispěchat, než si onen svedený nešťastník stačí náhrdelník s někým ze svých bratrů ve zbroji vyměnit.

Pořadí hráčů v jednotlivých kolech

Dobře vymyšlený je systém určování pořadí hráčů v jednotlivých kolech. Každé kolo se táhne karta, kde je přesně dáno, která postava kdy hraje. Nelze se tedy spolehnout na to, že v příštím kole bude hrát jako první třeba jeden z mušketýrů a diky tomu tam není nouze o prvek překvapení.

Souboje

Při přítomnosti kardinálových vojáků a mušketýrů ve stejné místnosti dochází k souboji. Každý hráč hodí tolika kostkami, kolik jich má vyobrazeno na své kartě postavy, případně použije svoji speciální vlastnost, která tento počet ovlivňuje. Mušketýři zasahují při hodech 4+ a mají 3 životy. Oproti tomu kardinálovi vojáci zasahují při 5+ a mají pouze jeden život. Souboj se opakuje do té doby, dokud v místnosti nezůstane pouze jedna strana sváru. Tedy buď píchnutý mušketýr a kardinálovi vojáci, kteří mu okamžitě prohledají kapsy, nebo sám vítězný mušketýr, protože kardinálovci jdou po zapíchnutí zpět ke svým druhům do poolu, odkud se poté nasazují do hry.

Speciální vlastnosti a karty

Každý mušketýr má svoji speciální vlastnost. Například D'Artagnan háže při souboji tolika kostkami, kolika protívníkům čelí. Stejně tak kardinál má své speciality, protože karta pořadí tahu mu často přikazuje si vzít speciální kartu z balíčku. Tam najde například věci jako posily, takže může během svého tahu využít až 4 akční body navíc a nasadit tak do hry třeba 4 nové vojáky.

Předměty

V některých místnostech jsou kupičky předmětů, z které si může mušketýr během svého tahu jeden předmět vzít. Může potom během hry držet až tři předměty, ale POZOR! ne každý předmět v kupičce poslouží, některé totiž dokáží vzít i život, či jinak zaškodit.

Královna + urychlení hry

Postavička královny se pohybuje po políčkách směrem ke králi. Její pohyb určují buď přímo karty určující průběh tahu, nebo se posouvá s každým píchnutým mušketýrem. Jakmile dojde ke králi, hra končí a vyhrává kardinál, protože mušketýři nestačili královně náhrdelník doručit včas. Je to tedy časové omezení, kterým jde i korigovat obtížnost hry, protože políček je 15, ale hráči se můžou na začátku hry dohodnout na menším počtu.


Touché!!

Autor: rbx

Vybíráme z Bazaru

T.I.M.E Stories + Proroctví draků
T.I.M.E Stories + Proroctví draků
Akt. cena: 750 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas